Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog prepovedi oglaševanja alkoholnih pijač

5042 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam popolno prepoved oglaševanja alkoholnih pijač in sprejetje trošarin na alkoholne pijače v višini cene pijače.

Pojasnilo:

- mediji nas dnevno bomardirajo s škodljivimi lastnostmi uživanja alkohola;

- ministrstvo za zdravstvo troši davkoplačevalski denar za preventivne akcije proti alkoholu;

- alkohol je - po policijski statistiki - velikokrat neposredni povzročitelj prometnih nesreč;

- kazni za vinjene voznike so nastavljene z namenom polnjenja proračuna.

Vsako oglaševanje alkoholnih pijač je torej glede na tretjo alinejo napeljevanje k poškodbam in v skrajnem primeru smrti. Hkrati je glede na četrto alinejo navajanje ljudi k slabšem finančnem stanju, saj je cena kazni ali ponovnega opravljanja vozniškega izpita visoka.

Skrajno neumno je, da se v medijih pojavlja oglas za alkoholne pijače, skupaj z njim pa obvestila preventivnih akcij proti uživanju pijač, ki jih plačujemo davkoplačevalci.

10 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Dost mam 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 6. 2010

Odziv Ministrstva za zdravje

Vaš predlog popolne prepovedi oglaševanja alkohola je z javno-zdravstvenega vidika zelo pomemben, saj je trženje alkohola dejavnik, ki povečuje verjetnost, da bodo otroci in mladostniki začeli uživati alkohol, oziroma, da ga bodo, če ga že uživajo, uživali še večje količine. To pa vodi tako v odvisnost od alkohola, kot v večje tveganje za prometne nesreče, poškodbe in smrti, samomore, depresije ipd.

Prodajalci alkohola z namenom boljše prodaje predvsem mlajšim generacijam za promocijo svojih izdelkov vse bolj uporabljajo novejše medijske tehnologije (mobilne telefone, socialna omrežja kot so Facebook, YouTube).

Zaradi omenjenega vpliva promocije alkoholnih pijač na povečano rabo alkohola in skrb vzbujajoče škodljive in tvegane rabe alkohola in njenih posledic, se o ukrepu omejevanja trženja alkoholnih pijač razpravlja tako na svetovni ravni kot v okviru EU. Še posebej zaskrbljujoča je tvegana in škodljiva raba alkohola pri mladih, saj je alkohol najpomembnejši dejavnik za prezgodnjo umrljivost in invalidnost v populaciji od 15 do 29 let.

Svetovna zdravstvena organizacija v Priročniku za ukrepanje za zmanjšanje škode zaradi alkohola med možnimi ukrepi navaja prepoved vseh oblik tržnega komuniciranja v povezavi z alkoholom, vključno z novimi medijskimi tehnologijami (neposredno in posredno oglaševanje, sponzoriranje, promocija alkohola). Gre za zelo zahteven ukrep, saj bi ga bilo moč ustrezno izvajati samo pod pogojem, da bi na mednarodni ravni poenotili pogoje tržnega komuniciranja. To v praksi pomeni, da bi vsaj v okviru Evropske skupnosti morali sprejeti zakonodajo, ki vključuje prepoved oglaševanja alkoholnih pijač v vseh medijih, vključno z elektronskimi. Svet Evropske unije v Sklepih o alkoholu in zdravju iz leta 2009 države članice sicer poziva naj razmislijo o načinih za boljše izvajanje nacionalnih predpisov in predpisov EU o trženju alkohola, Komisijo pa, da preuči nadaljnje korake za zmanjšanje izpostavljenosti trženju alkohola in da v sodelovanju z državami članicami poglobi znanje o čezmejnih problemih, ki nastajajo v EU zaradi čezmejnega trženja alkoholnih pijač. Zaenkrat pa na področju trženja alkoholnih pijač na ravni Evropske skupnosti še niso sprejete omejitve, ki bi veljale za vse države.

Na problem oglaševanja alkohola že dlje časa opozarjajo tako slovenske kot mednarodne nevladne organizacije, ki priporočajo popolno prepoved trženja alkohola vsaj v tistem delu, ki nagovarja mlade ljudi (vključno z novimi medijskimi tehnologijami) in postopno odpravo oglaševanja na televiziji in v kinu ter odpravo sponzoriranja in promocije alkoholnih pijač. Več o tovrstnih aktivnostih si lahko preberete na spletnih straneh Evropske mreže za alkoholno politiko (www.eurocare.org) ali na slovenski spletni strani www.infomosa.si.

V Sloveniji se z vidika javnega zdravja zavzemamo za poenotenje pogojev tržnega komuniciranja po vsej Evropi in preučujemo možnosti za morebitno uvedbo popolne prepovedi oglaševanja, sponzoriranja in promocije alkoholnih pijač, kot nam je to uspelo na področju omejevanja uporabe tobačnih izdelkov.

Področje urejanja cen in trošarin na alkoholne pijače, na katerega se nanaša drugi del vaše pobude, je v prisojnosti Ministrstva za finance. Ministrstvo za zdravje podpira ukrep povečanja davkov in cen alkoholnih pijač, ki sodi glede na priporočila Svetovne zdravstvene organizacije med cenovno bolj učinkovite ukrepe za zmanjševanje tvegane in škodljive rabe alkohola.

Ekonomske študije dokazujejo, da povečanje davkov in cen alkoholnih pijač zmanjšuje prodajo alkoholnih pijač in s tem posledično obseg posledic tvegane in škodljive rabe alkohola. Dvig končne cene alkoholnih pijač pomeni omejevanje njihove dostopnosti še posebej med mladimi. Ob povečevanju cene alkoholnih pijač je treba hkrati zagotoviti tudi učinkovit nadzor nad ilegalno pridelavo in prodajo alkohola ter čezmejnim tihotapljenjem alkoholnih pijač.

Tudi podeljevanje licenc za prodajo alkohola trgovcem in gostincem je eden od ukrepov, ki pozitivno vplivajo na zmanjšanje škode, povezane z alkoholom. Podeljevanje licenc omogoča večji nadzor nad prodajo alkohola in učinkovito sankcioniranje z možnostjo odvzema licence za prodajo alkohola pravnim in fizičnim osebam, ki kršijo zakon, hkrati pa lahko zagotavlja dodatna finančna sredstva za državni proračun.

Komentarji