Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

šolski učbeniki

3275 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Prelagam Ministru za šolstvo, da oblikuje pravnik, kjer bi se uskladijo sprejemanje učbenikov oz. določilo kaj posamezni učbenik mora vsebovati še predno ga sprejeme oz. potrdi Strokovni svet RS.

Poleg recenzije, bi vsi učbeniki morali biti tudi strokovno pregledani s strani ustreznega in priznanega strokovnjaka kot tudi strokovnega delavca, ki na Zavodu za šolstvo »pokriva« področje, kateremu je namenjen učbenik.

Predvsem za 1. in 2. triado bi obvezen del stokovnega pregleda moral biti tudi psiholog.

Primerjava različnih učbenikov za posamezne predmete devetletne osnovne šole pokaže ,da se da učno snov razložiti na različne, bolj ali manj poljudne načine. Nekateri učbeniki vsebujejo pomanjkljive ali celo zastarane ali neustrezne definicije pojmov, vsebujejo veliko »balasta«, ki ni povezan s kurikulom predmeta ali temeljnimi cilji in ne pripomore k boljšemu razumevanju učne snovi. Nejasno so tudi napisani temljni vsebinski pojmi, oz. za otroke recimo 4. razredov, ki naj bi se začeli učiti iz učbenikov, premalo jasni.

V učebniku, ki ga imam pred seboj, še sama težko, ker je snov razmetana in vzeta iz "malo tu in malo tam. izločim bistvo, kaj šele otrok, ki z učenjem iz učbenika šele začenja. Tisto, kar je označeno kot bistvo, pa na straneh učbenika sploh ni podrobno razlioženo.

14 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P pika007 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 7. 2011

Odziv Ministrstva za polstvo in šport

Minister za šolstvo in šport je sprejel Pravilnik o spremembi Pravilnika o potrjevanju učbenikov, ki je bil objavljen v Uradnem listu št. 52 dne 29.6.2011. Nekatere spremembe pravilnika že vsebujejo elemente podanih predlogov. S spremembami želimo med drugim omogočiti večjo kakovost recenzentskega postopka, saj se bo komisija za učbenike lahko posvetila natančnejšemu pregledu tistih besedil oziroma učbenikov, ki jih vzgojno-izobraževalni proces res potrebuje. Hkrati se s spremembo pravilnika zagotavlja večja strokovnost in objektivnost recenzijskega dela. Sprememba pravilnika med drugim določa, da recenzenta, ki poda oceno skladnosti učbenika s sodobnimi spoznanji stroke oziroma strok, ki opredeljujejo predmet oziroma poklicno področje ustrezne smeri, določi komisija, ki lahko pri tem upošteva tudi predlog predlagatelja. Recenzent mora biti strokovnjak z znanstvenim naslovom za določen predmet, predmetno ali strokovno področje oziroma z najvišjo možno stopnjo izobrazbe, ki jo je v Republiki Sloveniji na določenem področju mogoče pridobiti.

Če komisija po izidu učbenika prejme obvestilo o domnevnih strokovnih napakah v že potrjenem učbeniku, določi recenzente, ki podajo ponovno oceno o skladnosti učbenika s sodobnimi spoznanji stroke oziroma strok. V kolikor je iz recenzij razvidno, da učbenik vsebuje strokovne napake, se sklep o potrditvi učbenika razveljavi, stroške dodatne recenzije pa krije predlagatelj učbenika.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 17. 10. 2010 | 12:40:06

šolski učbeniki

Prelagam Ministru za šolstvo, da oblikuje pravnik, kjer bi se uskladijo sprejemanje učbenikov oz. določilo kaj posamezni učbenik mora vsebovati še predno ga sprejeme oz. potrdi Strokovni svet RS.

Poleg recenzije, bi vsi učbeniki morali biti tudi strokovno pregleda s strani ustreznega in priznanega strokovnjaka kot tudi strokovnega delavca, ki na Zavodu za šolstvo »pokriva« področje, kateremu je namenjen učbenik. Predvsem za 1. in 2. triado bil obvezen del stokovnega pregleda moral biti tudi psiholog.

Primerjava različnih učbenikov za posamezne predmete devetletne osnovne šole pokaže ,da se da učno snov razložiti na različne, bolj ali manj poljudne načine. Nekateri učbeniki vsebujejo pomanjkljive ali celo zastarane ali neustrezne definicije pojmov, vsebujejo veliko »balasta«, ki ni povezan s kurikulom predmeta ali temeljnimi cilji in se pripomore k boljšemu razumevanju učne snovi. Nejasno so tudi napisani temljni vsebinski pojmi, oz. za otroke recimo 4. razredov, ki naj bi se začeli učiti iz učbenikov, premalo jasni.

V učebniku, ki ga imam pred seboj, še samo težko, ker je snov razmetana in vzeta iz "malo tu in malo tam. izločim bistvo, kaj šele otrok, ki se učenjem iz učbenika šele začenja.

Verzija predloga z dne, 17. 10. 2010 | 12:41:40

šolski učbeniki

Prelagam Ministru za šolstvo, da oblikuje pravnik, kjer bi se uskladijo sprejemanje učbenikov oz. določilo kaj posamezni učbenik mora vsebovati še predno ga sprejeme oz. potrdi Strokovni svet RS.

Poleg recenzije, bi vsi učbeniki morali biti tudi strokovno pregleda s strani ustreznega in priznanega strokovnjaka kot tudi strokovnega delavca, ki na Zavodu za šolstvo »pokriva« področje, kateremu je namenjen učbenik. Predvsem za 1. in 2. triado bil obvezen del stokovnega pregleda moral biti tudi psiholog.

Primerjava različnih učbenikov za posamezne predmete devetletne osnovne šole pokaže ,da se da učno snov razložiti na različne, bolj ali manj poljudne načine. Nekateri učbeniki vsebujejo pomanjkljive ali celo zastarane ali neustrezne definicije pojmov, vsebujejo veliko »balasta«, ki ni povezan s kurikulom predmeta ali temeljnimi cilji in ne pripomore k boljšemu razumevanju učne snovi. Nejasno so tudi napisani temljni vsebinski pojmi, oz. za otroke recimo 4. razredov, ki naj bi se začeli učiti iz učbenikov, premalo jasni.

V učebniku, ki ga imam pred seboj, še sama težko, ker je snov razmetana in vzeta iz "malo tu in malo tam. izločim bistvo, kaj šele otrok, ki z učenjem iz učbenika šele začenja.

Verzija predloga z dne, 17. 10. 2010 | 12:43:18

šolski učbeniki

Prelagam Ministru za šolstvo, da oblikuje pravnik, kjer bi se uskladijo sprejemanje učbenikov oz. določilo kaj posamezni učbenik mora vsebovati še predno ga sprejeme oz. potrdi Strokovni svet RS.

Poleg recenzije, bi vsi učbeniki morali biti tudi strokovno pregledani s strani ustreznega in priznanega strokovnjaka kot tudi strokovnega delavca, ki na Zavodu za šolstvo »pokriva« področje, kateremu je namenjen učbenik.

Predvsem za 1. in 2. triado bil obvezen del stokovnega pregleda moral biti tudi psiholog.

Primerjava različnih učbenikov za posamezne predmete devetletne osnovne šole pokaže ,da se da učno snov razložiti na različne, bolj ali manj poljudne načine. Nekateri učbeniki vsebujejo pomanjkljive ali celo zastarane ali neustrezne definicije pojmov, vsebujejo veliko »balasta«, ki ni povezan s kurikulom predmeta ali temeljnimi cilji in ne pripomore k boljšemu razumevanju učne snovi. Nejasno so tudi napisani temljni vsebinski pojmi, oz. za otroke recimo 4. razredov, ki naj bi se začeli učiti iz učbenikov, premalo jasni.

V učebniku, ki ga imam pred seboj, še sama težko, ker je snov razmetana in vzeta iz "malo tu in malo tam. izločim bistvo, kaj šele otrok, ki z učenjem iz učbenika šele začenja. Tisto, kar je označeno kot bistvo, pa na straneh učbenika sploh ni podrobno razlioženo.

Komentarji