Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog ukrepa v okviru intervencije COVID19 za pomorščake

2564 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Spoštovani,

Slovenskim pomorščakom je v normalnih razmerah omogočena olajšava pri plačevanju dohodnine (ZDoh-2, 42. člen). Olajšava se odobri, če pomorščak pluje na ladji dolge plovbe, po odprtem morju in je odsoten iz Slovenije več kot šest mesecev.

Zaradi trenutnih omejitev ob spopadanju s pandemijo, med katere sodi tudi omejitev potovanj, pomorščaki ne moremo normalno/redno opravljati svojega dela. To bo rezultiralo v manjku dohodka, saj so pomorščaki večinoma pogodbeni delavci in ne prejemajo dohodkov v času, ko niso na ladji. Prav tako bo nemogoče izpolniti pogoj za olajšavo v letu 2020 (kot prej, ZDoh-2).

Zaradi zgoraj omenjenih posledic boja s pandemijo za skupnost pomorščakov v Sloveniji, predlagam:

(1) da se za leto 2020 postavi moratorij na pogoj za olajšavo iz 42. člena ZDoh-2 ter tako omogoči uveljavljanje olajšave za vse pomorščake oz. dohodke prejete iz naslova dela na ladji, ne glede na število dni prebitih na ladji.

(2) Vključitev pomorščakov v kategorijo samozaposlenih pri delitvi pomoči, kot je razvidno iz predlaganih/sprejetih interventnih zakonov (ZIUZEOP, ZIUPPP, ipd.). Pri ugotavljanju upravičenosti take pomoči, lahko uporabite evidence Uprave Republike Slovenije za pomorstvo.

80 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 19 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Ales Joža Vilfan 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 5. 2020

Odziv Ministrstva za finance

V skladu z drugim odstavkom  42. členu Zakona o dohodnini (Uradni list RS, št. 13/11 – uradno prečiščeno besedilo, 9/12 – odl. US, 24/12, 30/12, 40/12 – ZUJF, 75/12, 94/12, 52/13 – odl. US, 96/13, 29/14 – odl. US, 50/14, 23/15, 55/15, 63/16, 69/17, 21/19, 28/19 in 66/19, v nadaljnjem besedilu: ZDoh-2) se ne glede na 41., 43., 44. in 45. člen ZDoh2 v davčno osnovo od dohodka, ki ga zavezanec doseže v zvezi z opravljanjem dela na trgovski ladji dolge plovbe, ki pluje po odprtem morju, če je po pogodbi o zaposlitvi določeno, da je na ladjo vkrcan najmanj za dobo šest mesecev ali je zaradi take zaposlitve odsoten iz Slovenije vsaj šest mesecev v davčnem letu, všteva 50% dohodka.

Predlog smo proučili in ugotavljamo, da določba drugega odstavka 42. člena ZDoh-2 ustrezno obravnava tudi nastalo situacijo v času epidemije COVID-19. V skladu z navedeno določbo sta namreč za uveljavljanje posebne davčne osnove za zavezance v zvezi z opravljanjem dela na trgovski ladji dolge plovbe, ki pluje po odprtem morju, določena dva alternativna pogoja. Zavezanec je upravičen do posebne davčne osnove,

  • če je po pogodbi o zaposlitvi določeno, da je na ladjo vkrcan najmanj za dobo šest mesecev, in sicer ne glede na to, ali se to obdobje vkrcanja nanaša na eno koledarsko leto ali ne, ali
  • če je iz Slovenije zaradi take zaposlitve odsoten vsaj šest mesecev v davčnem letu, torej koledarskem letu.

Menimo, da so ustrezno pokrite tudi situacije, ko je zavezanec na ladjo vkrcan za obdobje, ki se nanaša na dve koledarski leti. To pomeni, da bo posebno davčno osnovo lahko koristil tudi zavezanec, ki je bil v letu 2019 po pogodbi o zaposlitvi na ladjo vkrcan najmanj za dobo šest mesecev, pri čemer se je to obdobje vkrcanja nanašalo tudi na začetek leta 2020. Enako bo lahko posebno davčno osnovo koristil tudi zavezanec, ki bo v letu 2020 po pogodbi o zaposlitvi na ladjo vkrcan najmanj za dobo šest mesecev, tudi če se ta doba vkrcanja ne bo v celoti nanašala na leto 2020. Posebno davčno osnovo pa bo lahko koristil tudi davčni zavezanec, ki bo uspel v letu 2020 izpolniti pogoj, da bo iz Slovenije zaradi take zaposlitve odsoten vsaj šest mesecev v letu 2020.

Ob tem pa je treba upoštevati tudi namen posebne davčne obravnave, ki je utemeljen ravno na  posebnosti pomorščakov, ki so za daljše obdobje vkrcani na ladjo dolge plovbe, ki pluje po odprtem morju, in s tem najmanj pol leta odsotni iz Slovenije in so s tem v manjši meri lahko deležni javnih dobrobiti. S sprejetjem predlaganega predloga bi popolnoma posegli v vsebino in namen določbe. Z daljšo prisotnostjo v Sloveniji so ti zavezanci z vidika namena določbe primerljivi z drugimi  zavezanci, ki dosegajo dohodke, ki so predmet obdavčitve v Sloveniji.  Poleg tega predlog tudi ni skladen z ukrepi za omilitev posledic epidemije COVID-19, ki so usmerjeni na pomoč gospodarstvu in ugodnejše pogoje za odloge davčnih obveznosti ter na  neposredne pomoči iz državnega proračuna prebivalstvu in podjetjem, ne pa na ugodnejšo davčno obravnavo določenih dohodkov ali skupin zavezancev.

Komentarji