5. 6. 2020
Odziv Ministrstva za javno upravo
Sistem plač funkcionarjev in javnih uslužbencev v javnem sektorju ureja Zakon o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15, 82/15, 23/17 – ZDOdv, 67/17 in 84/18, v nadaljevanju: ZSPJS). Javni sektor po tem zakonu sestavljajo državni organi in samoupravne lokalne skupnosti, javne agencije, javni skladi, javni zavodi in javni gospodarski zavodi ter druge osebe javnega prava, ki so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti.
V skladu s prvim odstavkom 9. člena ZSPJS, so osnovne plače javnih uslužbencev (tudi osnovne plače javnih uslužbencev zaposlenih v Vladi Republike Slovenije in Državnem zboru Republike Slovenije) določene s plačnim razredom, v katerega je uvrščeno delovno mesto oziroma naziv, na katerega je javni uslužbenec razporejen oziroma, ki ga je pridobil z napredovanjem, pri čemer se, v skladu z drugim odstavkom 13. člena ZSPJS, delovna mesta oziroma nazivi v plačnih skupinah D, E, F, G, H, J in K ter v plačnih podskupinah C1, C2, C3, C5 in C6, uvrščajo v plačne razrede s kolektivno pogodbo dejavnosti, v plačni skupini C4 z uredbo in v plačni skupini I z uredbo ali s kolektivnimi pogodbami. Izjema so delovna mesta oziroma nazivi v plačni podskupini C1, razen v državnem tožilstvu, ki se, v skladu s tretjim odstavkom 13. člena ZSPJS, uvrščajo v plačne razrede z aktom državnega organa, upoštevaje uvrstitev primerljivih delovnih mest in nazivov plačne skupine C v kolektivni pogodbi dejavnosti. Vrste dodatkov, ki pripadajo javnim uslužbencem določa ZSPJS v 23. členu, izplačujejo pa se v višini določeni s Kolektivno pogodbo za javni sektor (Uradni list RS, št. 57/08, 23/09, 91/09, 89/10, 89/10, 40/12, 46/13, 95/14, 91/15, 21/17, 46/17, 69/17 in 80/18, v nadaljevanju: KPJS).
Tudi osnovne plače funkcionarjev se, v skladu z 10. členom ZSPJS, določijo z uvrstitvijo v plačni razred, pri čemer so uvrstitve funkcij v plačne razrede določene s prilogo 3 tega zakona. V skladu s 23. členom ZSPJS pa funkcionarjem, z izjemo sodnikov in državnih tožilcev, dodatki ne pripadajo, razen dodatka za delovno dobo.
Plače javnih uslužbencev in funkcionarjev so torej urejene enotno za ves javni sektor, zato vsak poseg v sistem plač v javnem sektorju terja celovito presojo vpliva na razmerja do ostalih plačnih skupin oziroma poklicev in parcialno urejanje oz. znižanje plač zgolj eni skupini javnih uslužbencev ni sprejemljivo. Ob tem pa velja opozoriti, da so se z Zakonom o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (Uradni list RS, št. 49/20 in 61/20), v času epidemije virusa COVID-19, plače funkcionarjev v Vladi Republike Slovenije in Državnem zboru Republike Slovenije znižale za 30 odstotkov njihove osnovne plače.
Pred leti je že bila peticija "Poslance na minimalce", ki pa se je izgubila takoj po tem, ko je prišla v parlament.
Seveda sebi ti 'izbranci' režejo zelo debele rezine kruha, na ljudstvo pa pozabijo takoj po zasedbi položaja.
Poslansko mesto bi moralo biti časna funkcija in plačano simbolično. Trenutno pa imajo osnovno plačo, na to pa dobijo še en kup dodatkov, sejnin, nadomestilo za uporabo telefona, potne stroške, malice imajo napol zastonj, stanovanja po nenormalno nizki ceni in še bi lahko našteval.
In takih je devetdeset (90)!
Predlagani znesek je po mojem mnenju še previsok.
ZAJETI JE POTREBNO VSE V JAVNEM SEKTORJU,KI ZASLUZIJO NAD OREDLAGANIM ZNESKOM
Jaz bi za čas izrednih razmer omejil višino izplačil nadomestil za tiste, ki so na čakanju na delo doma na največ 1000€. Enako bi omejil višino najvišjih izplačanih pokojnin na 1000€, Prihranke pa namenil za tiste, ki so sedaj najbolj obremenjeni in izpostavljeni okužbi ter za pomoč tistim, ki so čez noč ostali praktično brez prihodkov.
dronyx.wordpress.com/2020/03/19/osmi-dan-epidemije-virusa-sars-cov-2/
+++
Jaz bi jim dala povprecno placo v drzavi. Tako bi imeli vsaj neko motivacijo po tem, da bi stremeli po izboljsanju splosnega standarda in ucinkovitosti.
Podiram vlado, ne podpiram pa dvig plač.
Ukrep ki je nepotreben in škodljiv za vlado in dolgoročno za vso slovenijo. zdaj se bodo pač vsi obešali na to......
Če kdo več dela, imamo mehanizme za povečanje nadomestila....nadure, dodatki na plačo, ali kaj drugega...
Zaposlen sem v privat firmi. Prejšnji teden smo delali od doma (četudi je bil povečan obseg dela se je ukinilo plačilo nadur.... ), naslednjega pa je odrejen kolektivni dopust za vse.
Dvig plač JA, ampak merilo za dvig plač naj ne bo koliko kdo dela, ampak kakšna je uspešnost Slovenije.
Moj predlog:
- vezava plač poslancev, vladnih uslužbencev, sekretarjev, itd.....na minimalno plačo v Sloveniji. Npr. začetni faktor 2 in potem selektivno2.1, 2.2, 2.3,......do npr. max.5
- prvi dvig plač takrat ko bo minimalna plača v SLO npr. 1.200,00 EUR.
lp
V času tako obsegajoče krize, ki jo povzroča korona virus, vlado najbolj zanimajo plačilni razredi za njihove plače. To je sedaj pomembno??? S tem se ukvarjajo, noro! Kar se mi zdi več kot pokvarjeno, brez vesti, brez empatije, brez časti, brez občutka za prav, brez sramu, pa so vse to vsekakor mnogo premile besede! Jih mogoče zanima kako bo preživelo gospodarstvo in malo gospodarstvo?
Jih zanima kako bodo preživeli vsi samozaposleni kulturniki, samostojni podjetniki in prekarci??? So za malo gospodarstvo, za samostojne podjetnike, že sprejeli kakšne ukrepe, ki bi olajšali nastalo situacijo, ki bi omogočili preživetje??? Ne, pogovarjajo se o plačilnih razredih.
Se sploh zavedajo, da so v naši službi? Čeprav ne z demokratičnimi volitvami, so vseeno v naši službi!!! Mi jih plačujemo! Za naš denar živijo in se delajo norca iz nas. Za koga se sploh imajo? Opravljajo le delo v službi naroda, delo kot katero koli drugo delo, le da vedno, brez izjem, poskrbijo najprej za svoje koristi.
Pozivam vlado, da se zresni, ustavi svoje apetite in deluje le v/za dobro države in naroda. Pričakujem kot državljanka Republike Slovenije, od vlade, preveč?
V tem času morajo delati (več). Mi pa zato malo manj, problemi bodo nastali, ko bo virus mimo. Gospodarstvo bo na kolenih, posledično ne bo gospodarske rasti in ... Gospodje in gospe rabijo zdaj plače, ko še je kje vzet, saj pol jih še vedno lahko znižajo.
Etično pa ...
Obstajati bi moral tudi mehanizem za odpoklic oziroma razrešitev vladajočih, če ne delujejo v dobro državljanov. Kar se trenutno dogaja, je milo rečeno kup preplačanih posameznikov, od katerih glavnina ne ve ravno dobro kaj dela, se en spozna na resor in niso specialisti za dano področje. To nastavljanje lastnih nekvalificiranih kadrov v vse državne firme in h koritu državljanom ne prinaša nobenih koristi.