Domovinska in državljanska kultura in etika
Predmet domovinska in državljanska kultura in etika bi imeli tudi v 9. razredu osnovne šole in v srednji šoli, saj je pomembno, da širimo znanje o naši državi in o našem sistemu, s tem bi tudi povečali število aktivnih državljanov in povečali udeležitev na volitvah.
ars.rtvslo.si/podkast/kdo-smo-/173250667/174939324
ars.rtvslo.si/podkast/kdo-smo-/173250667
Nov projekt domovinskih oddaj, razdeljenih v dva tematsko, vsebinsko in izvedbeno različna sklopa: v sklop „Mejniki identitete“ in „Domovina v srcu“. Sklop „Mejniki identitete“ zajema oddaje s poudarjeno zgodovinskim temeljem ter s kontinuiteto iz oddaje v oddajo. Zasnovan bo kot serija oddaj v premišljenem zaporedju, od davnih časov naselitve slovanskega življa na tem prostoru, prek sprejema krščanstva in postopne izgube samostojnega odločanja in izbiranja svojih knezov, do Trubarja in vse večjega samozavedanja kdo smo, kar je v obdobju vseevropske ”pomladi” privedlo do nastanka naroda, do vse bolj odkritih teženj in poskusov pridobitve samostojnosti ob razpadu habsburške monarhije, do bojev za združitev Slovencev med drugo svetovno vojno in sklepne oddaje o mejnikih, kakršni danes opredeljujejo identiteto slovenskega naroda, tudi kot državljanov Slovenije in Evrope. V drugem sklopu „Domovina v srcu“ bomo predstavljali posameznike, ki so veliko prispevali za osamosvojitev in samostojno pot naše domovine, ne samo na vsedržavni, marveč tudi na lokalni ravni. Prav slednje radi zelo hitro prezremo, čeprav so nesebično veliko storili na svojem območju. Oddaje bodo pogovorne. Z njimi se bomo sicer spomnili prelomnih časov osamosvajanja in vojne za Slovenijo, kot ji pravimo, hkrati bomo prikazali sogovornike v sedanjem času kot razmišljujoče osebnosti o sebi in vsem, kar jih obdaja.
DA, le da bi moral ta predlog veljati za politike.
So naši politiki-poslanci pravični, etični, pošteni, ljubeči, sočutni, modri, odgovorni? Ravno nasprotno.
Tako da naši otroci ne potrebujemo pranja glave, kako bi moralo biti, najodgovornješi ljudje v državi bi nam morali biti zgled.
Sicer se sliši super, da bi s tem vzgajali aktivne državljane.
Ko pa od blizu spremljam vsebino predmeta v 8.razredu, pa se mi zdi da je še to pretirano.
Veliko je tem vse natrpano v 2 leti. Otroci si določene stvari niti ne znajo predstavljati niti ni časa da bi lahko zadevo učitelji razložili in prikazali bolj praktično.
Primer:
Ekonomske pravice državljanov Republike Slovenije
Javna in zasebna podjetja
Delodajalci in delojemalci
Sindikati
Kapitalistično gospodarstvo
Sredstva za delovanje države
to so teme ki so jih obravnavali v 2 mesecih torej nekje v 8-10 urah. Za domačo nalogo pa so morali narediti Poslovni načrt.
Torej moj predlog bi bilo temelito pregledati vsebino predmeta in ugotoviti kaj sploh želimo s tem predmetom dosečt. Potem pa naprej v katerih razredih naj ga učenci imajo.
V šolskem programu je že celotna zgodovina dogajanja na ozemlju današnje Slovenije, tako da mislim da bi bil tole še en nepotreben predmet...
Kar se pa tiče volitev, je pa slaba udeležba ker so stalno isti programi in isti obrazi. Ljudje, še posebej mladi nimajo občutka, da lahko karkoli spremenijo.
Menim, da jih občutek tokrat ne vara ;)
Mladi brez starega lisca res težko kaj in ko že mislijo, vidijo da se je spet zalomilo.
Ampak tudi takšen predmet iz mladih ne naredi starega lisca.
Brezveze pomojem.
Nekaj ur matematike senkat za razlago (in izracun) davkov, ostalo naj se pa ucijo stvari, s katerimi bodo kasneje v zivljenju lahko celo kaj zasluzili.
Edino, ce se naredi en predmet z imenom "stvari, ki bi jih vas morali nauciti starsi, a se jim ne da, oz. ne znajo niti sami, pa se jih morate ucit v soli", pa se tam uci vse od davkov, obresti, izpolnjevanja formularjev na papirju in spletu, kuhanja, pranja, pa do tega, kaj je pristojnost vlade, kaj obcine, itd.
tebi je itak vse kar drugi predlagajo brezveze.