Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Delni umik semaforiziranih križišč kot ukrep zmanjševanja PM delcev in CO2-ja

664 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Vsak dan poslušamo opozorila na presežene mejne vrednosti PM delcev, hkrati pa se na vpadnicah pogosto uporabljajo semaforizirana križišča na krajših razdaljah in z rdečim valom za umirjanje prometa. Pri vsakem pospeševanju se sprosti največ energije in največ strupenih plinov in delcev, medtem ko se pri neki konstantni hitrosti (npr. 70 km/h) porablja le desetina te energije. Država bi morala takšna križišča narediti pretočna, regulacija rdečih in zelenih valov pa ne bi smela biti domena lokalne samouprave (vseeno gre za globalni problem). Druga varianta je večje število hitrih križišč (zavoji desno z utripajočimi rumenimi lučmi) ali uporaba rondojev, vendar brez semaforjev. V Mariboru so pogosto nepretočne le ceste, kjer je gostota semaforiziranih križišč velika, medtem ko pot skozi krožišča poteka brez večjih težav. Včasih tudi ni jasno, zakaj se rumena utripajoča luč zamenja s klasičnim semaforjem. Kakšno rešitev lahko pričakujemo?

42 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 29 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Tomozuki 16 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 2. 2020

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Že v obstoječih odlokih o načrtih kakovosti zraka ima ukrep povečevanja pretočnosti prometa ustrezno mesto, saj tudi s tem ukrepom lahko med drugim tudi zmanjšamo izpuste CO2 in delcev.

Konkretno je Odloku o načrtu kakovosti zraka na območju Mestne občine Maribor določeno:
»Ime ukrepa: Odprava zastojev v prometu in zagotavljanje visoke pretočnosti prometa«
Dokler so osebni avtomobili najpogostejši način prevoza oseb, je eden od pomembnih ukrepov odprava zastojev in povečanje prepustnosti v prometu, pri čemer ima še posebno prednost zagotavljanje pretočnosti za JPP.

Na območju občine bo izvedena ustrezna analiza prepustnosti prometa, kar bo podlaga za izvajanje zlasti naslednjih ukrepov:

  • odprava križanja »cesta – cesta – železnica« na Ljubljanski ulici v Mariboru in izgradnja nadvoza,
  • uvedba zelenega vala semaforjev na vseh mestnih vpadnicah (Ptujska in Tržaška cesta, Cesta proletarskih brigad, Dravograjska in Puhova cesta),
  • nadgradnja semaforjev s senzorji in uravnavanje prometa glede na zgoščenost prometa,
  • izključevanje semaforjev izven »dnevne potrebe« na križiščih,
  • uvedba zavijanja desno kljub rdeči luči na križiščih,
  • postavitev dodatnega razvrščevalnega pasu za zavijanje v križiščih,
  • izgradnja krožišč na križiščih,
  • izgradnja dodatne cestne infrastrukture ob trgovskih centrih,
  • ukrepi za hitrejše vključevanje v promet,
  • ukrepi za zagotavljanje prednosti JPP na območju občine,
  • v času množičnih prireditev v občini se bodo izvajali ukrepi za optimalni potek prometa. Za lažje iskanje prostih parkirišč (da jih vozniki ne iščejo in pri tem ne povzročajo dodatne gneče) bo občina uvedla informatizacijo oziroma mobilni spletni program, ki bo voznikom sprotno (odzivno) kazal, koliko parkirnih mest in kje v občini je še na voljo.«

Nosilec ukrepa je Mestna občina Maribor. Država in občina sedaj novelirata ta odlok, ukrep bo ostal v veljavi.

V ostalih odlokih velja enak ukrep. V nastajajočem Operativnem programu ohranjanja kakovosti zraka bo prometnim ukrepom prav tako namenjena ustrezna pozornost.

Komentarji