Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kdo postavlja prometno signalizacijo?

1088 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Spoštovani, kot državljana me zanima, zakaj imamo postavljeno nerazumno gosto prometno signalizacijo, predvsem za omejitve hitrosti. Namreč, na številnih odsekih lahko na nekaj dolžinskih metrih opazimo enormno število različnih omejitev, ki ne samo da zmedejo voznika, tudi nimajo nobenega koristnega namena. Na primer, pred vsakim krožnim križiščem izven naselja lahko opazimo številna znižanja hitrosti (iz 90 na 70, nato 60 ali 50, nato 40). Zdi se, kot da vlada anarhija in da je vse skupaj prirejeno le za izdelovalce prometne signalizacije in ustvarjanje njihovih rednih prihodkov. Vsekakor bi želel predlagati, da se zmanjša okoljska obremenitev s postavitvijo prometnih znakov, predvsem pa tudi zniža proračun za tovrstne namene. V kolikor potujete po sosednjih državah lahko opazimo popolnoma drugačne trende, glede števila postavljenih znakov za omejitve hitrosti.

48 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 34 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Državljan777 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 1. 2021

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Podlaga za postavljanje prometne signalizacije so prometne ureditve, ki jih odrejajo upravljavci cest. Rešitev posamezne prometne ureditve mora izhajati iz pravil cestnega prometa ter dejanskega stanja ceste in stanja v območju ceste. Pomemben vidik pri odrejanju prometnih ureditev predstavljajo tudi nova dognanja na področju prometne varnosti, ki obsegajo metode in ukrepe za zmanjšanje tveganja udeležencev v prometu s katerimi se preprečuje poškodbe in izgube življenj v prometnih nesrečah. Prometna signalizacija ima pomembno vlogo pri aktivni prometni varnosti, kjer se zahteva da vsak udeleženec v cestnem prometu aktivno spremlja svojo udeležbo v cestnem prometu. Ob tem je pomembna tudi pasivna prometna varnost, kamor sodi ustrezno stanje cest, urejene površine za kolesarje in pešce, urejeni prehodi za pešce, itd.. Nivo aktivne prometne varnosti je odvisen od prometne kulture udeležencev cestnega prometa. Ta zahteva predvsem poznavanje pravil cestnega prometa ter tekoče seznanjanje z novimi rešitvami in tehnologijami na tem področju. Odsotnost takšnega poznavanja in informiranja vodi k vse večji degradaciji splošne prometne kulture na cestah.

V letu 2010 je bila prenovljena celotna zakonodaja na področju cest, ki so ji sledili novi podzakonski predpisi. Tako prenovljena zakonodaja, kakor tudi vse njene kasnejše novelacije prinašajo učinkovitejše predpise za ureditev razmer v cestnem prometu. Žal pa rezultati v praksi ne prinašajo želenih pričakovanj, saj število prometnih nesreč, katerih vzrok je nepoznavanje ali nezadostna vednost o prometnem vedenju, ni v bistvenem upadanju.

Predpis s področja prometne signalizacije in prometne opreme na cestah, ki je v veljavi od leta 2015 sledi trendu čiščenja »cestnega gozda«, ki je poznan tudi v naših sosednjih državah. Na podlagi novih rešitev, ki jih omenjeni predpis prinaša naj bi se v prehodnem 10- letnem obdobju odstranila vsa nepotrebna prometna signalizacija, pri novih postavitvah pa izrecno upoštevale nove rešitve. 

Zmanjšanje obsega prometne signalizacije na cestah ni dopustnost ampak zahteva aktualne regulative na področju prometne signalizacije. Izvajanje teh določb, ki predstavljalo načelo »manj je več« pa je odvisna od kreativnosti in strokovnosti upravljavcev cest, ki o tem odločajo, v končni fazi pa tudi od pristojnih inšpekcijskih služb, ki to področje nadzirajo. Ob tem pa se je potrebno zavedati, da takšen pristop od udeležencev cestnega prometa zahteva višji nivo prometne kulture, kjer se bo vsak ravnal po osvojenih pravilih in spoznanjih in ne zgolj po zaznanem prometnem znaku, ki označuje neko prepoved oziroma omejitev.  

Komentarji