Povračilo stroškov prevoza na delo
Predlagam brezplačni javni prevoz na delo za javne uslužbence in ukinitev povračila v višini javnega prevoza. Država bi privarčevala in razbremenila cestni promet.
Predlagam brezplačni javni prevoz na delo za javne uslužbence in ukinitev povračila v višini javnega prevoza. Država bi privarčevala in razbremenila cestni promet.
Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za javno upravo in Ministrstva za infrastrukturo
V nadaljevanju vam posredujemo odgovor z vidika veljavne ureditve povračila stroškov prevoza na delo in z dela in pogajalskega procesa Pogajalske komisije, sestavljene iz predstavnikov vladne strani in reprezentativnih sindikatov javnega sektorja, ki ga je pripravilo Ministrstvo za javno upravo in z vidika infrastrukture javnega potniškega prometa, financiranja tega in razbremenitve cestnega prometa, ki ga je pripravilo Ministrstvo za infrastrukturo.
Ministrstvo za javno upravo (v nadaljevanju MJU) uvodoma poudarja, da je povračilo stroškov prevoza zakonska pravica iz Zakona o delovnih razmerjih, tako za javne uslužbence, kakor tudi za ostale zaposlene. Zakon o delovnih razmerjih namreč določa, da mora delodajalec delavcu zagotoviti stroške prevoza na delo in z dela, način povračila pa se uredi s kolektivno pogodbo ali podzakonskim aktom.
Pojasnjujemo, da je povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v javnem sektorju materija kolektivnih pogodb dejavnosti in poklicev. Zaradi narave materije enostranskega posega, s katerim bi se spremenilo to področje, ni mogoče narediti tako, da bi delodajalska, tj. vladna stran, pripravila predlog zakona ali sprejela podzakonski akt. ZDR-1 v 130. členu, kjer ureja povračila stroškov v zvezi z delom, v drugem odstavku resda določa, da se lahko višina povračila stroškov v zvezi z delom, če le-ta ni določena s kolektivno pogodbo na ravni dejavnosti, določi s podzakonskim aktom, vendar pa bi takšno enostransko ravnanje vladne strani v praksi pomenilo odpoved kolektivne pogodbe oz. kolektivnih pogodb, posledično pa bi prišlo do splošnega konflikta v javni upravi oziroma javnem sektorju.
V nadaljevanju MJU pojasnjuje, da se tako Vlada RS kot tudi sindikalna stran zavedata problematike povračil stroškov prevoza na delo in z dela. Iz VIII. točke Dogovora o ukrepih na področju stroškov dela in drugih ukrepih v javne... izhaja zaveza obeh strani, da se v kolektivnih pogodbah dejavnosti in poklicev drugače uredi povračilo stroškov prevoza na delo in z dela. Tudi iz VII. točke Dogovora o ukrepih na področju stroškov dela in drugih ukrepih v javne... izhaja, da v letu 2018 Vlada RS in reprezentativni sindikati pričnejo pogajanja o preostalih ukrepih na področju stroškov dela v javnem sektorju, ki niso predmet Dogovora iz leta 2016 in so se uveljavili s sprejetjem Zakona za uravnoteženje javnih financ in aneksov h kolektivnim pogodbam v letu 2012. Glede na navedeno in upoštevaje X. točko Sporazuma o razreševanju stavkovnih zahtev potekajo med vladno in sindikalno stranjo pogajanja o drugačni ureditvi povračila stroškov prevoza na delo in z dela, kar pomeni, da si strani izmenjujeta predloge drugačne ureditve področja povračila stroškov prevoza na delo in z dela.
Ministrstvo za infrastrukturo pojasnjuje, da je brezplačni javni prevoz v Republiki Sloveniji eden od ciljev, ki mu ministrstvo sledi z ukrepi na področju javnega prevoza. V letu 2016 se je začel proces uvajanja enotne vozovnice, ki potniku omogoča, da lahko potuje z vsemi vrstami prevoza in z vsemi izvajalci prevoza, ki vozijo na določeni relaciji. Enotne vozovnice so bile v prvem obdobju uveljavitve zagotovljene dijakom in študentom, ki so upravičeni do subvencionirane vozovnice. V letu 2019 so bile enotne vozovnice uveljavljenje za vse uporabnike, njihova cena pa se postopno zmanjšuje. V letu 2020 bodo na podlagi Zakona o prevozih v cestnem prometu 1. februarja uvedene brezplačne vozovnice za registrirane športnike, ki so upravičeni do subvencioniranih vozovnic za dijake in študente. Od 1. julija 2020 pa se bodo zagotovile brezplačne vozovnice za upokojence, ki niso v delovnem razmerju, osebe, starejše od 65 let, imetnike evropske kartice ugodnosti za invalide in vojne veterane. Za vse upravičence do brezplačnih vozovnic je pogoj, da niso v rednem delovnem razmerju. Organizacija, načrtovanje in izvajanje javnega prevoza potnikov za vse te skupine upravičencev bo izjemno zahtevna, saj se pričakuje veliko povečanje števila uporabnikov javnega prevoza. Z izvedbo vseh teh ukrepov in optimizacijo javnega prevoza v železniškem in avtobusnem prometu pa se bodo postavila izhodišča za uvajanje brezplačnega javnega prevoza tudi za zaposlene, kar pomeni, da naj bi naslednji korak pomenil uvedbo brezplačnega javnega prevoza za vse skupine uporabnikov v Republiki Sloveniji.
V zvezi z vašim predlogom, da se zagotovi brezplačni javni prevoz na delo in z dela za javne uslužbence in ukine povračilo stroškov prevoza na delo in z dela v višini javnega prevoza, poudarjamo, da je en od ciljev, ki jih s predlogi glede drugačne ureditve povračila stroškov prevoza na delo in z dela zasledujeta tako vladna kot sindikalna stran, tudi enakopraven položaj javnih uslužbencev glede tega povračila. Upoštevaje dejstvo, da naj bi kakršnakoli drugačna rešitev spodbujala dejansko uporabo javnega prevoza, bi v primeru uresničitve vašega predloga, javni uslužbenci, ki nimajo možnosti uporabe javnega prevoza, razdalja ob bivališča do delovnega mesta pa narekuje potrebo po prevoznem sredstvu, bili v neenakem položaju glede na javne uslužbence, ki za prihod na delo in z dela dejansko lahko uporabljajo javni prevoz.
Zadevo gledate zelo ozko, zgolj skozi prizmo osebne koristi, ne pa ali je dobra za vse.
Tega stroška se ne zdi primerno obesiti na davkoplačevalce, za javni sektor kot izjemo med tem pa vsi ostali nimajo te ugodnosti.
Če bi že bil brezplačen, bi bilo potrebno določiti relacije za vsakega posameznika, saj menda niste imeli v mislih, da bi se lahko kar povprek vsi javni delavci vozili po Sloveniji!?
Dolgoročno pa se seveda strinjam, da bi bil javni promet brezplačen za državljane RS, toda, ali ste se pripravljeni zato odreči čemu drugemu, oziroma del proračuna, ki bi ga namenili za plačevanje podjetij s prevozi, bi umanjkal kje drugje.
Takšen prevoz bi posredno vsi financirali, čez kakšen holding eni več kot drugi. Zakaj samo javni uslužbenci? Kdor si izbere bivanje na odmaknjeni lokaciji, ker je njemu lepše bivanje, naj si plačuje višje stroške, med katere spada tudi prevoz v bolj obljudeni predel. Prevoz na delo bi morali ukiniti in ljudje bi se samoorganizirali za cenejšo varianto prevoza kar dalo boljše učinke učinke kot brezplačen prevoz.
V kolikor je možen prevoz na delo z samo za avtom se izplačuje polna kilometrina.
Dober, varen avto stane od 20.000,00EURov naprej + vse ostalo.
S čim konkretno bi ta predlog imel dobiček časa v prometu? Z japonskimi hitrimi vlaki? Možno.
Ali gre za punčke v kadrovski službi, ki same sebi delo, delajo?
Kaj pa tistim ki ne morejo priti v službo z javnim prevozom, ker se morajo med službo za službene namene še voziti na druge lokacije?
Predlog takoj podprem če država zagotovi službena vozila za te namene. Sam namreč delam v javnem sektorju in se moram med delovnim časom voziti od lokacije do lokacije (ker imamo več lokacij).
Je pa to dvorezen meč. Če bi imeli brezplačen prevoz potem ljudje ne bi več potrebovali toliko avtomobilov, država ne bi pobrala toliko cestnine pri registraciji, zavarovalnice bi bile na slabšem, prodalo bi se manj goriva in posledično manj pritoka bv proračun s strani pobranih trošarin...
"Brezplačni" prevoz bi na koncu prek davkov tako plačali vsi državljani. Bolj smiselno bi bilo, da se spodbuja v čimvečji meri delo od doma.
Ta predlog lahko velja le za nekoga, ki je doma v mestu, Slovenija pa ima kar nekaj podeželja s slabo oziroma nerazvitim javnim prevozom. Poleg tega je Slovenija ena najbolj centraliziranih držav - dokler bo vse v Ljubljani in se bo zato dnevno v Ljubljano vozilo na tisoče delavcev, se zadeva ne more rešiti. Problem rešimo tako, da skrajšamo poti do službe in sicer trajno tako, da se Slovenija prične decentralizirati.
Popravljam prejšnji komentar:
...le en avtobus zjutraj, in en popoldan ob 14ih nazaj...
Z naše vasice gre v Ljubljano le en avtobus zjutraj, in en popoldan ob 14ih. To pomeni :
- da mi morajo delavnik skrajšati na vsaj 13.30 (z dosedanjega 16ih +... ) oz.
- da omogočijo večkrat dnevne povezave .
PROTI!!!
Je dobra ideja, toda glede na to, kako sramotno nizke place imamo sem proti, ker bi delodajalci se bolj izkoriscali delavce in bi delavec imel se slabso placo, saj sedaj se lahko eni vsaj nekako znajdejo in morda presvercajo z kom, medtem, ko z avtobusom se ne moras presvercati. Najprej treba boljse dvigniti place.
Vcasih so vecje firme kot so bili Litostrojj, Krka, Lek, danes recimo. Revoz Novo mesto organizirale prevozre za svoje delavce v izmenah, svoje avtobuse.
Stroški prevoza v JAVNI UPRAVI so normirani na ceno najcenejšega prevoza na delo, kar pomeni - mesečna vozovnica za javni promet. V ceno mesečne vozovnice je vštetih 16 voženj v enem mesecu. Večina se nas vozi z osebnimi vozili, kar pomeni, da z zneskom, ki ga dobimo povrnjenega za prevoz, ne pokrijemo stroškov bencina. 16 voženj je obračunanih zaradi števila dni dopusta v enem letu in morebitne bolniške. Tukaj se začne lapsus in medsebojna kontradiktornost. V primeru bolniške in dopusta, se nam povračilo zmanjša za toliko dni, kolikor smo odsotni. Ne glede na to, da je to že vračunano v znesek mesečne vozovnice!!!
Jaz dobim na mesec 35€ za mestni avtobus in vlak. Železniška postaja je od moje službe oddaljena 1900 m, kar je 100 m premalo, da bi mi pripadal še en mestni avtobus, ki bi me zjutraj pripeljal dva kilometra daleč.
Normalo, da se nas večina vozi s svojimi avtomobili in priznati morate, da s 35€ ne morem natankati bencina za celomesečno vožnjo vsak dan 2 x po 15 km...
S stroški prevoza na delo in iz dela ni obogatel še nihče iz JAVNE UPRAVE ... verjetno je pa zgodba v DRŽAVNI UPRAVI drugačna.....
Delavci v javni upravi so obogateli ba racun potnih stroskov. Bil je že skrajni cas, da se je predmetna zadeva uredila kot opisujete. Iz Mb. v Lj. so se vozili po stirje JU v enem avtomobilu, potne stroske so uveljavljali vsi štirje. Ali pa je JU uveljavljal potne stroske na relaciji Mb. - Lj., spal pa pri teti v Lj. Hmmm!?
Ne počnem zgoraj napisanega, sem zaposlen v napol javni firmi, ampak dvomim da je kdo s takšnim početjem obogatel. Kvečjemu si pokrijjo realne stroske za ves bencin in še drobiž ostane za amortizacijo.
Kaj res nihče več nič ne razmišlja ali živite nekje v neke navideznem svetu? Ali nekateri res ne vidite dlje od svojega nosu? To lahko piše nekdo, ki je doma nekje v večjem mestu. Ne pozna pa življenja na podeželju. Seveda bi bilo lepo, če bi bil sistem javnega prevoza tak, da bi se lahko več ljudi vozilo z busi ali vlaki. Na žalost je to praktično zelo težko ali nemogoče izvedljivo. Živim na območju, kjer prevladuje podeželje, ki sploh ni majhno. Če bi hoteli v praksi v vsaki vasi pobrati vse uslužbence bi to trajalo zelo dolgo in bi avtobus lahko štartal še pred 5. uro in bi se tisti prvi vozili zraven več kot uro. V kolikor bi na iste relacije poslali več busov bi bilo zelo negospodarno, ker noben ne bi bil poln. In potem še en problem. Na tem podeželskem območju sploh ni več nobenih trgovin. Nekoč je še kakšna kje bila sedaj so pa že en čas zaprte, ker niso več zmogle konkurence proti velikim sistemom. Zato ponavadi zaposleni še skočijo po poti domov v trgovino, kjer si nakupijo stvari, ki jih potrebujejo. Če bi šli z busom bi potem, ko bi prišli nekje po 16. uri domov še morali z avtomobilom nazaj v mesto, da bi prišli do trgovine. Sedaj pa to opravijo spotoma.
Malo je pač potrebno gledati na vsak problem širše. Vsaka rešitev ni primerna za vse. Seveda pa se strinjam, da bi se več ljudi peljalo z javnim prevozom, če bi povezave bile ustrezne. Tako časovno, kot lokacijsko. Gre predvsem za tiste, ki se vozijo iz enega večjega kraja v drug večji kraj. Do železniške ali avtobusne postaje v mestu bi prišli iz vasi z avtomobilom in potem nadaljevali z javnim prevozom. In še nekaj. Tudi druga infrastruktura je zanič. Pri nas, če se pripelješ iz vasi v mesto NIMAŠ ne na železniški postaji in ne na avtobusni parkirišča, kjer bi lahko pustil avto in nadaljeval naprej z javnim prevozom.
In še ena zadeva, ki ni predmet te razprave. Poznam kar nekaj ljudi v JU, ki imajo še vedno naslov bivališča pri starših, ker je od tam večja razdalja do službe in dobijo več za prevozne stroške.
A zato, da bo še ta denar en ukradel?? Poleg tega so povezave z busi preslabe!
Ne vem zakaj samo za javne uslužbence? Javni mestni prevoz bi moral biti za vse državljane brezplačen. Predlog za to je bil že podan nedolgo nazaj in država bi morala izvesti vsaj pilotni projekt, da se pokažejo učinki.
Ne samo za javne uslužbence, za vse. Seveda bi morali istočasno urediti tudi mrežo javnega prevoza in dostopnost za vse.
Za začetek bi lahko to uvedli na področjih, kjer obstaja mestni javni promet in bi zaposlenim ukinili le del prevoznine, ki je namenjena temu delu.
Ta predlog je čista iluzija, saj je to nemogoče uresničiti že zaradi nezadostne mreže javnega prevoza.
Vse se da, če se hoče. Odvisno je od podpore javnosti in volje odločevalcev. Seveda je potrebno istočasno prestrukturirati javni prevoz in nan novo postaviti linije.
Vse se da, če se hoče in če se za to najde denar. V samostojni Sloveniji nismo niti modernizirali železniških povezav (razen mogoče drugega tira, ki pa je po funkciji primarno tovorni), za tekoč javni prevoz za celo Slovenijo bi pa morali povezati kar nekaj odročnih krajev z avtobusnimi, železniškimi povezavami s frekvencami prihodov in odhodov ljubljanskih trol, kar je kratko malo nemogoče.
Dober predlog.
Pa imamo ustrezno oziroma učinkovito mrežo javnega prevoza?
Brezplačno za vse, zelo dobro, še bolje za gospodarstvo, slabše za zaposlene. Če je brezplačni prevoz pomeni da ni več nadomestila za prihod/odhod na delovno mesto in ni več KILOMETRIN. Vsaka kilometrina bi potem morala biti obdavčena kot dohodek, podjetju pa se ne sme priznati kot strošek. Sledi povečan nakup službenih osebnih vozil in ne malih kargo, kot imajo to navado mali podjetniki za odbitje DDV z njimi pa vozijo celo družino najprej otroke v vrtec/šolo, nato še partnerja/ko v službo.....
Podjetja imajo hitro novih 400-500 mio € dobička, država pa nadaljnjih 20% od davka na dobiček.
Če naj bo promet brezplačen, naj bo za vse, ne le za javne uslužbence.
Hm, v čem je razlika?
Če se nekdo pelje sam dobi vsaj delno povrnjeno, če se jih v kombiju vozi 9 so pa že itak ekološko bolj osveščeni od skoraj praznega avtobusa ali vlaka.
Vlaki in avtobusi v času prometnih konic niso prazni. Če bi se z javnim prevozom vozilo več ljudi, bi morali uvesti dodatne linije. V večini osebnih vozil se vozi le šofer pa še 30% teh s telefonom v eni roki.
Zakaj potem samo za javne uslužbence? Kakor vem dobivajo tudi ostali zaposleni povračilo prevoza na delo. Bodo pa nad ukrepom navdušeni verjetno vsi tisti, ki se po štirje vozijo iz Maribora v Ljubljano v enem avtu, potem pa bodo šli na vlak, ki pa vozi kakšno uro dlje, kot pa je čas potovanja z avtom. Torej vsak dan 2 ure več na poti. Javni promet je pri nas precej slabo razvit.
Ali pa se bodo ljudje odlocali za sluzbe blizje domu, firme pa morale zacet odpirat tudi kje izven ringa ljubljanske obvoznice.
Po moje je pa počasi že čas, da se to ukine, pa primerno povečajo plače.
Bajc........jaz bi se samo dodal, da vsem, ki imajo 2km do javnega prevoza
Tisti, ki imajo 2km do javnega prevoza lahko grejo peš, s kolesom, z avtom... Za normalnega, za delo sposobnega človeka, takšen sprehod ne bi smel biti problem. Le organizirati se je treba. Izjema bi bili le gibalno ovirani.