Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev cestnih ovir

1070 OGLEDOV 26 KOMENTARJEV

Predlagam, da se z zakonom prepove postavljanje cestnih ovir (spečih policajev). V Ljubljani je stanje postalo nevzdržno, pri vsaki preplastitvi ceste zraste še nekaj novih ovir, tako da so ceste slabše prevozne kot v času, ko so bile še makadamske. Jaz za pot do službe na 4 kilometrih prevozim 20 ovir. Zanimivo bi bilo vedeti, koliko uničenih vozil je zaradi tega, še bolj pa koliko bolnikov umre, ker morajo rešilci na nujnih vožnjah ustavljati pred vsako oviro. Najbolj ironična je cesta, ki vodi do gasilske postaje v Šmartnem, kjer mora gasilsko vozilo čez številne ovire, čeprav cesta teče med travniki in ni nobene nevarnosti, medtem pa hiše gorijo.

41 glasov

13 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 30 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 62 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


24. 12. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Umirjanje prometa je sklop gradbeno tehničnih in regulativnih ukrepov s katerimi se  v naseljih in drugih občutljivih okoljih zagotavljajo prometne razmere, tako da je hitrost vožnje prilagojena administrativnim omejitvam oziroma lokalno dopustnim razmeram. S temi ukrepi se minimalizira možnost nastanka prometnih nesreč in istočasno zmanjša morebitne posledice le-teh na minimalno raven.   

Naprave za umirjanje prometa so različnih izvedb. Med fizične naprave spadajo zvočne zavore, sinusoidne, trapezne in montažne grbine, ploščadi, sredinski in stranski prometni otoki ter krožna križišča. V zadnjem času pa se uveljavljajo tudi sodobne izvedbe, ki s svojim aktivnim delovanjem selekcionirajo kršitelje in s tem pripomorejo k ohranjanju okolja.  

Namestitev fizične naprave za umirjanje prometa na vozišče je dopustna le na podlagi predhodnih analiz (delež stalnega neupoštevanja prekoračitev omejitve hitrosti v daljšem časovnem obdobju, število prometnih nesreč, itd…). Odločitev za namestitev naprave mora biti strokovno utemeljena, z  izbiro vrste  naprave pa je potrebno zagotoviti da bo dosežen zahtevan učinek.

Pri izvajanju ukrepov za umirjanje prometa se izhaja iz želene hitrosti, ki se jo želi doseči na določeni cesti oziroma njenem odseku. Želena hitrost je odvisna od prevozne hitrosti naprave ter medsebojnem razmiku naprav. Geometrija naprave določa prevozno hitrost.

Naprave in ukrepi za umirjanje prometa se načrtujejo skladno z Odredbo o obvezni uporabi tehnične specifikacije za javne ceste, ki določa naprave in ukrepe za umirjanje prometa ter Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Z omenjenima predpisoma so natančno določeni geometrijski elementi (horizontalni, vertikalni, zaokrožitve), ki jih mora imeti naprava, za označeno hitrost. Ob upoštevanju največje dovoljene hitrosti, ki je enaka ali manjša prevozni hitrosti  naprave, poškodbe na vozilih ne nastajajo.  

Aktualna formalna regulativa za umirjanje prometa v naseljih je ustrezna in primerljiva evropskemu prostoru, zato ne obstajajo argumentirani razlogi za spreminjanje ali ukinjanje zakonskih rešitev, ki urejajo to področje.

Komentarji