Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

CSD pošlje vsakemu državljanu informacijo ali mu pripada kaka pravica iz javnih sredstev

1396 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Vlada RS naj pripravi predlog, da pristojno ministrstvo za delo oz CSD pošlje vsakemu državljanu informacijo v povezavi z FURS ali mu pripada kaka pravica iz javnih sredstev. Veliki prihranki pri času in denarju ter manjša obremenitev delavcev CSD.

36 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 27 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 442 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 12. 2019

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev določa enoten način ugotavljanja materialnega položaja upravičencev do pravic iz javnih sredstev. Pravice se uveljavljajo po načelih enotnosti, pravične razdelitve javnih sredstev, ekonomičnosti, ciljne usmerjenosti prejemkov in po načelu spoštovanja človekovega dostojanstva. Pravica iz javnih sredstev se dodeli, kadar dohodek osebe ne dosega meje dohodkov, ki jo za posamezno pravico iz javnih sredstev določa zakon in kadar so izpolnjeni tudi drugi pogoji, ki jih določajo predpisi, ki urejajo posamezno pravico. Pri ugotavljanju materialnega položaja se upoštevajo s tem zakonom določene osebe, njihov dohodek in premoženje.

Z novelo Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev se o podaljšanju letnih pravic (otroški dodatek, subvencija vrtca in državna štipendija) odloča po uradni dolžnosti. To pomeni, da vsak mesec, ko izteče letna pravica, sistem avtomatično pripravi vlogo za podaljšanje pravice. Postopek na centrih za socialno delo je delno avtomatiziran in sicer se samodejno pripravljajo vloge za podaljšanje pravic, avtomatsko se določa krog povezanih oseb in avtomatsko se določajo dohodki in premoženje, ki se upošteva pri ugotavljanju materialnega položaja povezanih oseb. Namen informativnega izračuna je obvestiti stranko o ugotovitvah v postopku ugotavljanja upravičenosti do pravic iz javnih sredstev, ji dati možnost, da se o teh ugotovitvah izreče, in tudi, da se o pravicah strank začasno odloči in tako stranki omogoči čimprejšnje izvrševanje pravic, do katerih je upravičena.

 Informativni izračun se izda pri preverjanju izpolnjevanja pogojev za nadaljnje prejemanje letne pravice, če informacijski sistem to omogoča na avtomatiziran način. Z informativnim izračunom se začasno odloči o upravičenosti do pravice, njeni višini in obdobju upravičenosti.

Informativni izračun vsebuje podatke o vlagatelju in o morebitnem zakonitem zastopniku ali pooblaščencu vlagatelja, podatke o povezanih osebah vlagatelja, podatke o dohodkih ter premoženju vlagatelja in njegovih povezanih osebah, če je to pomembno za odločitev, navedbo razlogov za odločitev in pravni pouk. 

Če oseba ugotovi, da so podatki v informativnem izračunu napačni ali nepopolni, lahko zoper informativni izračun vloži ugovor v 15 dneh od vročitve informativnega izračuna. Ugovor ne zadrži izvrševanja informativnega izračuna do izdaje odločbe centra za socialno delo. Na podlagi ugovora center za socialno delo izda odločbo. Če je v postopku ugovora ugotovljeno, da oseba ni upravičena do pravic iz javnih sredstev, kot so izhajale iz informativnega izračuna, ali je do njih upravičena v manjšem znesku, se z odločbo hkrati odloči tudi o višini, načinu in času vračila neupravičeno prejetih javnih sredstev. Če oseba ne vloži ugovora, se informativni izračun šteje za dokončno odločbo centra za socialno delo. Oseba, ki zoper informativni izračun ni ugovarjala, nima pravice do pritožbe.

Glede na navedeno pojasnjujemo, da je ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti že v dobršni meri izpolnilo dani predlog, da se državljanom Republike Slovenije pošlje informacija v povezavi z FURS-om. Menimo, da je bilo z novelo zakona doseženo še več, saj je pravica, ki jo prejemajo podaljšana po uradni dolžnosti in tako zagotovljeno prejemanje pravic iz javnih sredstev, ki pripadajo družinam.

Pri ostalih pravicah iz javnih sredstev, kot so denarna socialna pomoč, varstveni dodatek in izredna denarna socialna pomoč pojasnjujemo, da se pri ugotavljanju upravičenosti do teh sredstev ugotavljajo dohodki in prejemki ter premoženje vlagatelja in njegovih družinskih članov v zadnjih treh mesecih pred vložitvijo vloge za pridobitev teh pravic. Upravičenost je odvisna od števila družinskih članov, ugotovljenega dohodka posameznih družinskih članov oziroma samske osebe, cenzusa ter morebitnega obstoja razlogov, na katere bi posameznik lahko vplival. Upravičenec je dolžan sporočiti vsako spremembo dejstev in okoliščin, ki so podlaga za dodelitev in določitev višine dajatve. 

Denarna socialna pomoč in varstveni dodatek ni univerzalna pravica, ki bi pripadala osebi, ker nima dovolj dohodka, temveč se okoliščine preverjajo tako, da se pravica prizna za določen čas treh mesecev ali šestih mesecev.

Dodelitev pravice iz javnih sredstev je v prvi vrsti odvisna od socialno –ekonomskih razmer upravičenca. Da bi bila posameznik ali družina upravičena dobiti ustrezno pomoč, je treba ugotoviti, kakšen je dejanski gmotni položaj. Sistem socialnega varstva zagotavlja temeljno zaščito v obliki individualiziranih pomoči za premagovanje osebnih stisk in ekonomskih težav. Posameznik in družina morata izčrpati vse možnosti zagotavljanja preživetja z lastnimi močmi, preden je upravičena do socialne pomoči države.

Komentarji