Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zeleznica do letalisca

1777 OGLEDOV 21 KOMENTARJEV

Skoraj vsa letalisca imajo zeleznisko povezavo le nase glavno letalisce nima..... Sam sem mnenja, da je kljucna za turiste pri izbiri potovanja, katerih taksi za 40 eur do Lj pravgotovo ne zanima. Zato se raje ne odlocijo za Brnik....

Sam se ne odlocam, da bi letel na dopust preko Brnika, ker se moram tam placati parking za avto........ Ce bi nam bil omogocen prevoz z vlakom do letalisca od doma bi se za Brnik odlocili.........

Da ne omenjam turistov od dalec

36 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 25 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR I Izbrisan Uporabnik 23204 27 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


10. 12. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Ministrstvo za infrastrukturo in Direkcija RS za infrastrukturo izvajata več nadgradenj in modernizacij železniških prog v RS z namenom pospešitve in ureditve javnega potniškega prometa v RS kakor tudi preusmeritev tovora iz cestnega omrežja na železnice. Posodabljanje železniške in avtocestne infrastrukture poteka na podlagi sprejete Resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa v Republiki Sloveniji do leta 2030 (Uradni list RS, št. 75/16, v nadaljevanju: resolucija), ki jo je sprejel Državni zbor. V sprejeti resoluciji so predvidene hitrosti za potniški promet na jedrnem in celovitem omrežju do 160 km/h. Na podlagi resolucije je Vlada RS sprejela Načrt vlaganj v promet in prometno infrastrukturo za obdobje 2018 - 2023 (sklep Vlade RS, št.: 37100-1/2018/10, z dne 29. 3. 2018). V teku je več projektov nadgradenj železniških povezav na omrežju JŽI v RS, ki si jih lahko podrobneje ogledate na spletni strani Direkcije RS za infrastrukturo ali na spletnem naslovu www.krajsamorazdalje.si. Projekti so financirani s sredstvi EU IPE, EKP 2014 - 2020 ter nacionalnimi sredstvi.

Glede možnosti vzpostavitve direktne železniške povezave Ljubljane z letališčem Jožeta Pučnika je bilo v preteklosti že preučeno več variantnih rešitev v okviru postopka priprave DPN za železniško progo Ljubljana - Kranj - Jesenice - državna meja z navezavo na letališče Jožeta Pučnika Ljubljana. V juliju 2015 se je zaključilo vrednotenje vseh variant v novem koridorju z navezavo na letališče iz katerega izhaja, da so vse variante bile nesprejemljive. Poročilo študije variant za DPN za železniško progo Ljubljana - Kranj - Jesenice – državna meja z navezavo na letališče Jožeta Pučnika Ljubljana navaja, da nobena od obravnavanih variant, kljub številnim preveritvam in optimizacijam, ni okoljsko sprejemljiva. Na podlagi ekonomskega vidika vrednotenja so se vse variante izkazale kot ekonomsko neupravičene. Iz tega naslova je odpadlo tudi varovanje koridorja za navezavo letališča na železniško omrežje.

Vendar pa se je tako Direktorat za kopenski promet, kot tudi vodstvo ministrstva strinjalo, da je navezave letališča na železniško omrežje nujna. Na podlagi tega je bila s strani pobudnika in naročnika DPN (MzI in DRSI) sprejeta odločitev, da se poišče racionalnejša in okoljsko sprejemljivejša varianta v smislu nadgradnje regionalne proge št. 21 Ljubljana Šiška – Kamnik Graben in podaljška povezave proti letališču Jožeta Pučnika ter da se ideja o železniški povezavi letališča z Ljubljano s tem ne opusti.

Direkcija RS za infrastrukturo je v marcu 2019 objavila javni razpis za Izdelavo strokovnih podlag in predštudije upravičenosti za nadgradnjo regionalnih železniških prog v RS ter železniškega omrežja na področju LUR. Študija naj bi bila zaključena in recenzirana predvidoma v maju leta 2020. Narejena bo za omrežje regionalnih železniških prog v R Sloveniji in Ljubljanske urbane regije. V sklopu te naloge bo preučen tudi podaljšek proge za mešani promet št. 21 Ljubljana Šiška – Kamnik Graben proti letališču Jožeta Pučnika na način, da se proga proti Brniku cepi od matične obstoječe proge bodisi na postaji Domžale, ali pa na novem cepišču na odprti progi za postajo Domžale. Potek do letališke postaje Brnik bo obdelan variantno. Iz letališke postaje Brnik naj bi se potniška proga nato podaljšala predvidoma še do Zlatega polja v Kranju ter nadalje do gorenjske proge G20 Ljubljana – Jesenice – d.m.

Zaradi vseh zgoraj navedenih dejstev predlog v tej fazi še ni primeren za nadaljnjo obravnavo. V primeru potrebe po dodatnih informacijah smo vam seveda na voljo.

Komentarji