Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Omejitev vožnje s štirikolesniki po gozdovih

942 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Uničevanje gozdnih poti, vznemirjanje živali, uničevanje rastlin in podrastja.

22 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D Dalenc 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 11. 2019

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Razmah vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju je bil zaznan že v devetdesetih letih, zato je bila vožnja z vozili v naravnem okolju v slovenski zakonodaji urejena že leta 1995, in sicer z Uredbo o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju. Zaradi pomembnosti problematike pa je bila z novelo ZON (ZON-C) leta 2014 ureditev vožnje z motornimi vozili in s kolesi dvignjena z nivoja podzakonskega akta na nivo zakona in je torej od tedaj tudi zakonsko regulirana.

ZON-C iz leta 2014 je temeljil na ocenah stanja analize problematike vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju, opravljena je bila tudi primerjalna analiza ureditev v drugih državah, kar je bilo vključeno v gradivo oziroma predlog zakona, ki je bil posredovan v Državni zbor RS. Ugotovljeno je, da se je zadnjem desetletju zelo povečalo število ljubiteljev ter različnih oblik športa in rekreacije z motornimi vozili, ki omogočajo tudi vožnjo izven cest. S tehnološkim napredkom in dostopnostjo teh vozil širšemu krogu ljudi se je število voženj povečalo, temu pa ni sledila ureditev infrastrukture za take vožnje. Posledica tega je še danes, da se število voženj izven cest, v naravi, stalno povečuje, s tem pa sorazmerno povečujejo motnje v naravi in pritiski na okolje, neurejeno pa je tudi evidentiranje vozil za vožnjo v naravnem okolju, poleg tega kazni niso sorazmerne s kršitvami.

28.b člen ZON v naravnem okolju že sedaj prepoveduje voziti, ustaviti, parkirati vozila na motorni pogon ali organizirati vožnjo z vozili na motorni pogon. Izjemoma dovoljuje zgolj ustavitev ali parkiranje vozil na motorni pogon v pasu petih metrov izven vozišča, če je ustavljanje ali parkiranje v skladu s predpisi, ki urejajo cestni promet, in če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča, ter na območju, ki je namenjeno za začasno parkiranje za namene javnih shodov in javnih prireditev, organiziranih v skladu z zakonom, ki ureja javna zbiranja, pri čemer to območje šteje za prireditveni prostor. Izjeme so predvidene v določenih primerih, ki so v javnem interesu, zlasti za potrebe izvajanja javnih služb.

ZON se sicer ne ukvarja z vprašanjem tehnične karakteristike vozil na motorni pogon, če so predelana tako, da povzročajo prekomeren hrup, saj je področje tehničnih pogojev, ki jih morajo izpolnjevati motorna vozila urejajo predpisi o varnosti cestnega prometa. Ne glede na to pa je morebitno vznemirjanje živali kot posledica prekomernega hrupa predmet urejanja v ZON, je opredeljeno kot prekršek in je zato lahko tudi predmet sankcioniranja.

Iz vsega zgoraj pojasnjenega izhaja, da je vzpostavljen ustrezen normativni okvir ureditve vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju in da je zato vzpostavljena tudi pravna podlaga za nadzor nad izvajanjem zakonskih določb. Kljub temu je z novelo ZON, ki bila že v javni razpravi, predvidenih nekaj sprememb, s katerimi bodo predlagane jasnejše dikcije, uskladitve ter dopolnitve ZON, ki bodo omogočile večjo učinkovitost naravovarstvenih nadzornikov in inšpektorjev pri izvajanju njihovih zakonskih pooblastil v zvezi z vožnjo z vozili na motorni pogon v naravnem okolju in primerna ureditev višine glob.

Komentarji