Omejitev vožnje s štirikolesniki po gozdovih
Uničevanje gozdnih poti, vznemirjanje živali, uničevanje rastlin in podrastja.
Uničevanje gozdnih poti, vznemirjanje živali, uničevanje rastlin in podrastja.
Če bo predlog prejel vsaj 10 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za okolje in prostor
Razmah vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju je bil zaznan že v devetdesetih letih, zato je bila vožnja z vozili v naravnem okolju v slovenski zakonodaji urejena že leta 1995, in sicer z Uredbo o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju. Zaradi pomembnosti problematike pa je bila z novelo ZON (ZON-C) leta 2014 ureditev vožnje z motornimi vozili in s kolesi dvignjena z nivoja podzakonskega akta na nivo zakona in je torej od tedaj tudi zakonsko regulirana.
ZON-C iz leta 2014 je temeljil na ocenah stanja analize problematike vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju, opravljena je bila tudi primerjalna analiza ureditev v drugih državah, kar je bilo vključeno v gradivo oziroma predlog zakona, ki je bil posredovan v Državni zbor RS. Ugotovljeno je, da se je zadnjem desetletju zelo povečalo število ljubiteljev ter različnih oblik športa in rekreacije z motornimi vozili, ki omogočajo tudi vožnjo izven cest. S tehnološkim napredkom in dostopnostjo teh vozil širšemu krogu ljudi se je število voženj povečalo, temu pa ni sledila ureditev infrastrukture za take vožnje. Posledica tega je še danes, da se število voženj izven cest, v naravi, stalno povečuje, s tem pa sorazmerno povečujejo motnje v naravi in pritiski na okolje, neurejeno pa je tudi evidentiranje vozil za vožnjo v naravnem okolju, poleg tega kazni niso sorazmerne s kršitvami.
28.b člen ZON v naravnem okolju že sedaj prepoveduje voziti, ustaviti, parkirati vozila na motorni pogon ali organizirati vožnjo z vozili na motorni pogon. Izjemoma dovoljuje zgolj ustavitev ali parkiranje vozil na motorni pogon v pasu petih metrov izven vozišča, če je ustavljanje ali parkiranje v skladu s predpisi, ki urejajo cestni promet, in če temu ne nasprotuje lastnik zemljišča, ter na območju, ki je namenjeno za začasno parkiranje za namene javnih shodov in javnih prireditev, organiziranih v skladu z zakonom, ki ureja javna zbiranja, pri čemer to območje šteje za prireditveni prostor. Izjeme so predvidene v določenih primerih, ki so v javnem interesu, zlasti za potrebe izvajanja javnih služb.
ZON se sicer ne ukvarja z vprašanjem tehnične karakteristike vozil na motorni pogon, če so predelana tako, da povzročajo prekomeren hrup, saj je področje tehničnih pogojev, ki jih morajo izpolnjevati motorna vozila urejajo predpisi o varnosti cestnega prometa. Ne glede na to pa je morebitno vznemirjanje živali kot posledica prekomernega hrupa predmet urejanja v ZON, je opredeljeno kot prekršek in je zato lahko tudi predmet sankcioniranja.
Iz vsega zgoraj pojasnjenega izhaja, da je vzpostavljen ustrezen normativni okvir ureditve vožnje z motornimi vozili v naravnem okolju in da je zato vzpostavljena tudi pravna podlaga za nadzor nad izvajanjem zakonskih določb. Kljub temu je z novelo ZON, ki bila že v javni razpravi, predvidenih nekaj sprememb, s katerimi bodo predlagane jasnejše dikcije, uskladitve ter dopolnitve ZON, ki bodo omogočile večjo učinkovitost naravovarstvenih nadzornikov in inšpektorjev pri izvajanju njihovih zakonskih pooblastil v zvezi z vožnjo z vozili na motorni pogon v naravnem okolju in primerna ureditev višine glob.
Saj je že prepovedano samo mladini je vseeno za naravo in živali,glavno da imajo oni vsega dovolj.
Odločanje o takšni vožnji bi morala biti v pristojnosti lastnika gozda.
Žal se lahko po slovenskih lastniških gozdovih danes sprehaja kdorkoli, ker je v Jugoslaviji lastnina veljala za nekaj politično spornega (tudi danes v mnogih glavah). Takšna je posledično tudi odgovornost do gozdov - krivi vsi in nihče.
To je že prepovedano. Le nadzora ni.
Absolutno da. Nujno in takoj postaviti nazaj rampe na začetku gozdnih poti, ki so v Jugoslaviji že bile postavljene (in ki so jih iz meni nerazumljivih razlogov odstranili). Ključe pa dati lastnikom parcel. Eden od problemov so tudi tujci, ki v naših gozdovih nekontrolirano nabirajo gobe, ostale sadeže in odstreljujejo živali, da jih potem lahko drago prodajajo na svojem tržišču. Italijani so predvsem posekali in uničili svoje gozdove. Avstrijci pa imajo zelo zaščitene svoje gozdove.
Pa saj se že zdaj ne sme peljat tam, kjer ni to eksplicitno dovoljeno (javna cesta).
Samo policije ni na terenu... ...če pa je, je pa spet vse narobe.
Premalo. Sistem ne deluje. Policija je javni sektor, saj veš kako javnost gleda na javni sektor. Najraje bi ga ukinili.