Vzpostavitev hitrih železniških povezav v času prihoda/odhoda na delo
V vse javne institucije, ministrstva.... v Ljubljani naj se pošlje anketo, če bi se ljudje na delovno mesto vozili z vlakom, v kolikor bi ta ustavljal samo na večjih postajah (opredelijo se tudi imena teh postaj in ura prihoda v Ljubljano oz. odhoda iz Ljubljane) in bi bil torej potovalni čas občutno krajši. Nato naj glede na rezultate prilagodijo vozni red vlakov tako, da bi iz vsake smeri proti Ljubljani zjutraj, in iz Ljubljane popoldne, vozili hitri vlaki. Na ta način bi se zmanjšale prometne konice na cestah in bi se tudi prispevalo k varstvu okolja. Marsikdo vlaka namreč ne uporablja prav zaradi tega, ker le ti ustavljajo na vsakih 5 minut in vožnja na delovno mesto s tem prevoznim sredstvom vzame preveč časa.
Drugi tir se bo gradil v tehnologiji Marije Terezije.
Najprej je potrebno definirati kaj je HITRI VLAK. ali je to vlak , ki vozi 60 km/h ali tisti, ki vozi vsaj 100 km/h. Na kitajskem in še kje so hitri vlaki tisti, ki vozijo 200 km/h in več.
Predvsem bi morali obnoviti železniško infrastrukturo, da bi bilo možno imeti hitre vlake. Mislim da ni težava v številu postaj pač pa o tem da vlak potrebuje 1km ali več da doseže določeno hitrost potem pa že začne zavitati.
In to se bo moralo pripraviti čim prej ker drugače nevidim rešitve kako zmanjšati št avtov na cesti v času prometne špice.
Dokler vlaki ne bodo vozili po voznem redu, brez zamud, je vsako pričakovanje o vmnožičnejši uporabi železniškega prevoza nesmiselno.
Podpiram, ampak Slovenske železnice žal niso sposobne sprejeti kakšnih za potnike ugodnih rešitev, ker jim je važen samo tovorni promet, potniki so zanje samo nujno zlo.
Dolga leta sem bila njihova potrpežljiva uporabnica, jim marsikaj predlagala, jih opozarjala, pa nisem bila vredna niti odgovorov, ali pa sem dobila samo kakšno sprenevedajoče leporečenje.
Ni problem samo primestni promet, tudi medkrajevni, že Murska Sobota je zanje konec sveta, velik problem je tudi infrastruktura, zato pride do iztirjanj, vprašanje, če je tak prevoz potem res bolj varen od cestnega. Zdaj že dve leti nisem bila na kakšnem slovenskem vlaku in sem povsem zadovoljna. Težko me bodo prepričali, da bom spet njihova potnica.
Povsem drugače je v tujini, tam je vlak zame zakon. :-)
Takšna anketa nima velikega smisla, ker je že brez nje jasno, da če bi javni (npr. železniški) prevoz bil konkurenčen avtomobilskemu, bi ga več ljudi tudi uporabljalo. A težava niso samo vozni redi vlakov in njihovo ustavljanje v manjših krajih, pač pa železniška infrastruktura sama (pa tudi drugo).
Druga rešitev proti konicam na cestah zaradi množice vozačev (in tudi visokim cenam najemnin v LJ) pa bi lahko bila decentralizacija, oz. smiselna premestitev nekaterih državnih služb in podjetij v javni lasti v druge dele države, a tega se noče lotiti nobena vlada.