Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nadzor nad prisotnostjo učiteljev na delovnem mestu, natančna opredelitev njihovih obvez, preverjanje usposobljenosti in osebnostne primernosti učitelja

1303 OGLEDOV 20 KOMENTARJEV

Ker se v šolstvu še vedno dogajajo anomalije tudi v smislu nadzora prisotnosti pedagoških delavcev (učiteljev) na delovnem mesto, se mi zdi nujno z zakonom definirati redno delovno obvezo učitelja, ki naj zajema tudi čas priprav na učni proces. Natančno se naj opredeli kaj sodi pod pripravo na učni proces in kaj je učni proces, kaj se mora opravljati na delovnem mestu in kaj in v kakšnem obsegu zunaj delovnega mesta. Čas počitnic, v kolikor jih učitelj preživlja doma, naj se opredeli kot dopust, ki pa naj bo kvantitativno natančno opredeljen, Ravnateljem naj bodo podana natančnejša navodila glede nadzora in uvajanja konsekvenc v primeru nespoštovanja predpisov na tem področju. Jasno se naj opredeli, kakšno obvezo imajo učitelji v času šolskih počitnic, ko so svoj dopust že izrabili. Učitelji, ki ne zmorejo slediti tehnološkemu razvoju in delovati kot " učna podpora" napredku oz. na nekaterih področjih zaradi pomanjkanja znanja (zastarela znanja) svojega dela ne opravlja z dodano vrednostjo, naj se premesti na drugo ustrezno delovno mesto ali preusmeri v drug poklic. Danes se namreč zaznava, da posamezni učitelji ne razumejo delovanja niti pomena napredne komunikacijske izobraževalne tehnologije, je ne znajo uporabljati in je v postopkih poučevanja tudi ne vključujejo, kar pouk siromaši, posledično pa učencem ne zagotavlja smotrnega pridobivanja novih vsebin. Znanje in sposobnosti učiteljev se naj kronološko preverja, prav tako tudi njegove PSIHO - FIZIČNE sposobnosti. Zdravstveno (predvsem v psihološkem smislu) se naj preveri vsakega, ki se odloči za poklic učitelja.

25 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 22 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Anna 6 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


30. 7. 2019

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

V Kolektivni pogodbi za dejavnost vzgoje in izobraževanja je v 44. a členu določeno, da se pri neenakomerni razporeditvi delovnega časa učitelja upošteva njegov polni delovni čas kot povprečna delovna obveznost v 12 mesecih tekočega šolskega leta, to je od 1. septembra v tekočem koledarskem letu do 31. avgusta v naslednjem koledarskem letu.

Bistvo neenakomerne razporeditve delovnega časa je v tem, da so zaposleni v določenem obdobju bolj in v drugem manj obremenjeni. Letna delovna obveznost je za vse zaposlene v Republiki Sloveniji enaka. Delodajalec je tisti, ki mora delo organizirati tako, da bodo vsi zaposleni svojo letno delovno obveznost tudi opravili.

Ravnatelj pripravi individualni delovni načrt posameznega učitelja, v katerem načrtuje vsebino in obseg dela, ki jih mora zaposleni opraviti. Individualni delovni načrt ni evidenca delovnega časa ali opravljenih nalog. Ali ima učitelj opravljeno letno delovno obveznost, mora pokazati evidenca delovnega časa, ali je učitelj po vsebini opravil določeno delo, pa mora izhajati iz dokumentacije, ki jo morajo, skladno z zakonodajo voditi učitelji oziroma šola. Če učitelj določenih obveznosti iz neopravičljivih razlogov ni opravil, velja enako kot pri ostalih zaposlenih, da delodajalec presodi, ali in kako je potrebno delovnopravno ukrepati v takšnem primeru.

Glede uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij v izobraževanju pa velja poudariti, da je slovensko šolstvo trenutno v povprečju pri uporabi IKT pri poučevanju in učenju. Na področjih v katera smo sistematično vlagali, pa smo celo eni najboljših. To velja na primer ravno za usposabljanja učiteljev, podporo za učitelje, virtualne skupnosti učiteljev, spletne učilnice, uporabo računalnikov v različnih prostorih šole itd.

Ministrstvo je v začetku 2016 sprejelo dokument <link http: www.mizs.gov.si fileadmin mizs.gov.si pageuploads strateskeusmeritvenadaljnjegauvajanjaikt1_2016.pdf external-link-new-window internal link in current>Strateške usmeritve nadaljnjega uvajanja informacijsko-komunikacijske tehnologije v slovenske vzgojno-izobraževalne zavode do leta 2020.

Vizija nadaljnjega uvajanja IKT v vzgojno-izobraževalne zavode je zagotoviti posameznikom možnost izobraževanja v odprtem, ustvarjalnem in trajnostno vzdržnem učnem okolju, podprtem z inovativno uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije, kar bo na učinkovit in kakovosten način omogočilo pridobitev znanja in spretnosti, ključnih kompetenc  in spretnosti 21. stoletja, potrebnih za uspešno vključevanje v družbo.

Prihodnost je v razvoju kompetenc učiteljev, da bodo uporabljali informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri delu z učenci takrat, ko je to smiselno in učinkovito. 

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 28. 5. 2019 | 10:40:42

Nadzor nad prisotnostjo učiteljev na delovnem mestu, natančna opredelitev njihovih obvez, preverjanje usposobljenosti in primernosti učitelja

Ker se v šolstvu še vedno dogajajo anomalije tudi v smislu nadzora prisotnosti pedagoških delavcev (učiteljev) na delovnem mesto, se mi zdi nujno z zakonom definirati redno delovno obvezo učitelja, ki naj zajema tudi čas priprav na učni proces. Natančno se naj opredeli kaj sodi pod pripravo na učni proces in kaj je učni proces, kaj se mora opravljati na delovnem mestu in kaj in v kakšnem obsegu zunaj delovnega mesta. Čas počitnic, v kolikor jih učitelj preživlja doma, naj se opredeli kot dopust, ki pa naj bo kvantitativno natančno opredeljen, Ravnateljem naj bodo podana natančnejša navodila glede nadzora in uvajanja konsekvenc v primeru nespoštovanja predpisov na tem področju. Jasno se naj opredeli, kakšno obvezo imajo učitelji v času šolskih počitnic, ko so svoj dopust že izrabili. Učitelji, ki ne zmorejo slediti tehnološkemu razvoju in delovati kot " učna podpora" napredku oz. na nekaterih področjih zaradi pomanjkanja znanja (zastarela znanja) svojega dela ne opravlja z dodano vrednostjo, naj se premesti na drugo ustrezno delovno mesto ali preusmeri v drug poklic. Danes se namreč zaznava, da posamezni učitelji ne razumejo delovanja niti pomena napredne komunikacijske izobraževalne tehnologije, je ne znajo uporabljati in je v postopkih poučevanja tudi ne vključujejo, kar pouk siromaši, posledično pa učencem ne zagotavlja smotrnega pridobivanja novih vsebin. Znanje in sposobnosti učiteljev se naj kronološko preverja, prav tako tudi njegove PSIHO - FIZIČNE sposobnosti. Zdravstveno (predvsem v psihološkem smislu) se naj preveri vsakega, ki se odloči za poklic učitelja.

Komentarji