Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

(Pre)dolgi oglasni bloki na televiziji

1572 OGLEDOV 15 KOMENTARJEV

Bržkone bo z mojim predlogom soglašala vesoljna Slovenija, ki (če) gleda slovensko televizijo. No pa poskusimo ugrizniti v to gnilo jabolko.

Motijo me oglasni bloki, ki so med oddajami in filmi že tako nadležni, da marsikoga pripravijo do skrajnega dejanja – izklopa televizije. Državljani plačujemo mesečno naročnino za javno TV in nas zato ne bi smeli posiljevati še z reklamami in TV prodajo. Vem, da televizijci s temi reklamami zaslužijo precej denarja - na kanalu POP TV pol minutni oglas v najbolj gledanem terminu stane tudi do 7.000 € - torej 14.000 € zaslužka na minuto - samo s tem nimajo pravice, da nas posiljujejo s številnimi oglasi.

Glavni krivec za to je EU (in slovenska) zakonodaja - ZAvMS, ki dovoljuje kar 12 minut oglasov na vsako polno uro programa na TV kanalu. Države pa lahko omejitev še zaostrijo.

Za TV Slovenija so določbe strožje – oglaševanje je omejeno na deset minut, med 18. In 23. uro pa na sedem minut. A tudi to TV še ni dovolj. Analize inšpekcijskih evidenc iz leta 2014 kažejo, da so vse večje TV hiše v preteklosti že predvajale predolge oglasne bloke.

Agencija za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS) je prvi sistematičen in obširen nadzor kršenja zakonodaje na področju trajanja oglasnih blokov izvedla šele v letu 2014. Pred tem je TV hiše sankcioniral inšpektorat za kulturo in medije. Kolikokrat je AKOS področje oglaševanja sistematično nadzoroval v letih od 2014 do 2019 pri slovenskih TV in tujih ponudnikih kabelske TV pri nas ter kakšne so njegove ugotovitve žal ni znano.

Predlagam zaostritev zakonodaje na tem področju in pogostejši sistematični nadzor, saj dosedanje kaznovanje ne dosega svojega namena. Najnižja zagrožena kazen je torej zgolj drobiž, v primerjavi z zaslužkom TV hiš z oglaševanjem na minuto.

28 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F Ferenc 156 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 5. 2019

Odziv Ministrstva za kulturo

Ministrstvo za kulturo v zvezi s predmetnim predlogom navaja, da omejitve televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje določa Zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAvMS), s katerim je bila v pravni red Republike Slovenije prenesena Direktiva 2010/13/EU Evropskega parlamenta in Sveta z dne 10. marca 2010 o usklajevanju nekaterih zakonov in drugih predpisov držav članic o opravljanju avdiovizualnih medijskih storitev. Predmetna direktiva, ki predstavlja pravni instrument za harmonizacijo pravil na področju avdiovizualnih storitev in mogoča delovanje notranjega trga EU (čezmejno zagotavljanje avdiovizualnih storitev na področju celotne EU), določa 12 minutno omejitev televizijskega oglaševanja in televizijske prodaje na uro.

Decembra 2018 je bila sprejeta spremenjena AVMS direktiva (DIREKTIVA (EU) 2018/1808 EP in ES), ki omejitev oglaševanja in televizijske prodaje po novem ureja tako, da opušča omejitev oglaševanja na uro ter uvaja dve časovni obdobji, in sicer od 6. do 18. ure in od 18. do 24. ure, v katerih oglaševanje ne sme preseči 20 odstotkov oddajnega časa. Navedena sprememba je utemeljena s tem, da se oglaševanje pospešeno seli na spletne platforme in mobilne naprave, zato izdajatelji televizijskih programov in ponudniki avdiovizualnih storitev izgubljajo svoj glavni vir prihodkov. Izdajatelji televizijskih programov morajo zato imeti več prožnosti na področju oglaševanja, da si lahko zagotovijo povpraševanje oglaševalcev in s tem tudi gledanost ter obstoj poslovnega modela televizije. Pri tem poudarjamo, da spremenjena AVMS direktiva v uvodnih določbah države članice napotuje, da pri prenosu direktive v svoje pravne rede ohranijo ustrezno raven varstva potrošnikov, saj bi bili lahko gledalci zaradi take prožnosti izpostavljeni prekomernemu oglaševanju. Republika Slovenija bo morala v roku od 21 mesecev od sprejetja spremenjene AVMS direktive svojo zakonodajo uskladiti s pravnim redom EU (september 2020).

Poudarjamo pa, da Zakon o medijih (ZMed) določa strožja pravila za oglaševanje v programih  Radiotelevizije Slovenija, ki kot javna radiotelevizija ni predmet regulacije na nivoju EU. Posebna omejitev je določena gleda trajanja oglasov v programih RTV Slovenija, in sicer tako, da skupni obseg oglasov in drugih plačanih, objavljenih prek programov Radiotelevizije Slovenija, ne sme presegati 15 odstotkov dnevnega oddajnega časa, skupni obseg oglasov pa ne sme preseči 10 odstotkov dnevnega oddajnega časa. Posebej pa izpostavljamo določbo tretjega odstavka 98. člena ZMed, ki določa, da delež oglasov in drugih plačanih obvestil v programih Radiotelevizije Slovenija v okviru cele ure ne sme preseči 12 minut, v času med 18. in 23. uro pa v okviru cele ure ne sme preseči 9 minut. Poleg navedenega pa RTV Slovenija ne sme prekinjati celovečernih filmov in oddaj, ki imajo kulturni, umetniški, znanstveni ali izobraževalni značaj.

Inšpekcijski in prekrškovni nadzor nad izvajanjem programskih zahtev in omejitev, ki veljajo za radijske in televizijske programe, torej tudi nad oglaševanjem v televizijskih programih, je v pristojnosti Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije. Agencija, ki je pri svojem delu avtonomna, izvaja nadzor v skladu s svojim letnim načrtom dala ter na podlagi prijav kršitev.  

Glede na vse navedeno menimo, da je področje varstva potrošnikov pred prekomernim oglaševanjem v televizijskih programih ustrezno urejeno ter v skladu s pravnim redom EU, zato  predloga po zaostritvi ureditve televizijskega oglaševanja ne moremo sprejeti.

Komentarji