Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izdajanje papirnatih dokumentov - računov, položnic

973 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Mislim, da je potrebno urediti področje izdajanja papirnatih dokumentov s strani ponudnikov storitev - elektrika, komunala, zavarovalnice ipd. tako, da nas ne bodo posiljevale z doplačilom izdaje papirnatega dokumenta v različnih in vedno višjih vrednostih. Nekateri zaračunavajo tudi po 1,5€ na dokument, čeprav ni bilo s strani potrošnika podpisanega nobenega soglasja k temu.

Res si lahko potrošnik uredi tudi drugačne načine plačevanja, vendar ne vsi, ker se nekateri pač ne znajdejo v svetu elektronskega poslovanja.

Skratka prihaja do dvojnega zaračunavanja doplačevanja . izdajatelju in nato še banki.

Zanima me ali je to sploh skladno z obstoječo zakonodajo, ker meni se zdi to zelo sporno, da ne rečem oderuško.

LP

13 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K kobor 57 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 5. 2019

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

<link http: www.pisrs.si pis.web external-link-new-window internal link in current>Zakon o varstvu potrošnikov (v nadaljnjem besedilu: ZVPot) v 39. členu določa, da je podjetje dolžno za prodano blago oziroma opravljeno storitev potrošniku izdati račun, razen če ni z drugim predpisom drugače določeno, in da mora podjetje potrošniku omogočiti, da preveri pravilnost zaračunanega zneska glede na kakovost in količino kupljenega blaga oziroma opravljene storitve.

S predlogom se predlaga dodatno reguliranje področja na način, da se uzakoni obveznost brezplačne izdaje papirnatih dokumentov (računov, položnic). Na ministrstvu ocenjujemo, da je najbolj ustrezno, da se celovito analizo predloga opravi v okviru prenove ZVPot.

Pojasniti bi želeli, da smo na ministrstvu že začeli s prenovo obstoječega ZVPot, ki je zaradi večkratnih korenitih sprememb postal slabo pregleden, prav tako pa so potrebne določene novosti, ki odražajo spremembe v razvoju gospodarstva in navadah potrošnikov ter v največji možni meri sledijo pričakovanjem uporabnikov zakona. Glavno vodilo pri prenovi obstoječega ZVPot je, da se ohrani visoka raven zaščite potrošnikov v Republiki Sloveniji in hkrati odpravijo nepotrebne administrativne ovire za gospodarstvo.

V postopku priprave novega, moderniziranega zakona smo oblikovali strokovno posvetovalno skupino, ki jo sestavljajo predstavniki potrošniških organizacij, predstavniki gospodarskih združenj in predstavniki akademske sfere. V okviru delovnih sestankov z deležniki bomo skupaj pretresli vsa pereča odprta vprašanja in poiskali ustrezne rešitve, ki bodo uravnotežene in v praksi učinkovite.

Posebno pozornost bomo namenili tudi potrebnim spremembam in dopolnitvam ZVPot za prilagoditev pravnega okolja in pravnega varstva digitalni dobi. Prizadevali si bomo za iskanje pravega ravnovesja med spodbujanjem inovativnosti in zagotavljanjem varstva (ranljivih) skupin potrošnikov, zlasti pa si bomo prizadevali za zagotavljanje pravne varnosti vseh subjektov na trgu.

Priloge:

Komentarji