Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Odpoklic izvoljenih predstavnikov
 
Digifotko
Ogledov: 1214
Predlog poslan 20.11.2012
Odziv pristojnega organa objavljen najkasneje: 31.01.2013
Zadnja sprememba 20.11.2012 12:09:41

  Predlog   Število glasov   Komentarji (25)  

Predlagam spremembo volilne in druge zakonodaje na temo volitev tako, da je možno izvesti odpoklic direktno voljenih predstavnikov - predsednika države, poslancev, evroposlancev in županov.

Odpoklic se izvede na zahtevo 10% volilcev - za župana občanov, za poslanca volilcev v ustreznem volilnem okraju itd. Njegovo mesto naj zasede drugi po zadnjih ustreznih volitvah.

Na ta način bomo zagotovili da bodo predstavniki ljudstva res delovali v korist volilcev ne pa za svoje žepe kot na primer Thaler, Kangler itd. Voljeni predstavniki so po trenutni zakonodaji nedotakljivi do naslednjih volitev in zato ne čutijo nobene odgovornosti do svojih volilcev ampak le skrbijo da si v času mandata napolnijo žepe.


Ključne besede
Kategorija: Splošno


Zadnji komentarji:

1959joze | 06.12.2012 | 08:31
Spoštovani Matija Žerdin in vsi ostali, ki boste prebirali ta zapis

Zloraba se lahko prepreči z večjo kvoto podpisov, za katero je potrebna večja angažiranost pobudnikov. S tem pa se po naravni poti izvede selekcija in prepreči zloraba interesnih in političnih skupin, kar se sedaj pogosto dogaja. 

Če se na izrednih volitvah župana odstavi se takoj po volitvah prične kampanija za izvolitev novega župana. V tem času, občini še vedno županuje stari župan, ki pa se mu zakonsko omejijo pristojnosti.
Možnost razrešitve župana in največ dva mandata, bistveno spremenita ravnanje in obnašanje župana.

Res je, da ljudje ne razmišljajo racionalno, pri odločanju enostavno ne uporabljajo zdrave pameti. Večkrat slišim, da se volivci ne udeležijo volitev, ker so razočarani nad politiko. Sam menim, da je tako nizka udeležba na volitvah posledica brezbrižnosti volivcev, ki se jim ne ljubi odpreti dežnika kadar na volilni dan dežuje in ker gredo raje na izlet kadar je na volilni dan lepo vreme. Pri volivcih, ki se volitev ne udeležijo gre v bistvu  za čisto sebičnost (saj nimam nobene koristi zakaj bi šel) in nezainteresiranost za skupno dobro.

Razdeljenost je potrebno sprejeti in z njo živeti tako kot sprejmemo dejstvo, da imamo levo in desno roko. Spremeniti pa je potrebno odnose, ki so v tej razdeljenosti, treba si je ponovno privzgojiti spoštljiv odnos do sogovornika, držati dano besedo in vzpostaviti medsebojno zaupanje in spoštovanje. Potem ne bo več problemov v razdeljenosti, ker bosta oba pola, sposobna združiti moči kadar gre za skupno dobro Slovenije. Saj ni razdeljena samo politika, posledice razdeljenosti se kažejo na vsakem koraku. Samo poglejmo koliko je ločitev in razbitih družin, koliko je sodnih postopkov zaradi sporov med sosedi in sorodniki, koliko je razdeljenosti med zaposlenimi zaradi karierizma itd.

Kdo je kompetenten?  Kompetenten je: vsak, ki ima urejeno družinsko življenje; ki ima urejene med sosedske odnose; ki ima pošten odnos do predpostavljenih in sodelavcev; ki ima pravičnost za osnovo v odnosih do svojih podrejenih; ki zna ceniti delo prostovoljcev in tudi sam dela prostovoljno (ne za svojo slavo in žep) za dobro najšibkejših članov naše družbe (v dobrodelnih organizacijah, društvih itd); ki zna poslušati in sprejemati različnost; ki zna argumentirano, brez žaljenja in poniževanja sogovorniku povedati svoje stališče tudi če mu bo to škodilo; ki ima za moto svojega življenja BITI in ne IMETI; ki želi delati za dobro vseh državljanov Slovenije; ki hrepeni po resnici in zavrača laž in prevaro.

Pri kompetentnosti ne preveč računati na intelektualce, saj so ti običajno najbolj oportunistični, kar dokazuje njihova neangažiranost v preteklih 20 letih. Zelo težko mi je, ko to govorim toda tudi člani Slovenske akademije znanosti in umetnosti so zatajili. Edini, ki se je oglašal in opozarjal na etično sporna dejanja je bil predsednik Jože Trontelj pa še njega so mediji prezrli in preslišali.

Nisem tudi pristaš pretiranega poudarjanja stroke, kot kriterija za izvolitev poslanca. Strokovnjaki so pomembni pri pripravi in izvedbi konkretnih projektov, za samo politiko pa to ni pogoj. Ko poslušam stališča naših eminentnih ekonomistov in pravnikov, ko eden trdi eno drugi pa ravno nasprotno, se večkrat sprašujem ali ekonomija in pravo sploh še sodi v področje znanosti. Večkrat se sprašujem, kdo je tem strokovnjakom dal doktorat in kaj so jih učili na »faksu«, da sedaj o eni in isti stvari zagovarjajo tako nasprotujoča stališča. 
Da za politika ni potrebno biti kompetenten strokovnjak je bil in je še lep dokaz gospod Ivan Oman, ki je po poklicu kmet pa kljub temu zelo izobražen, ki je pošten, človek z velikim srcem in se pri svojih odločitvah zanaša na zdravo pamet.

O političnih sistem, ki jo obravnava politična filozofija dobite veliko zanimivega napisanega na spletnih straneh gimnazij, če boste malo pobrskali po spletu in wikipediji boste dobili ogromno gradiva in informacij.
Zelo zanimiv pregled filozofske misli najdete v romanu Jostein Gaarder-ja, ZOFIJIN SVET(Založba  obzorja Maribor). Zelo priporočam v branje knjigo  Antona Stresa, SVOBODA IN PRAVIČNOST (Mohorjeva družba, Celje, 1996), v kateri najdete odličen pregled političnih filozofskih misli vse do danes. Potem je tu zelo pomembna knjiga Niccolo Machiaveli, POLITIKA IN MORALA (Slovenska matica Ljubljana, 2003). Seveda pa ne gre brez razmišljanja ob prebiranju knjige  PLATON (Gorazd Kocijančič, Mohorjeva družba, Celje 2006) v kateri so zapisane misli Sokrata in Platona in pa knjig NIKOMAHOVA ETIKA in POLITIKA v katerih so zapisane misli Aristotela. 

Slovenija ima zaradi svoje majhnosti velik privilegij, da lahko v politični sistem vpelje čim več elementov neposredne demokracije tako, da volivci :
-	neposredno volimo in razrešimo predsednika države, (sedaj se predsednika razreši politično preko DZ in US);
-	neposredno volimo in razrešimo župana;
-	neposredno volimo poslance (do neposredna razrešitev pa sem v dvomih, ker bi se zaradi ponovnih volitev lahko spremenil volilni izid v volilni enoti kar bi lahko vplivalo na že konstituirani DZ in konstituirano vlado, zato v tem primeru zagovarjam postopek razrešitve poslanca v DZ na osnovi Etičnega kodeksa kot sem to tudi že zapisal in zamenjava poslanca s poslancem iste politične stranke, ki je bil izvoljen kot drugi v isti volilni enoti) 
O vseh teh predlogih se sedaj odvija široka razprava tako v civilni kot tudi politični sferi  naše družbe. 

Sam pa predlagam v razmislek tudi možnost razpustitve parlamenta. V primeru velikega nezadovoljstva državljanov z aktualno politiko in nezmožnostjo dogovarjanja med strankami  bi imeli volilni upravičenci možnost razpustitve parlamenta in s tem tudi vlade. Postopek bi bil enak kot pri razrešitvi predsednika države. Pobudniki bi zbrali overovljene podpise  2% volilnih upravičencev v RS (to je približno 34.000 podpisov), ki bi bili pogoj za zbiranje popisov za razpis volitev o razpustitvi parlamenta in vlade. Za razpis volitev bi bilo potrebno zbrati 20% podpisov volilnih upravičencev v RS (to je približno 340.000 podpisov) in volitev bi bile veljavne, če bi se volitev udeležilo več kot 50% vseh volilnih upravičencev v RS. S temi visokimi kriteriji bi bila preprečena zloraba postopka razrešitve.
V primeru razpustitve, se razpišejo volitve, do konstituiranja nove DZ in vlade, pa obstoječa vlada in poslanci DZ opravljajo tekoče zadeve, ki se jasno opredelijo v Zakonu.

Prepričan sem, da bi z opisanimi postopki izvolitev in razrešitev, preprečili proteste kakršnim smo priče danes, nad politiki pa bi visel Demoklejev meč odstavitve iz politike, ki bi presekal Gordijski vozel kadar bi politika zašla in zlorabila pooblastila in zaupanje, ki so ji dali državljani na volitvah.

Za nas volivce pa je pomembno, da spoštujemo izid demokratičnih volitev tudi če niso takšni kot si želimo in da smo odgovorni državljani tako v družbenem kot tudi političnem življenju. 

Lep pozdrav
Matija Žerdin | 04.12.2012 | 19:58
@joze1959:
Zanimivo, zelo konkretni predlogi. Problem zlorabe je v našem političnem prostoru seveda realen.

Če na izrednih volitvah župana/poslanca odstavijo, kaj nato?
Bi bile izvedene v obliki "sedanji kandidat" vs. "protikandidati", torej že kar v obliki izrednih volitev, z mandatom izvoljenega kandidata za koliko časa - 4 leta, ali pa zgolj do konca preostalega mandata...?

Žal imam vtis, da na samih volitvah dosti ljudi ne razmišlja racionalno - vprašanje je, če je ob sedanji politični razdelitvi v državi to tudi mogoče.

Kako bi bilo mogoče vzpostaviti pogoje, pri katerih bi strokovno kompetentni ljudje bili pripravljeni aktivno vstopiti v politiko? Sedaj se je izogibajo, ker je realno povezana bolj kot ne z blatenjem in ne-fair-playem...

Lahko prosim za kaj literature, kjer bi si kaj več o političnih sistemih prebral? Kot rečeno sem novinec.

Sicer pa...
http://www.rtvslo.si/slovenija/sds-p..n-zupanov/297276

Zanimivo.
Edino ne vem, kako mislijo s to implementacijo odstavitve sodnikov.

Zanimalo bi me dobiti tudi kaj informacij o tem, kako so stvari reševali Islandci po krizi pred 4 leti? Predvsem vidim, da so kmalu po pričetku protestov pričeli z verbalizacijo zelo konkretnih predlogov...

LP, Matija
Arim1 | 04.12.2012 | 20:27
Rešitev islandske krize je podana na posnetku na povezavi, ki je bila že večkrat objavljena v komentarjih na tem portalu:

http://www.livestream.com/prisotnoststej..373-54ce15ebf711 

Poglejte še ameriške sanje:

http://www.youtube.com/watch?v=Ae65IeDiLmE

http://www.youtube.com/watch?v=iHHLWBjyP8E

Tlachenka | 05.12.2012 | 11:58
Brez zamere ampak nekaj amaterskih video klipov ni zanesljiva literatura. To, da se Islandsko "revolucijo" predstavlja tako idealistično, je lahko precej škodljivo. Ne moreš enostavno narediti copy/paste, brez da se upošteva razmere v konkretni državi (v tem primeru Sloveniji). Islandija je imela povsem drugačno situacijo kot jo imamo mi in tudi zdaj so še v fazi sprememb ter jim ni enostavno. Nikakor ni tako idealistično, kot želijo prikazati nekateri.
Arim1 | 05.12.2012 | 23:05
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_H._Ferguson (avtor "amaterskega" videa)
Se strinjam z vami Tlachenka, nič ni enostavno. Zanima me komu lahko tak video škoduje? Situacija na Islandiji je žal Slovenski precej podobna.  Pač, nekdo vidi, drug pa ne. 
Tlachenka | 11.12.2012 | 15:23
Škoduje lahko nam vsem, če bodo ljudje zadevo jamali resno in idealizirano, saj potem ne bomo reševali problemov konstruktivno ampak na podlagi neke formule, ki pri nas ne more delovati (in tudi tam ni na tak način, kakor to nekateri predstavljajo). S tem se lahko državi naredi ogromno škode.
1959joze | 04.12.2012 | 06:52
Spoštovani,

želim vam povedati nekaj mojih stališč, ki se nanašajo na razrešitev župana in poslancev:

1.	Predlog o odstavitvi mora biti v zakonodaji (Ustavi) zapisan tako, da ne pride do zlorab tako z ene kot z druge strani; 
2.	Strinjam se, da je za postopek odstavitve župana potrebno zbrati najmanj 10% volilnih upravičencev.
3.	Udeležba na volitvah odstavitve župana mora biti večja od 50%.

Pri odstavitvi oziroma razrešitvi funkcije župana ne more »glasna« manjšina izvajati diktat večini, ki je na demokratičen način izvolila župana.
Enako velja tudi za razrešitev vlade. Ne more 30.000 udeležencev protestov zahtevati v imenu 1.710.000 volilnih upravičencev padec oziroma zamenjavo vlade.

4.	Potrebna bo zamenjava volilnega sistema, če hočemo neposredno voliti poslance državnega zbora. Potrebno bo uvesti večinski volilni sistem ali vsaj kombinacijo večinskega in proporcionalnega sistema volitev tako, da bo možna večja neposredna izvolitev poslancev.
5.	Smiselno je, da DZ s svojim Etičnim kodeksom uredi zamenjavo poslanca zaradi dokazanih goljufij in etično spornih ravnanj. 
6.	Komisija, ki obravnava kršitev etičnega kodeksa naj bo sestavljena iz predstavnikov civilne družbe. Kandidate za člane komisije predlaga DZ z 2/3 potrditvijo. Člane Etične komisije izvolijo državljani RS na neposrednih volitvah (lahko se uvedejo E-volitve).
7.	Vsak kandidat za poslanca, že v času volitev, podpiše Etični kodeks v katerem je zapisano, da na sklep razrešitve ni pritožb.
8.	Uredi se tudi razrešitev predsednika države, razpustitev parlamenta in s tem tudi vlade ter razpustitev komisije, ki odloča o kršitvah etičnega kodeksa. Za razrešitev je potrebno zbrati 20% overovljenih podpisov vseh volilnih upravičencev v RS. Na volitvah za razrešitev je potrebna  več kot 50% udeležba vseh volilcev.

Tukaj so na kratko napisani konkretni predlogi, s katerimi bi se izvajala neposredna demokracija. Prepričan sem, če bi nekaj podobnega že obstajalo ne bi bili danes priča vsem tem dogodkom, ki nam niso v ponos.

Je pa potrebno opozoriti, da se vse zgoraj napisano nanaša na razrešitev županov in predstavnikov v zakonodajni in izvršilni oblasti. Potrebno pa bo izdelati tudi mehanizme odgovornosti in razrešitve predstavnikov sodne veje oblasti.

Kar pa je glede gospodarstva oziroma ekonomije današnjega časa pa bo potrebno ponovno premisliti  kaj je pomembnejše: odličnost, ki jo je zagovarjal že Aristotel ali uspešnost , ki so jo zagovarjali sofisti in je danes temeljni vzrok družbenih krivic.

Vsi ti predlogi zahtevajo aktivnega državljana torej večjo udeležbo na volitvah. 
Pri tem sem se spomnil besedila znane pesmi, ki pravi : Bodi hladen ali vroč, ker če boš mlačen te izpljunem proč. In kaj so potem tisti volilci, ki so brezbrižni do volitev?

Lep dan vsem.
Barbara Gyoerfi | 28.11.2012 | 08:06
Strinjam se, da je potrebna takšna varovalka.
Drugače pa bi se ljudje marsičemu izognili, če bi bili bolj pozorni že pred volitvami in bi jih motila vsaj nemoralna, če že ne tudi prekrški in kazniva dejanja (bodočih) izvoljencev tudi takrat, ko jih ta ne udarijo po žepu, kot npr. v primeru radarjev.
Sedaj pa ljudje volijo svašta, kar se bo videlo tudi 2. decembra. Potem pa bo spet jamranje in podobni predlogi ...  
Tlachenka | 26.11.2012 | 11:30
Sicer bi to načeloma podpirala vendar se mi zdi, da bi se potem to izkoriščalo na vsakem koraku, podobno kot referendume. Naredilo bi bistveno več škode kot koristi.

Bi pa rekla še to, morda bi pa morali bolje premisliti že na volitvah. Po toči zvoniti je prepozno.
DavidS | 26.11.2012 | 13:57
Se strinjam. 
Če že, potem zgolj z zadostnim številom podpisov možnost zahteve po predčasnih volitvah (pri čemer mora biti prag dovolj visok, da tega ne bo preprosto zlorabljati), pa še to samo enkrat na mandat.

Je pa včasih na volitvah težko bolje premisliti....recimo ob trenutni situaciji v Mariboru, ko se je od volitev do danes pojavilo 15 kazenskih ovadb zoper župana, v javnost pa je prišlo še kup drugih nečednosti g. Kanglerja. In če recimo nek župan začne takoj po izvolitvi kazati svoj pravi obraz, moda imeti ljudstvo vsaj neko možnost, da ga odstavi. 

Župani so pri nas, ko so enkrat izvoljeni, nedotakljivi, ob tem pa imajo kar precejšnja pooblastila. Možnosti zlorabe položaja so tako ogromne.
Tlachenka | 29.11.2012 | 13:38
Se zagotovo strinjam, da se zgodi, da oseba volivce prelesiči (čeprav je tudi tukaj pogosto vzrok prenagla odločitev). Vendar se z navedenim primerom ne morem strinjat, saj je bil omenjeni župan izvoljen dvakrat in je bilo že v prvem mandatu precej očitno, za kakšno osebo gre.
Digifotko | 22.11.2012 | 23:08
citat DavidS:
"Volilnega sistema za državni zbor očitno ne poznate preveč dobro. Bistvo proporcionalnega sistema je ravno to, da volimo stranko, in ne posameznega kandidata. "

citat DavidS:
"Oprostite, ampak če sem jaz z mojim glasom izvolil nekega poslanca"

Prosim DavidS odločite se, ali ste volili poslanca ali stranko?
Ali brezpogojno zagovarjate "svoj " izbor tudi če se izkaže kot slab? 10%volilcev je mnogo več kot en glas.
DavidS | 23.11.2012 | 10:41
Moj glas je šel stranki, in zaradi tega je bil izvoljen določen poslanec. Če mojega glasu ne bi bilo, ta poslanec ne bi bil izvoljen (recimo, da je bil ta glas odločilen).

Strinjam se z vami, da je velika napaka v sistemu, da ljudstvo ne more odpoklicati svojih izvoljenih predstavnikov, ne glede na to, kaj počnejo. To je tudi po mojem mnenju velika zaušnica demokratičnosti sistema. 
Ne strinjam pa se s predlaganimi metodami odpoklica. Kot prvo, da lahko nekdo drug odpokliče poslanca, ki sem ga izvolil tudi jaz....in kot drugo, da lahko dobro organizirana manjšina odpokliče osebo, katero je izvolila večina. 
Če že, potem je lahko zadostno število zbranih podpisov (recimo predlaganih 10%) le podlaga za razpis predčasnih volitev za tega župana....kar se tiče poslancev pa žal znotraj omejitev proporcionalnega sistema neke dobre ideje, kako to narediti demokratično in učinkovito (razpisati volitve po vsej Sloveniji za enega poslanca vsekakor ni učinkovito).
Digifotko | 22.11.2012 | 12:00
za DavidS:
poznam volilni sistem in vem da sploh ni nujno da je poslanec izvoljen v svojem volilnem okraju. Precej je v parlamentu poslancev, ki so tja prišli zaradi dovolj visokega mesta v strankarski hierarhiji ampak te podrobnosti niso važne - ve se, v katerem volilnem okraju je kandidiral in volilci iz tega okraja imajo pravico do odpoklica. Glede na stranko iz katere izhaja drugi kandidat tega okraja se potem ponovno preračuna sedeže v parlamentu.
DavidS | 22.11.2012 | 22:20
Oprostite, ampak če sem jaz z mojim glasom izvolil nekega poslanca, potem vi nimate pravice, da tega poslanca odpokličete, brez da bi jaz imel možnost glasovati o tem. 
opazovalka | 22.11.2012 | 08:12
Ob predstavitvi afer župana,  ki je bil sinoči celo izvoljen (le v čigavem imenu so glasovali ?!) za svetnika, je bilo povedano, da NI nobene možnosti, da bi kateregakoli nesposobnega,koruptivnega,slabega župana zamenjali! Do konca mandata ga je treba gledati in upati, da bo sam odstopil. Halo?! Kdo je sprejel tak zakon? Naj pravniki poskrbijo, da se zakon SPREMENI.  Skoraj ne morem verjeti (verjetno pa tudi velika večina državljanov, ki ne sodeluje na tem portalu, ker sploh ne ve zanj), da imamo pri nas toliko zakonov, ki so neživljenski, neprimerni, pisani na kožo posameznikom. Sprejeti so bili in bi naj torej veljali v nedogled?! Vsekakor je zadnji čas, da se naredi čistka zakonov in zakonskih aktov, saj jih je absolutno preveč in so velikokrat v navskrižju.
BV | 21.11.2012 | 15:23
 
Bolj enostavna rešitev: Če se državnega funkcionarja spozna za krivega oškodovanja javnih financ, mu preneha funkcija. Nasledi ga njegov namestnik.
Digifotko | 21.11.2012 | 11:58
znalček:

1. Manjšina 10% je predlagana zaradi matematike - volilna udeležba je tipično pod 50%, od tega mora zmagovalec dobiti polovico to je 25% (ja, manjšina!). Ker je potrebno za oddajo podpisa fizično na upravno enoto, to še zmanjša odstotek tistih ki so to pripravljeni storiti. Če hočemo da bodo poslanci res delovali kot predstavniki ljudstva, pa morajo čutiti tudi odgovornost do svojega dela oziroma odgovornost do svoje volilne baze.

2.Naslednji kandidat je že dobil zaupanje precejšnjega dela volilnega telesa zato je smiselno da poskuša to zaupanje upravičiti na mestu, za katerega je kandidiral. Ljudje pa po moje glasujemo za človeka, ki je napisan na glasovalnem lističu in manj za stranke. 

3. Poslanci v parlamentu že sedaj delujejo kot glasovalni stroj, torej v skladu z dogovorom v poslanski skupini. Iz tega sledi da bi bila koristna tudi zamenjava razmerja v parlamentu, česar bi se zavedala vladajoča stranka/koalicija in posledično delovala bolj v korist svojih volilcev. Če bi mesto zavzel naslednji iz njihove liste, stranka kot taka ne bi čutila odgovornosti do volilcev ker bi se zavedala da bo razmerje sil v parlamentu ostalo nespremenjeno, nadomestni poslanec pa bi spet postal delček glasovalnega stroja. Isto velja za volitve župana ali pa predsednika države - izvoljeni predstavniki in njihove stranke morajo čutiti pritisk odgovornosti za svoja dejanja.
DavidS | 21.11.2012 | 21:02
Volilnega sistema za državni zbor očitno ne poznate preveč dobro. Bistvo proporcionalnega sistema je ravno to, da volimo stranko, in ne posameznega kandidata. V posameznem volilnem okraju ni nujno izvoljen kandidat, ki je prejel največ glasov.....v bistvu sploh ni nujno, da je iz tega okraja izvoljen kdorkoli, po drugi strani je lahko v kakšnem drugem volilnem okraju izvoljen več kot eden kandidat.
V okviru tega sistema torej ni dopustno, da bi kandidata ene stranke odpoklicali in zamenjali s kandidatom druge stranke.
Če kateri od poslancev izgubi svoj položaj, ali se mu odreče, ga zamenja naslednji najuspešnejši kandidat z liste njegove stranke. 
znalček | 21.11.2012 | 10:34
Načeloma mi je ideja sicer všeč, vendar ne vidim praktične možnosti v nobenem od predlogov. Manšina 10 % volivcev ne more odločati v imenu večine. V tem primeru bi lahko močna stranka dosegla zamenjavo opozicijskih (in celo koalicijskih) poslancev in županov. Tudi način zamenjave je sporen. Če naj bi mesto zasedel naslednji kandidat, se spremeni razmerje strank, kar je nepravično, ker v glavnem vendarle volimo po strankarski pripadnosti, to pa bi lahko privedlo tudi do parlamentarne krize (vlada brez podpore v parlamentu). Delitev sedežev za parlament je tudi nekoliko bolj zapletena, zato nove volitve samo v določeni volilni enoti ne bi bile dovolj.  Mogoče bi zadeva funcionirala, če bi poslansko mesto zavzel naslednji iz iste stranke, pri županih pa bi župani kandidirali skupaj z namestniki, ki bi v primeru odpoklica zavzeli njegovo mesto. Podobno je pri ameriških predsedniških volitvah, kjer se v bistvu izbira par. Nadomestne volitve po moje niso sprejemljive. Tako zaradi stroškov, kot tudi zaradi dejstva, da odražajo voljo ljudi iz povsem drugega časa kot glavne volitve.
opazovalka | 22.11.2012 | 08:03
Če volimo po strankarski pripadnosti me silno zanima KAJ za vraga počnejo nepovezani poslanci v parlamentu? A se bo našel kdo in potegnil vse postopke, da se temu naredi konec? Če je bil izvoljen kot poslane določene stranke NIMA kaj iskati v parlamentu kot nepovezani! In na podlagi česa potem dobi denar za delo "poslanske"? skupine.
aleX-xx | 21.11.2012 | 06:37
Cenejsa izvedba je ziher menjava z kandidatom , ki je bil takoj naslednji na listi.. Ce pa tudi ta ni ustrezen oz. se izkaze za nezaupanja vrednega se izvedejo volitve. Je pa pred tem potrebno razdeliti Slovenijo na ustrezno stevilo pokrajin oz enot. Maksimalno 30 in v vsaki enoti se izvolita 2 predstavnika v parlament. Na ta nacin se potem lahko izvedejo volitve samo v tisti enoti iz katere je neustrezen kandidat.
d00m | 21.11.2012 | 08:35
Se strinjam, razen število pokrajin oz. enot bi bilo dovolj pet. Trideset se mi zdi še vedno preveč.
DavidS | 21.11.2012 | 20:56
Zakaj? Večinski volilni sistem, 88 volilnih okrajev, problem rešen. Če je treba volitve ponoviti, se to tiče le tistih 20.000 volilnih upravičencev v dotičnem okraju.
DavidS | 20.11.2012 | 18:25 Prikaži
Predlog se mi zdi ustrezen, ne zdi pa se mi prav, da potem odpoklicanega izvoljenca zamenja naslednji z zadnjih volitev. Drugo mesto na županskih volitvah ne pomeni nujno, da si ljudje želijo, da bi ta oseba zamenjala župana v primeru, da le-ta izgubi položaj.