Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvedba davka na oglaševanje

3406 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam uvedbo novega vira polnenja proračuna in sicer v obliki davka na oglaševanje. Ker je to ena najbolj rastočih panog v moderni zgodovini in ker nas kot potrošnike konstantno in vedno bolj bombardirajo z oglasi z vseh strani bi to lahko koristilo vsem vpletenim. Država pridobi nov vir sredstev, potrošniki manj reklam oziroma bolj kakovostnejše oglaševanje, ta vir pa krijejo podjetja, ki oglašujejo in ker je teh veliko, se tako obveznost porazdeli na veliko deležnikov. Bo zato manj oglaševanja? Ne verjamem! Bo zato padla prodaja? Če je (vaša) prodaja odvisna izključno od stopnje uspešnosti reklamiranja proizvida si to tudi zaslužite!

"Negativna" posledica bi resda bila na strani oglaševalcev, ki bi ponudnikom za oglaševanje morali plačati več oziroma imeli višje stroške na enoto oglaševanja (odvisno kdo bi odvajal davek, oglaševalec ali agencija), vendar bi tako morda celo omejili tok (potrebnih?) oglasov, ki vsem nam perejo možgane vsak dan, vsepovsod in na vse bolj osebni ravni. Ker je delež porabe prodajnega podjetja za stroške oglaševanja vedno večji, s takim ukrepom država lahko pridobi veliko denarja v proračun, kar bi lahko bilo zelo prijetno.

Lep pozdrav,

Jure

18 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J JureT 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 3. 2012

Odziv Ministrstva za finance

Vaš predlog je sicer zanimiv, toda potrebno je pojasniti, da je že danes po Zakonu o financiranju občin (ZFO, Ur. list RS, št. 123/06, 57/08) v 9. členu določeno, da občina lahko predpiše občinsko takso tudi za oglaševanje na javnih mestih. Občinsko takso predpiše občina z odlokom, s katerim predpiše vrsto in višino takse ter zavezance za plačilo takse. Višina takse se ne določi po vrednosti predmeta, dejanskemu predmetu ali dejanskemu dohodku. Poleg tega se plačuje davek na dodano vrednost (DDV), kadar se šteje oglaševanje kot storitev in davek od dohodka, če je bil z oglaševanjem ustvarjen dohodek.

Med občinske dajatve sodi tudi plačilo nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ) glede na Zakon o stavbnih zemljiščih (Ur. List RS, št. 18/84, 44/97) in Zakon o graditvi objektov (ZGO-1, Ur. List RS, št. 102/04-UPB1, 14/05-popr., 126/07, 108/09) ter občinske odloke, za stavbno zemljišče, ki se uporablja v oglaševalske namene in na katerem ima občina lastninsko, stvarno ali obligacijsko pravico. S pogodbo, ki jo skleneta oglaševalec in občina so natančno opredeljene obveznosti enega in drugega pogodbenika. To velja predvsem za nepremične objekte za oglaševanje (panoji, obešanke na drogovih javne razsvetljave, usmerjevalne table, svetlobne vitrine ipd.), ki jih z odlokom o oglaševanju sprejme določena občina.

Priloge:

Komentarji