Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Rešitev slovenskih železnic z obdavčitvijo avtoprevoznikov in javnih avtobusnih prevozov

4055 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Pozdravljeni!

V Sloveniji se že veliko let ukvarjamo z rešitvijo slovenskih železnic. Največji problem je, ker je najstarejše in najboljše prevozno sredstvo vseh časov izgubilo svoj namen. Ljudje enostavno nočejo več uporabljati železnic, tako za transport, kot za javni prevoz. Po drugi strani pa vsak dan na cesti vidim veliko število avtobusov in tovornjakov, ki ovirajo promet, uničujejo cestišče in onesnažujejo zrak. Naše najboljše, najcenejše in okolju najbolj prijazno prevozno sredstvo pa medtem sameva, ostaja zapuščeno in je obsojeno na propad. Ker večina železnic v glavnem uporablja električno energijo, je to za okolje in promet najbolj prijazno sredstvo. V 20 letih nobena vlada ni uspela rešiti Slovenskih železnic, zato predlagam vladi, da uvede trošarine na javne avtobusne prevoze in na avtoprevoznike. Ker bi z dvigovanjem trošarin postali javni prevozi in transport s tovornjaki za ljudi predragi, bi ljudje bili prisiljeni uporabljati železnice. Ta denar, ki bi ga država pobrala od trošarin, bi investirala v gradnjo novih prog in tirov v vsako slovensko vas.

S tem bi naredil najlepšo možno stvar tako za okolje, ljudi in promet. Zrak bi bil čist, na cesti bi bilo manj gneč, manj bi bilo prometnih nesreč, saj je železniški promet dosti bolj varen, kot pa javni prevoz in pa transport s tovornjaki. Namesto da država dviguje trošarine na gorivo, naj raje dvigne trošarine tam, od koder bi imela največ koristi. Ker bi bil nenaden dvig trošarin prevelik šok za avtoprevoznike in javne avtobusne prevoze, predlagam vladi, naj začne trošarine dvigovati postopoma. S tem bi imeli slednji čas se prilagoditi in usmeriti svoj kapital v železnice. Avtobusov in tovornjakov se ne bi več splačalo kupovati, zato bi ta denar začeli investirat v Slovenske Železnice. Takoj bi podali predlog za nakup Slovenskih železnic. Po tem bi lahko dali Slovenske železnice na Ljubljansko borzo, saj bi bilo po njih zelo veliko povpraševanje. Upam, da sem vas s temi argumenti prepričal, da boste sprejeli moj predlog in rešili Slovenske železnice. Naj ta vlada dokaže, da je vredna, da ja jo je ta narod izvolil na zadnjih volitvah.

Lp

17 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M mlad26 45 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


16. 8. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Prometno politiko načrtujemo z namenom razvoja trajnostne mobilnosti, s ciljem zmanjšanja izpustov TGP z razvojem tehnike (motorjev) in deleža cestnega prometa s politiko alternativnih prevozov (železnica, JPP), razvojem intermodalnosti, gradnjo prometno logistične infrastrukture in internalizacijo eksternih stroškov.

Načrtovalci prometne politike se zavedamo problema naraščanja cestnega prometa, še posebej tranzitnega cestnega tovornega in mestnega cestnega, saj so posledice naraščajočega prometa tudi negativne (toplogredni plini (TGP), drobni delci (PM)). Zavedamo pa se tudi težkega položaja železniškega operaterja, njegove nekonkurenčnosti in problematike povezane s neučinkovitostjo in nezanesljivostjo.

Na ministrstvu za promet ta trenutek v tem smislu potekajo aktivnosti: 1. projekt Integrirani javni potniški promet in 2. izgradnja in modernizacija železniške infrastrukture.

Menimo, da predlog dodatnega obremenjevanja nosilcev cestnega tovornega in javnega potniškega prometa (JPP), kot je predlagan ni sprejemljiv. Gospodarska kriza, padec povpraševanja po prevozih in huda mednarodna konkurenca v resorju prevozov v cestnem prometu sta namreč slovenske avtoprevoznike in avtobusne prevoznike že tako ali tako znatno ogrozila.

Vizija prometne politike v RS pa je tudi vzpostavitev t.i. internalizacije eksternih stroškov, ki bi pravičnejše porazdelila bremena negativnih učinkov prometa. Z onesnaževanjem, zastoji, hrupom, nesrečami in obrabo infrastrukture nastajajo stroški, ki jih je potrebno zaračunati tistim, ki jih povzročajo. Zaračunavanje zunanjih stroškov je potrebno vpeljati v točko sprejemanja odločitve v proizvodnih podjetjih, ki odločajo o načinu transporta.

Dosledno izvajanje politike internalizacije eksternih stroškov (nadzor, tržni inštrumenti) bi tako v segmentu tržnih inštrumentov imelo zelo podoben učinek kot je zapisan v predlogu, vendar bi pravičneje in enakopravneje obremenil vse uporabnike infrastrukture v vseh prometnih modulih.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 9. 6. 2010 | 23:05:31

rešitev slovenskih železnic z obdavčitvijo avtoprevoznikov in javnih avtobusnih prevozov

Pozdravljeni!

V Sloveniji se že veliko let ukvarjamo z rešitvijo slovenskih železnic. Največji problem je, ker je najstarejše in najboljše prevozno sredstvo vseh časov izgubilo svoj namen. Ljudje enostavno nočejo več uporabljati železnic, tako za transport, kot za javni prevoz. Po drugi strani pa vsak dan na cesti vidim veliko avtobusov in tovornjakov, ki ovirajo promet, uničujejo cestišče in onesnažujejo okolje. Po drugi strani naše najboljše, najcenejše in okolju najbolj prijazno prevozno sredstvo sameva in je zapuščeno in obsojeno na propad. Ker večina železnic v glavnem uporablja električno energijo, je to za okolje in promet najbolj prijazno sredstvo. V 20 letih nobena vlada ni uspela rešiti Slovenskih železnic, zato predlagam vladi, da uvede trošarine na javne avtobusne prevoze in na avtoprevoznike. Ker bi z dvigovanjem trošarin postali javni prevozi in transport s tovornjaki za ljudi predragi, bi ljudje bili prisiljeno uporabljati železnice. Ta denar, ki bi ga država pobrala od trošarin, bi investirala v gradnjo novih prog in tirov v vsako slovensko vas.

S tem bi naredil najlepšo možno stvar tako za okolje, ljudi in promet. Zrak bi bil čist, na cesti ne bi bilo gneč, manj bi bilo prometnih nesreč, saj je železniški promet dosti bolj varen, kot pa javni prevoz in pa transport s tovornjaki. Namesto da država dviguje trošarine na gorivo, naj raje dvigne trošarine tam, od koder bi imela največ koristi. Ker bi bil nenaden dvig trošarin prevelik šok za avtoprevoznike in javne avtobusne prevoze, predlagam vladi, naj začne trošarine dvigovati postopoma. S tem bi imeli slednji čas se prilagoditi in usmeriti svoj kapital v železnice. Avtobusov in tovornjakov se ne bi več splačalo kupovati, zato bi ta denar začeli investirat v Slovenske Železnice. Takoj bi podali predlog za nakup Slovenskih železnic. Po tem bi lahko dali Slovenske železnice na Ljubljansko borzo, saj bi bilo zelo veliko povpraševanje. Upam, da se vas s temi argumenti prepričal, da boste sprejeli moj predlog in rešili Slovenske železnice. Naj ta vlada dokaže, da je vredna, da ja jo je ta narod izvolil na zadnjih volitvah.

Lp

Verzija predloga z dne, 9. 6. 2010 | 23:08:11

Rešitev slovenskih železnic z obdavčitvijo avtoprevoznikov in javnih avtobusnih prevozov

Pozdravljeni!

V Sloveniji se že veliko let ukvarjamo z rešitvijo slovenskih železnic. Največji problem je, ker je najstarejše in najboljše prevozno sredstvo vseh časov izgubilo svoj namen. Ljudje enostavno nočejo več uporabljati železnic, tako za transport, kot za javni prevoz. Po drugi strani pa vsak dan na cesti vidim veliko avtobusov in tovornjakov, ki ovirajo promet, uničujejo cestišče in onesnažujejo okolje. Po drugi strani naše najboljše, najcenejše in okolju najbolj prijazno prevozno sredstvo sameva in je zapuščeno in obsojeno na propad. Ker večina železnic v glavnem uporablja električno energijo, je to za okolje in promet najbolj prijazno sredstvo. V 20 letih nobena vlada ni uspela rešiti Slovenskih železnic, zato predlagam vladi, da uvede trošarine na javne avtobusne prevoze in na avtoprevoznike. Ker bi z dvigovanjem trošarin postali javni prevozi in transport s tovornjaki za ljudi predragi, bi ljudje bili prisiljeno uporabljati železnice. Ta denar, ki bi ga država pobrala od trošarin, bi investirala v gradnjo novih prog in tirov v vsako slovensko vas.

S tem bi naredil najlepšo možno stvar tako za okolje, ljudi in promet. Zrak bi bil čist, na cesti ne bi bilo gneč, manj bi bilo prometnih nesreč, saj je železniški promet dosti bolj varen, kot pa javni prevoz in pa transport s tovornjaki. Namesto da država dviguje trošarine na gorivo, naj raje dvigne trošarine tam, od koder bi imela največ koristi. Ker bi bil nenaden dvig trošarin prevelik šok za avtoprevoznike in javne avtobusne prevoze, predlagam vladi, naj začne trošarine dvigovati postopoma. S tem bi imeli slednji čas se prilagoditi in usmeriti svoj kapital v železnice. Avtobusov in tovornjakov se ne bi več splačalo kupovati, zato bi ta denar začeli investirat v Slovenske Železnice. Takoj bi podali predlog za nakup Slovenskih železnic. Po tem bi lahko dali Slovenske železnice na Ljubljansko borzo, saj bi bilo zelo veliko povpraševanje. Upam, da se vas s temi argumenti prepričal, da boste sprejeli moj predlog in rešili Slovenske železnice. Naj ta vlada dokaže, da je vredna, da ja jo je ta narod izvolil na zadnjih volitvah.

Lp

Verzija predloga z dne, 9. 6. 2010 | 23:12:49

Rešitev slovenskih železnic z obdavčitvijo avtoprevoznikov in javnih avtobusnih prevozov

Pozdravljeni!

V Sloveniji se že veliko let ukvarjamo z rešitvijo slovenskih železnic. Največji problem je, ker je najstarejše in najboljše prevozno sredstvo vseh časov izgubilo svoj namen. Ljudje enostavno nočejo več uporabljati železnic, tako za transport, kot za javni prevoz. Po drugi strani pa vsak dan na cesti vidim veliko število avtobusov in tovornjakov, ki ovirajo promet, uničujejo cestišče in onesnažujejo zrak. Po drugi strani pa naše najboljše, najcenejše in okolju najbolj prijazno prevozno sredstvo sameva in je zapuščeno in obsojeno na propad. Ker večina železnic v glavnem uporablja električno energijo, je to za okolje in promet najbolj prijazno sredstvo. V 20 letih nobena vlada ni uspela rešiti Slovenskih železnic, zato predlagam vladi, da uvede trošarine na javne avtobusne prevoze in na avtoprevoznike. Ker bi z dvigovanjem trošarin postali javni prevozi in transport s tovornjaki za ljudi predragi, bi ljudje bili prisiljeno uporabljati železnice. Ta denar, ki bi ga država pobrala od trošarin, bi investirala v gradnjo novih prog in tirov v vsako slovensko vas.

S tem bi naredil najlepšo možno stvar tako za okolje, ljudi in promet. Zrak bi bil čist, na cesti ne bi bilo gneč, manj bi bilo prometnih nesreč, saj je železniški promet dosti bolj varen, kot pa javni prevoz in pa transport s tovornjaki. Namesto da država dviguje trošarine na gorivo, naj raje dvigne trošarine tam, od koder bi imela največ koristi. Ker bi bil nenaden dvig trošarin prevelik šok za avtoprevoznike in javne avtobusne prevoze, predlagam vladi, naj začne trošarine dvigovati postopoma. S tem bi imeli slednji čas se prilagoditi in usmeriti svoj kapital v železnice. Avtobusov in tovornjakov se ne bi več splačalo kupovati, zato bi ta denar začeli investirat v Slovenske Železnice. Takoj bi podali predlog za nakup Slovenskih železnic. Po tem bi lahko dali Slovenske železnice na Ljubljansko borzo, saj bi bilo po njih zelo veliko povpraševanje. Upam, da sem vas s temi argumenti prepričal, da boste sprejeli moj predlog in rešili Slovenske železnice. Naj ta vlada dokaže, da je vredna, da ja jo je ta narod izvolil na zadnjih volitvah.

Lp

Komentarji