Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obračun cestnine glede na težo in letno število prevoženih kilometrov

4081 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Formula za obračun nadomestila za uporabo cest bi morala zajemati težo avtomobila in število prevoženih kilometrov na leto. Namreč ta dva dejavnika sta neposredno povezana z obrabo cest, za sanacijo katerih se nameni denar od pobranih nadomestil za uporabo cest oz. cestnin.

Upoštevanje luksuza pri izračunu cestnine je nesmisel, namreč cesta ne ve, kakšen luksuz se vozi po njej, kot drugo, pa se luksuz niti ne more določati glede na prostornino motorja. Vemo, da imamo lusuzne avte z motorji med 2.0 in 3.0, hkrati pa imamo stare ljubiteljske avtomobile, predvsem američane, katerih kubatura je znatno večja, vendar pa je avto vse prej kot luksuz.

Zato menim, da je zdajšnji način določanja višine nadomestila za uporabo cest zgrešen, saj:

  • Se računa glede na luksus
  • Se luksuz določa glede na prostornino motorja
  • Se ne upošteva teže vozila
  • Se ne upošteva števila prevoženih kilometrov

In predlagam, da se uvede nova formula, ki bo zajemala število prevoženih kilometrov na leto in težo vozila. Kot opcijsko se lahko v cestnino zajame tudi okoljevarstveni faktor, glede na to, ali je vozilo dizel, bencin, elektrika ali plin ter izpust trdih delcev in CO2. Slednje je sicer nepovezano z obrabo cest, je ša vseeno veliko bolj sprejemljivo za vsakdanjega državljana, kot klasifikacija po prostornini.

Hvala.

12 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR _ _Uros 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 1. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Zakon o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 57/08) določa merila za določanje višine letne dajatve. Zakon določa tudi, da se pri določanju višine letne dajatve za posamezne kategorije oziroma podkategorije kot merilo upoštevata tudi emisije onesnaževal zraka in način vzmetenja vozil. Navedena merila so nato upoštevana v Uredbi o načinu določanja in višini letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 80/12), ki podrobneje določa način določanja in višino letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu. Pri izbiri meril so upoštevane tehnične možnosti za izvedljivost obračuna letne dajatve z uporabo podatkov razvidnih iz veljavnih prometnih dovoljenj in drugih evidenc in listin, določenih s predpisi o vozilih.

Predlagate, da bi formula za izračun letne dajatve morala zajemati težo avtomobila in število prevoženih kilometrov. Iz predloga tudi razberemo, da se vaš predlog nanaša samo na osebne avtomobile (kategorija vozil M1).

Podatek o številu prevoženih kilometrov se ob tehničnem pregledu vozila ne beleži, je pa navedeno zahtevano v predlogu novega pravilnika, ki bo urejal tehnične preglede vozil. Ko se bo navedeni podatek pričel beležiti, bo podatek sestavni del evidence registriranih vozil. Vendar, ker je prvi tehnični pregled osebnega avtomobila potrebno izvesti šele po štirih letih od prve registracije vozila, letna dajatev pa se plača ob registraciji vozila in ob podaljšanju veljavnosti prometnega dovoljenja, do navedenega termina za navedena vozila v uradni evidenci ne bi imeli ustreznih podatkov. Nasploh pa je pri uvedbi beleženja števila prevoženih kilometrov težava v tem, da števec prevoženih kilometrov ni del vozila, za katerega se zahteva homologacija, ampak spada le med indikatorje. Tudi njegova morebitna menjava ni kontrolirana, sam poseg v števec in s tem prirejanje števila kilometrov pa je po informacijah precej enostaven postopek. Glede na navedeno ne planiramo, da bi bil podatek o številu prevoženih kilometrov merilo za določanje višine letne dajatve osebnih avtomobilov.

Pri masi vozila pa je zadeva drugačna in sicer, ker je podatek predmet homologacijskega postopka ali postopka posamične odobritve posameznega vozila in je zato vpisan v centralnem registru vozil in tudi v evidenco registriranih vozil. Glede na spremembe, ki se zaradi evropskih predpisov obetajo na področju cestninjenja vozil, bo treba sistem letne dajatve spremeniti in ob teh spremembah bomo preverili tudi možnost uvedbe mase osebnega vozila kot enega od meril za določanje višine letne dajatve.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 1. 11. 2012 | 19:48:43

Obračun cestnine glede na težo in letno število prevoženih kilometrov

Komentarji