Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Eksplicitno zaključevanje omejitev hitrosti

1214 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

CPP trenutno veleva, da križišče zaključi zadnjo dano omejetev. Čeprav to zveni še tako umetelno, praksa kaže da ima velika, velika večina šoferjev hude težave z identifikacijo "križišč" in se kaj kmalu znajdejo v situaciji, ko ne vedo kakšna je omejitev na katerem odseku. Glede na to kako so večinoma priključki nametani na vsakih nekaj metrov, tega niti ni težko razumeti.

V upoštev je potrebno vzeti tudi da smo na pragu avtonomne vožnje in avtomobili so že sedaj večinoma precej dobro sposobni razpoznavati prometne znake, nekateri pa tudi avtomatično prilagajati asistenčne sisteme. Vse se seveda konča, pri teh naših kriptičnih križiščih, za katere je jasno, da jih še tako napredna umetna intiligenca tako kmalu ne bo sposobna pravilno interpretirati.

S ciljem izboljšanja prometne pretočnosti in splošnega olašanja življenja vsem na naših cestah, predlagam, da se povsod, kjer se omejitev konča postavi explicitne znake za končanje omejitve hitrosti. Če se tako radi zgledujemo po avstriji, se pa dajmo še v tem.

11 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jurej 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


18. 4. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o pravilih cestnega prometa določa, da se morajo udeleženci cestnega prometa ravnati po prometnih pravilih razen če je s prometno signalizacijo določeno drugače.

Pravilo, da določena omejitev oziroma prepoved velja samo do prvega križišča ni novost zadnjih novelacij predpisov s področja urejanje cest. Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 99/15, 46/17 in 59/18, v nadaljnjem besedilu: Pravilnik)) določa, da prepovedi in omejitve, označene z znaki za prepovedi in omejitve ter posameznimi znaki za urejanje cestnega prometa, veljajo od mesta, kjer so postavljeni znaki, do mesta, kjer je postavljen znak o njihovem preklicu, sicer pa do prvega naslednjega križišča ali krožnega križišča javnih oziroma nekategoriziranih cest, ki se uporabljajo za javni cestni promet.

Pravilo je povsem logično, saj je udeležencem cestnega prometa na vseh prometnih smereh jasno sporočeno, kakšna prometna ureditev velja za križiščem. Če omejitev ali prepoved velja še za križiščem je z novo označbo seznanjen tako udeleženec, ki je na tej smeri, kakor tudi  tisti, ki se na križišču vključuje na to smer. Označbe križišč in cestnih priključkov so s Pravilnikom natančno predpisane tako, da jih lahko zazna in loči vsak udeleženec cestnega prometa.  

Formalna regulativa za avtonomna vozila še ni vzpostavljena na globalnem nivoju in posledično tudi ne na nacionalnem. Nedvoumno bo takšno vozilo prepoznavalo tako horizontalno kot tudi vertikalno prometno signalizacijo, vsekakor pa bilo ves čas vožnje povezano s prometno informacijskimi sistemi, ki bodo razpolagali tudi z vsemi podatki glede omejitev in prepovedi na posameznih cestah oziroma njenih odsekih. 

Komentarji