Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Preprečevanje korupcije

852 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

V Delu je 14.1.2019 objavljen članek (glej vir), ki povzema Poročilo evropskih Zelenih in po katerem letno s korupcijo v Sloveniji izgubimo ca 3,5 milijard evrov, v kolikor podatek drži ter upoštevaje aktualne dogodke, ocenjujem, da so predpisi v zvezi z omejevanjem korupcije pri nas oziroma njihovo izvajanje neučinkoviti.

Za dobrobit vseh prebivalcev Slovenije tako predlagam, da se predpisi v zvezi s korupcijo prilagodijo tako, da se omogoči celovitejša sledljivost rabe javnih sredstev. Za obvladovanje tega je nujno zagotoviti sledljivost vsega denarja in gotovine, ne le v javni temveč tudi zasebni ravni, predvsem z namenom transparentnosti pridobitve le tega. Na ta način se bi omogočilo, da bi vsak državljan lahko kadarkoli dokazal izvor svojega premoženja oziroma bi bili ti podatki, kot na primer podatki za dohodnino, generirani avtomatsko.

Glede na podatke o korupciji in skoraj 300 milijonom mesečno izgubljenih evrov, ima namreč Slovenija možnost sprejeti interventne ukrepe za preprečitev le te. Vemo namreč, da se korupcija izvaja predvsem na podlagi različnih povezav (prijateljskih, družinskih ali namenskih), ki jih praktično ni mogoče v celoti nadzirati.

Namen predpisa bi glede na navedeno bil preprečiti nenamenski odliv 3,5 milijarde evrov ali v razmislek ca 1.700 EUR na prebivalca na leto.

15 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D DaNamBoBolje 53 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


5. 4. 2019

Odziv Ministrstva za pravosodje

Ministrstvo za pravosodje pripravlja novelo Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK-C), katere namen je izboljšati pravno podlago, po kateri deluje Komisija za preprečevanje korupcije in ji dati boljša orodja, s katerimi bo lahko svoje naloge opravljala učinkoviteje. Novela se v velikem delu nanaša tudi na posamezna področja, ki jih predlagatelj navaja v svojem predlogu.

Poglavitni cilj predloga zakona se v primerjavi z letom 2010, ko se je prvič sprejemal, ni bistveno spremenil, in sicer ostaja cilj, da država zagotovi pogoje, da funkcionarji in javni uslužbenci svoje delo opravljajo pošteno, odgovorno, profesionalno in transparentno ter tako nadaljuje učinkovito uresničevanje strateških ciljev, določenih v Resoluciji o preprečevanju korupcije v Republiki Sloveniji. Cilj novele zakona je tudi spodbujanje poštenega in transparentnega vedenja funkcionarjev, javnih uslužbencev in ostalih zaposlenih v širšem javnem sektorju ter spodbujanje dobrih praks vseh vpletenih v procese odločanja, vse našteto pa na način takšnih sprememb in dopolnitev ZIntPK, ki bodo uveljavile, kjer je to smiselno in učinkovito, takšne rešitve, ki temeljijo na razmisleku in dejanskih pomanjkljivostih sedanje ureditve, ki ovirajo potek izvedbe postopkov v pristojnosti KPK oziroma so takšne, da se zaradi zakonske dikcije ne morejo izvajati. K pripravi sprememb in dopolnitev določb ZIntPK se je pristopilo s ciljem, da se ob spremembah ohranijo usmeritve, namen in cilji veljavne ureditve ter da KPK obdrži položaj samostojnega in neodvisnega organa pri izvajanju svojih pooblastil in zakonskih pristojnosti.

Glavne spremembe predloga novele zasledujejo naslednje cilje oziroma usmeritve:

  • Jasno se določa vrste in pravila postopkov, ki jih vodi KPK ter pravice in obveznosti "sodelujočih" v postopkih, ki jih vodi KPK (prijavitelji, vabljeni, obravnavane osebe). Predlagane spremembe spreminjajo dosedanji koncept obravnave suma korupcije tako, da je poudarek na ugotavljanju kršitev integritete. Jasno se razmejujejo postopki, v katerih odločajo vsi trije funkcionarji in postopki, ki jih vodijo strokovni uslužbenci komisije.
  • Podrobneje se opredeljuje pogoje za imenovanje funkcionarjev komisije ter določa, da kandidacijska komisija v poslovniku natančneje uredi način svojega dela, standarde strokovne usposobljenosti, merila za izbiro in metode preverjanja usposobljenosti.
  • Uvaja se določene poenostavitve – npr. poenotenje na področju daril. Področje prepovedi prejemanja daril se ureja na enem mestu enotno za funkcionarje kot tudi za javne uslužbence (do sedaj ločeno urejanje za javne uslužbence v Zakonu o javnih uslužbencih), odpravljajo se podzakonski akti in predlaga se izdaja novega pravilnika, ki bo urejal navedeno vsebino na izvedbeni ravni.
  • Dopolnjujejo se določbe o evidencah KPK in prekrških po ZIntPK.

Novela predvideva, da bo po novem področje nasprotja interesov urejeno enotno in bo KPK na tem področju izvajala svoje nadzorne pristojnosti tako v ožjem javnem sektorju kot tudi v družbah v državni lasti (do sedaj je bila to pristojnost nadzornih svetov posameznih družb). Na ta način bo praksa v zvezi z odpravljanjem nasprotja interesov zaradi osebnih, poslovnih in političnih stikov poenotena.

Novela prav tako predvideva večjo transparentnost delovanja javnega sektorja v zvezi s porabo javnih sredstev. Predlog vsebuje pravno podlago za delovanje aplikacije Erar, ki jo bo po novem mogoče razširiti še z dodatnimi viri podatkov, ki se nanašajo na porabo javnih sredstev. Tako je predvideno, da bodo v aplikaciji poleg podatkov o finančnih transakcijah subjektov javnega sektorja na voljo tudi podatki o e-računih, računovodski podatki, podatki o nepremičninskih poslih javnega sektorja, javnih naročilih, koncesijah in javno-zasebnih partnerstvih, podatki o stvarnem premoženju države in drugi podatki, ki se nanašajo na javno porabo. To bo omogočilo večjo preglednost in s tem tudi večjo odgovornost, ki sta predpostavki za dobro upravljanje v javnem sektorju.

Besedilo predloga novele Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije je na voljo <link http: www.mp.gov.si si zakonodaja_in_dokumenti predpisi_v_pripravi external-link-new-window internal link in current>na spletnih straneh Ministrstva za pravosodje.

Priloge:

Komentarji