Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

e- pravda, e -kazenski postopek, e- upravni spori

3627 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Uvede naj se e- pravda in e- kazenski postopek in e- prekrškovni postopek in e- upravni spori, da bo stranka lahko z varnim elektronski podpisom lahko vpogledala v stanje svoje zadeve in bo lahko tudi sama vlagala vloge v elektronski obliki. Racionalizacija in zmanjšanje stroškov.

21 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 441 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 8. 2016

Odziv Ministrstva za pravosodje

Na določenih področjih, kot je področje postopkov zaradi insolventnosti, izvršilni postopek, urejanje zemljiškoknjižnih zadev in zadev sodnega registra, lahko stranke in drugi udeleženci postopka sami ali preko kvalificiranih pooblaščenih uporabnikov (odvetniki, notarji) že po veljavni ureditvi posamezna procesna dejanja izvedejo s pomočjo informacijske tehnologije. V postopkih zaradi insolventnosti so vpisnik, podatki o izvedenih procesnih dejanjih ter drugi podatki, večina sodnih pisanj in pisanj drugih udeležencev že sedaj brezplačno javno dostopni preko spletnih strani Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve. To pomeni, da se lahko vsakdo in ne le stranka postopka seznani o stanju in fazi posameznega postopka zaradi insolventnosti, prav tako pa tudi s samo vsebino opravljenega procesnega dejanja sodišča ali dejanja drugih oseb ter vsebino objavljenih listin (122. člen Zakona o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju; Uradni list RS, št. 13/14 – uradno prečiščeno besedilo, 10/15 – popr., 27/16, 31/16 – odl. US in 38/16 – odl. US). Postopek je v celoti podprt z modernimi informacijskimi tehnologijami in rešitvami, da zunanjim kvalificiranim uporabnikom omogoča elektronsko predložitev vlog, sodišču pa izvirno elektronsko izdajo pravnih aktov in njihovo elektronsko vročitev (z zornega kota uporabnika elektronski prejem) oziroma njihovo javno objavo, ki nadomešča vročitev večjemu številu udeležencev postopka ali seznanitev širšega kroga ostalih zainteresiranih oseb (Četrti odstavek 98., 123.a in četrti odstavek 124. člena ZFPPIPP ter Pravilnik o elektronskem poslovanju v postopkih zaradi insolventnosti; Uradni list RS, št. 97/10, 4/11 in 28/11). Kot že navedeno, so v določeni meri, torej tudi za stranke in udeležence postopka, z modernimi tehnologijami podprti tudi postopek urejanja zemljiškoknjižnih zadev in registrski postopek, prav tako tudi izvršilni postopek na podlagi verodostojne listine.

Uporaba informacijskih rešitev in orodij v sodnih postopkih pomembno prispeva k učinkovitosti, preglednosti in kakovosti vodenja in odločanja v sodnih postopkih. In ravno nadaljevanje dela na izboljšanju učinkovitosti, preglednosti in kakovosti pravosodnega sistema, s poudarkom na sodni veji oblasti, je ena izmed prioritetnih nalog Ministrstva za pravosodje. Ministrstvo za pravosodje je z zasledovanjem teh ciljev v začetku julija 2016 pričelo javno razpravo o obsežni reformi slovenskega pravosodja. Pripravilo je pet predlogov (novih oziroma sprememb in dopolnitev veljavnih) predpisov, ki predstavljajo ključne spremembe organizacije dela sodišč in civilnega prava, tako da bo zagotovljeno hitrejše, preglednejše in kakovostnejše sojenje ter zastopanje države v različnih sporih.

Med temi predlogi predpisov so tudi prenovljena pravila Sodnega reda, ki bodo omogočila večjo odprtost sojenja. Predlog novega Sodnega reda, ki je javno objavljen na spletnih straneh Ministrstva za pravosodje, prinaša prvo celovito posodobitev ureditve notranje organizacije in poslovanja sodišč̌ po letu 1995. Omogočila se bo boljša dostopnost sodnih odločb (tudi prvostopenjskih), saj se bo vzpostavila podlaga za delovanje t.i. sodnega Supervizorja, ki bo ob hkratnem varstvu osebnih podatkov posameznikov omogočil spletni dostop do odločb sodišč. Ministrstvo za pravosodje se tudi zavzema, da bi v bodoče lahko vsakdo preko spletnih strani sodišč brezplačno vpogledal v podatke iz vpisnikov, tako da se bo lahko seznanil s stanjem določenega sodnega postopka. Način dostopa do podatkov iz vpisnikov in obliko njihove objave bo določil predsednik Vrhovnega sodišča s soglasjem ministra za pravosodje. Predlog prenovljenih pravil Sodnega reda na normativni ravni uvaja nove tehnologije v poslovne procese na sodiščih, ki bodo omogočile elektronsko poslovanje z zadevami.

Vzporedno bo potekala tudi širša normativna prenova sodnih postopkov, ki je bila delno že izvedena (Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 52/07) in Pravilnik o elektronskem poslovanju v civilnih sodnih postopkih (Uradni list RS, št. 64/10, 23/11 in 67/15)). Predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravdnem postopku, ki ga je Ministrstvo za pravosodje predstavilo v okviru predloga reformne zakonodaje in javno objavilo na svojih spletnih straneh, vsebuje nadaljnja izvedbena pravila pravdnega postopka, ki bodo omogočila elektronsko vlaganje vlog ter pregledovanje in prepisovanje spisa v elektronski obliki v informacijskem sistemu, v katerem bo stranka svojo istovetnost dokazala s svojim kvalificiranim digitalnim potrdilom.

Ministrstvo za pravosodje se zaveda pomembnosti uvajanja novih informacijskih rešitev v procese sodnega odločanja in procese poslovanja sodišč. Izkušnje kažejo, da uvedba novih tehnologij pomembno prispeva k učinkovitosti, preglednosti, kakovosti ter nenazadnje tudi hitrosti vodenja in odločanja v sodnih postopkih, zato se bo Ministrstvo za pravosodje prizadevalo za širitev novih rešitev tudi v druge sodne postopke. Prehodi na nove informacijske rešitve so postopni in terjajo določen čas, saj morajo biti informacijske rešitve premišljene in morajo upoštevati specifike posameznega področja oziroma procesnih varoval, značilnih za posamezni sodni postopek, pa tudi vidik uravnoteženosti varstva (občutljivih) osebnih podatkov posameznikov in interes javnosti do vpogleda vanje.

Priloge:

Komentarji