Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Tramvaj v Sloveniji

2726 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Spoštovani!

V razmislek dajem predlog za uvedbo tramvajskih linij v vseh večjih mestih po Sloveniji, tako da bi poleg Ljubljane in Maribora k projektu pristopili vsaj še Celje, Kranj, Nova Gorica s Šempetrom in Solkanom in Koper z obalo med Ankaranom in Portorožem ,Novo Mesto, kasneje pa še kdo. Zaradi več naročil in enakih tipov za vse bi se dalo znižati ceno na enoto in zaradi količine vzpostaviti proizvodnjo v Sloveniji (recimo bivši TVT). S tem ukrepom bi pospešili zgoščanje mest navznoter, ker je zelo priročno živeti v bližini linije(lastne izkušnje iz tujine), močno zmanjšali potrebo po uporabi avta v mestu, sama mesta bi bila atraktivnejša za priseljevanje, investicije bi odprle veliko novih delovnih mest......v razmislek, najmanjše mesto v Nemčiji s tramvajem ima približno 25000 prebivalcev tako da izgovorov nebi smelo biti ampak projekti čim prej ....kjer je volja se tudi sredstva najdejo...tudi evropska...

9 glasov

8 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR K kralj1 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 7. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Ministrstvo za promet sicer načeloma podpira uvedbo tramvaja, vendar je potrebno pred kakršnimikoli odločitvami izdelati strokovne študije upravičenosti takšnih projektov.

Tirna prevozna sredstva, med katere uvrščamo tudi tramvaj, so že po svoji tehnološki naravi energetsko učinkovitejša in okolju bolj prijazna, prav tako pa zaradi vodenega prometa zagotavljajo večjo varnost. Prvi dve prednosti se ne nanašata le na vir energije, temveč tudi na možnost prevoza velikega števila potnikov; tirna prevozna sredstva imajo večjo kapaciteto, ki se lahko v času največjega povpraševanja po prevoznih storitvah še poveča, saj omogočajo sklapljanje prevoznih enot.

Dejstvo je, da so na podlagi Zakona o prevozih v cestnem prometu in ostale zakonodaje, za urejanje mestnega prometa na svojem območju pristojne lokalne skupnosti. To pomeni, da imajo občine vso pristojnost v zvezi prostorskim planiranjem prometne infrastrukture, organizacijo in financiranjem. Predpogoj za uvedbo je načrt umestitve infrastrukture v prostor. V strateškem prostorskem načrtu mestne občine je potrebno določiti izhodišča, cilje in zasnovo prostorskega razvoja občine, usmeritve za razvoj poselitve, določitev namenske rabe zemljišč in prostorskih izvedbenih pogojev ter zasnovo gospodarske javne infrastrukture na območju občine.

Na tej podlagi morajo občine izdelati strokovne podlage za urejanje javnega potniškega prometa na svojem območju oz regiji. Različni elementi sistemov javnega potniškega prometa, kot so: umestitev v prostor, tehnologije in predpostavke za doseganje performans tehnologij, možnosti integracije mestnega in regijskega JPP, oblikujejo posamezne scenarije za določitev izhodiščnih elementov sistema JPP. Izdelane morajo biti simulacije prometnih obremenitev na območju občine oziroma regije. Na tej podlagi je potrebno ugotoviti količino povpraševanja in učinkovitost sistemov. To pa predstavlja tudi osnove za izdelavo finančnega vrednotenja sistema in podlago za odločitev ali v sistem javnega potniškega prometa vključiti tudi tramvaj.

Komentarji