Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zvezno izračunavanje višine socialnih transferjev; ukinitev razredov

2523 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Pogosto se pri izračunu upravičenosti do socialnih transferjev, kot je npr. znižano plačilo vrtca, zgodi, da je izračun dohodkov na družinskega člana blizu meje med posameznimi razredi. Včasih lahko prosilec za las ostane v nižjem razredu, včasih pa ga npr. 5 EUR letnega dohodka celotne družine prestavi v višji razred, kar pomeni, da bo plačeval za vrtec okrog 30 EUR več mesečno. Seveda bi prosilec tistih 5 EUR z veseljem nakazal v proračun RS, če bi mu to omogočilo obstanek v nižjem razredu. V izogib tovrstnim nesmislom predlagam, da bi se višina socialnih transferjev, kot je npr. znižano plačilo vrtca, izračunala s funkcijo, ki ima zalogo vrednosti med najnižjo in najvišjo mogočo višino določenega socialnega razreda in je zvezna glede na izračunani dohodek na družinskega člana. Bistveno je, da je ta funkcija brez skokov (nezveznosti), ne pa taka, kot je sedaj, tj. določena z razredi. Mislim, da v dobi računalnikov individualni izračun za vsakega prosilca ne more biti problem. Na ta način se ne bi moglo zgoditi, da bi nekdo za vrtec v enem letu plačal npr. 360 EUR več, kot bi plačal, če bi v letu izračunavanja dohodka zaslužil 5 EUR manj (osnovano na resnični zgodbi). Vem, da moj predlog ne bo rešil nobenega bistvenega problema naše družbe, bi jo pa naredil za odtenek pravičnejšo, in to brez večjih stroškov in truda. Lep pozdrav!

43 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G gargamel 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 3. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

V današnjem času ni več tehničnega razloga, da se ne bi pri odločanju o družinskih in socialnih pravicah uporabljala matematična enačba, ki bi zagotovila pravičnejšo odmero.
Ugotavljamo, da gre za kompleksno in dolgoročno zadevo, izvedba katere je odvisna od več dejavnikov. 

Izvedba je odvisna od finančnih zmožnosti, saj bi bilo treba spremembo izpeljati tako, da ne bi bil nihče na slabšem, hkrati pa bi bilo treba zasledovati cilj vzdržnosti javnih financ, saj bi bila potrebna znatna dodatna finančna sredstva. Nadalje je izvedba odvisna tudi od uspešnosti uskladitve socialne oziroma družinske politike z davčno politiko, kar pomeni usklajevanje z Ministrstvom za finance (MF), še toliko bolj v primeru davčne reforme, ki bi potekala pod okriljem MF, ter od uspešnosti uskladitve izpostavljenih področij, ki so v pristojnosti različnih ministrstev. 

Ministrstvo se že dalj časa sooča z očitki, da veljavni sistem dodeljevanja pravic s področja socialne in družinske politike ni ustrezen, predvsem z vidika vrstnega reda uveljavljanja pravic iz 
javnih sredstev, upoštevanja otroškega dodatka kot dohodka pri pravici do denarne socialne pomoči ali državne štipendije, zakonsko določenega namena otroškega dodatka, nepreglednosti sistema uveljavljanja pravic iz javnih sredstev in podobno. Tudi te očitke bo moralo ministrstvo ob sistemski spremembi določanja družinskih in socialnih pravic proučiti.

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ) si vendarle prizadeva za uveljavitev omenjenega predloga, tj. za spremembo računanja višine socialnega transferja z zvezno funkcijo na način, da se bo vsako povečanje osnovnega dohodka odrazilo tudi v povečanju prilagojenega razpoložljivega dohodka, tj. dohodka po subvencijah, transferjih in davčnih olajšavah, ne glede na tip družine. Vendar pa pri omenjenem predlogu ministrstvo opozarja, da zgolj sprememba načina izračunavanja višine socialnih prispevkov na tak način, še ne odpravi vseh težav. Predlog, za katerega si prizadeva MDDSZ, je uveljavitev zvezne funkcije, ki bo upoštevala vpliv socialnih transferjev na prilagojeni razpoložljivi dohodek gospodinjstva, tj. neto dohodke vseh članov gospodinjstva, od katerih se odštejejo transferji drugim gospodinjstvom in davek na premoženje ter prištejejo dohodki, ki jih gospodinjstvo prejema v naravi. Pri tem je pomembno, da na podlagi izračuna z zvezno funkcije ne pride do primerov, ko bi višji neto prihodek gospodinjstva zaradi prestopa v višji razred pomenil nižji prilagojen razpoložljiv dohodek gospodinjstva.

Ministrstvo ves čas spremlja izvajanje socialne in družinske zakonodaje ter sproti odpravlja (vsebinske, informacijske, postopkovne, itd.) težave, ki niso sistemske narave. Konkretna pobuda 
predstavlja sistemsko spremembo, ki jo bo ministrstvo proučilo ob naslednjih sistemskih spremembah. 

V skladu z navedenim Vlada Republike Slovenije predlog podpira. 

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 28. 1. 2015 | 22:33:05

Zvezno izračunavanje višine socialnih transferjev - ukinitev razredov

Pogosto se pri izračunu upravičenosti do socialnih transferejv, kot je npr. znižano plačilo vrtca, zgodi, da je izračun dohodkov na družinskega člana blizu meje med posameznimi razredi. Včasih lahko prosilec za las ostane v nižjem razredu, včasih pa ga npr. 5 EUR letnega dohodka celotne družine prestavi v višji razred, kar pomeni, da bo plačeval za vrtec okrog 30 EUR več mesečno. Seveda bi prosilec tistih 5 EUR z veseljem nakazal v proračun RS, če bi mu to omogočilo obstanek v nižjem razredu. V izogib tovrstnim nesmislom predlagam, da bi se višina socialnih transferejv, kot je npr. znižano plačilo vrtca, izračunala po s funkcijo, ki ima zalogo vrednosti med najnižjo in najvišjo mogočo višino določenega socialnega razreda, in je zvezna glede na izračunani dohodek na družinskega člana. Bistveno je, da je ta funkcija brez skokov (nezveznosti), ne pa taka, kot je sedaj, tj. določena z razredi. Mislim, da v dobi računalnikov individualni izračun za vsakega prosilca ne more biti problem. Na ta način se ne bi moglo zgoditi, da bi nekdo za vrtec v enem letu plačal npr. 360 EUR več, kot bi plačal, če bi v letu izračunavanja (predprejšnjem) zaslužil 5 EUR manj. Priznam, da moj predlog ne rešuje nobenega bistvenega problema naše družbe, bi jo pa naredil za odtenek pravičnejšo, in to brez večjih stroškov in truda. Lep pozdrav!

Verzija predloga z dne, 28. 1. 2015 | 22:34:29

Zvezno izračunavanje višine socialnih transferjev; ukinitev razredov

Pogosto se pri izračunu upravičenosti do socialnih transferejv, kot je npr. znižano plačilo vrtca, zgodi, da je izračun dohodkov na družinskega člana blizu meje med posameznimi razredi. Včasih lahko prosilec za las ostane v nižjem razredu, včasih pa ga npr. 5 EUR letnega dohodka celotne družine prestavi v višji razred, kar pomeni, da bo plačeval za vrtec okrog 30 EUR več mesečno. Seveda bi prosilec tistih 5 EUR z veseljem nakazal v proračun RS, če bi mu to omogočilo obstanek v nižjem razredu. V izogib tovrstnim nesmislom predlagam, da bi se višina socialnih transferejv, kot je npr. znižano plačilo vrtca, izračunala s funkcijo, ki ima zalogo vrednosti med najnižjo in najvišjo mogočo višino določenega socialnega razreda in je zvezna glede na izračunani dohodek na družinskega člana. Bistveno je, da je ta funkcija brez skokov (nezveznosti), ne pa taka, kot je sedaj, tj. določena z razredi. Mislim, da v dobi računalnikov individualni izračun za vsakega prosilca ne more biti problem. Na ta način se ne bi moglo zgoditi, da bi nekdo za vrtec v enem letu plačal npr. 360 EUR več, kot bi plačal, če bi v letu izračunavanja dohodka zaslužil 5 EUR manj (osnovano na resnični zgodbi). Vem, da moj predlog ne bo rešil nobenega bistvenega problema naše družbe, bi jo pa naredil za odtenek pravičnejšo, in to brez večjih stroškov in truda. Lep pozdrav!

Komentarji