Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

uskladitev nelogičnosti pri vinjetah

3402 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam, da zakonodajalec USKLADI nelogičnosti glede obvezne uporabe vinjete za tovornjake na obvoznicah. Osebni avtomobil mora imeti obvezno vinjeto, če se vozi po obvoznici okrog Ljubljane, kamiončki,tovornjakarji pa ne, saj v tem območju ni nobene hišice,kjer bi oni plačevali uporabo cest. Vemo, da 1 kamion uniči povprečno toliko cest kot 10 avtomobilov. Ne zdi se mi prav, da moram imeti vinjeto, če kdaj zapeljem iz Šiške v BTC po obvoznici, če pa to stori kamion ali kamion prikoličar mu tega ni treba.

Iz seznama, kjer je navedena obvezna uporaba vinjete,bi morali ČRTATI obvoznice.. Hvala!

18 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR O opazovalka 9 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


3. 6. 2013

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

z uvedbo vinjetnega sistema cestninjenja kot pavšalnega plačila cestnine za osebna vozila leta 2008 smo odpravili razlike, ki so pri cestninjenju osebnih vozil obstajale pred uvedbo vinjet, ko so morali uporabniki primorskega dela avtoceste, to je od Ljubljane do Kopra, plačati vsak prevožen kilometer, medtem ko so bili uporabniki s posameznih območij privilegirani, ker posamezni odseki avtocest niso bili cestninjeni (npr. ljubljanska obvoznica, cestni odsek med Škofijami in Semedelo, mariborska obvoznica). S tem je bil narejen prvi korak k pravičnejšemu cestninjenju osebnih vozil, medtem, ko določene razlike še vedno obstajajo pri cestninjenju tovornih vozil. Slednje iz razloga, ker z uvedbo vinjetnega sistema cestninjenja in načrtovane uvedbe elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku za tovorna vozila, gradnja dodatnih cestninskih postaj, na katerih bi cestninili tovorna vozila na cestnih odsekih, ki trenutno niso cestninjeni, ni ekonomsko upravičena. Po uvedbi elektronskega cestninskega sistema, ki bo temeljil na načelu plačila po prevoženi razdalji, cestninske postaje ne bodo več potrebne, zato bodo postopoma odstranjene. Tako Ministrstvo za infrastrukturo in prostor kot tudi družba DARS d.d., ki je zadolžena za operativno vzpostavitev elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku, svoje napore usmerjata v čimprejšnjo vzpostavitev elektronskega cestninskega sistema, katerega vzpostavitev je predvidena v letu 2015.

V kolikor bi z namenom izenačitve dveh povsem ločenih cestninskih sistemov za osebna in tovorna vozila ponovno izvzeli iz vinjetnega sistema cestninjenja posamezne cestne odseke (npr. ljubljansko obvoznico), bi to pomenilo, da bi zopet vzpostavljali sistem cestninjenja, ki je bil v uporabi pred letom 2008 in ki je bil bistveno nepravičnejši od današnjega, saj bi bili uporabniki s posameznih območij zopet privilegirani. Slednje pa je v današnjem času nesprejemljivo.

Zavedamo se dejstva, da trenutno tovorna vozila na posameznih odsekih ne plačujejo cestnine, vendar je takšnih odsekov na srečo malo. Eden od takih odsekov je tudi ljubljanska obvoznica, vendar zgolj za tiste uporabnike, ki z vožnjo začnejo znotraj ljubljanske obvoznice, vsi drugi uporabniki, ki prihajajo s štajerske, gorenjske, dolenjske ali primorske strani, pa na cestninskih postajah pred ljubljansko obvoznico plačajo cestnino tudi za uporabo te obvoznice.

Naj poudarimo, da si tudi mi želimo čimprejšnje vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema za tovorna vozila, saj bomo s tem odpravili anomalije trenutno veljavnega cestninskega sistema, poleg tega pa tudi družbi DARS d.d. zagotovili dodatna finančna sredstva iz naslova cestninjenja trenutno necestninjenih cestnih odsekov. Kot že rečeno, je v trenutni situaciji gradnja dodatnih cestninskih postaj ekonomsko neupravičena, saj prilivi, ki bi jih dobili s cestninjenjem necestninjenih odsekov, ne bi presegali finančnih sredstev, ki bi jih bilo potrebno nameniti za njihovo gradnjo.

Priloge:

Komentarji