Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Aktivacija javnega prevoza

2023 OGLEDOV 10 KOMENTARJEV

Predlagam vladi R Slovenije, da ponovno aktivira mrežo javnega potniškega prevoza, tako avtobusnega kot železniškega. To je najcenejši način prihoda v službo. Moramo vedeti, da je razvejana mreža javnega prevoza pred dvajsetimi leti že obstajala. Vozovnice morajo biti poceni (tako, da se z lastnim osebnim avtom ne bo izplačalo voziti v službo, prevoz pa mora biti točen, udoben..)

Sam živim na Izlakah. Še tam okrog leta 2000 sem lahko prišel v službo v Ljubljano in se vrnil tako z avtobusom kot z vlakom, če sem z delom pričel ob 7 uri zjutraj. Danes je to praktično nemogoče zato se vozim z osebnim avtom.

V smeri Kočevja ni potniškega železniškega prevoza čeprav proga obstaja in je nekoč že bil. Kolone osebnih avtomobilov se zjutraj valijo mimo Škofljice. Hitri vlak iz Ljubljane proti Celju in Mariboru je to zgolj na papirju. Za Savo ne more voziti s polno hitrostju zaradi ovinkaste proge in padajočega kamenja od Celja proti Mariboru pa ne zato ker je praktično neslišen in ga tisti, ki hodijo ob progi ne slišijo pravočasno. Izgovori par exelence.

Ko sem bil pred 20 leti zaradi neodložljivih potreb službe premeščen nekam Bogu in ljudem za hrbet, za skoraj eno leto, sem imel velike težave (prestopanja, čakanja, zamude, ob vikendih avtobusa sploh ni bilo itd.) z javnim prevozom (osebnega avta nisem imel). Ko sem o tem potožil predpostavljenemu vodji (tudi pisno) ga to ni zanimalo (kot ga ni zanimalo še marsikaj kar ni bilo v interesu njegove karijere). Zaradi posameznikov namreč ne moremo spreminjati sistema! Gospod je pozneje zaradi zaslug in sposobnosti postal direktor nekega direktorata, sam pa sem preživel tisto leto in se vrnil v Ljubljano. Sicer pa sem si prošnjo za službo pisal sam.

21 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR S Sony Globokar 121 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 5. 2012

Odziv Ministrstva za infrastrukturo in prostor

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor obravnava ta problem v okviru potekajočega projekta integriranega javnega potniškega prometa. Cilj projekta je do leta 2014 vzpostaviti pogoje za uvedbo enotne vozovnice ter poenotenja voznih redov na ravni avtobusnega in železniškega prometa. Izboljšanje dostopnosti z javnimi prevoznimi sredstvi bo podprto z različnimi akcijami informiranja, izobraževanja in ozaveščanja potnikov o pomenu uporabe javnega potniškega prometa oz. širše o pomenu trajnostne mobilnosti, saj pešačenje in kolesarjenje dopolnjujeta sistem javnega potniškega prometa. Projekt je ena izmed aktivnosti Ministrstva za promet, ki prispeva k uresničitvi Resolucije o prometni politiki Republike Slovenije. Namen projekta je, da na ravni celotne Slovenije vzpostavimo integriran sistem javnega potniškega prometa. To bo pomembna izboljšava, ki bo potnikom omogočala z eno - enotno vozovnico na določenem območju uporabljati medkrajevni avtobus, vlak ali mestni potniški promet. Prestopanje med različnimi prevoznimi načini bo dodatno olajšano s poenotenjem voznih redov in izboljšanim sistemom informiranja potnikov. V izdelavi je namreč informacijski portal za potnike, kjer bodo na enem mestu zbrane informacije o voznih redih in cenah vlakov, medkrajevnih in mestnih avtobusov. Doseganje večje ponudbe javnega prevoza je nujen pogoj za njegovo večjo uporabo in obratno. Zmanjšanje frekvence javnega prevoza v preteklosti je posledica avtomobilizacije in zmanjšanja potreb po javnem prevozu, ki je v zadnjih 20 do 30 letih privedel do spremenjenih potovalnih navad, katerih spreminjanje je dolgotrajno in zahtevno. Za reševanje tako kompleksne problematike smo k sodelovanju pozvali tudi lokalne skupnosti, ki s svojimi ukrepi prispevajo k trajnostni mobilnosti prebivalstva. Predlog 2657 je odraz perečega stanja na področju javnega potniškega prometa v Sloveniji in ga na ravni MZIP rešujemo, potrebno pa se je zavedati, da gre za dolgotrajen proces tako na nivoju izboljšanja ponudbe s potrebnimi finančnimi vlaganji, kot na področju spreminjanja potovalnih navad državljanov RS.

Priloge:

Komentarji