Pozabljeno geslo? Registracija
Predlagam vladi

Nezadostna podpora

  naslednji ⟩     ⟨ prejšnji  

Odprava predpisa obvezni uporabi luči pri vožnji podnevi

6099 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Predlagam povsem enostaven in neboleč ukrep,s katerim bi Slovenija lahko opazno zmanjšala izpuste toplogrednih plinov in se s tem lažje približala merilom, ki bodo predvidoma začela veljati po Københavnu.

Predlagan ukrep je odprava obvezne uporabe zasenčenih luči pri vožnji z motornimi vozili podnevi. Uporaba seveda ostaja obvezna pri vožnji ponoči, v razmerah slabše vidljivosti (dež,sneg, megla), v tunelih, garažnih hišah ipd.

Utemeljitev:

- V Sloveniji je preko 1.300.000 motornih vozil, velika večina (več kot milijon) predstavljajo osebni avtomobili. Podatki so dosegljivi na www.stat.si/novica_prikazi.aspx. Za lažje računanje vzemimo samo osebne avtomobile.

- Po ocenah poznavalcev vožnja s prižganimi lučmi poveča porabo približno 0,1 liter na 100 prevoženih kilometrov.

- Vzemimo, da povprečni slovenski osebni avto na leto prevozi 20.000 km. Če vseskozi vozi s prižganimi lučmi, gre 20 litrov goriva na leto samo za luči.

- Vzemimo, da lahko četrtino časa (konservativna ocena) vozimo brez prižganih luči. Na leto bi torej lahko vsak avto že samo z ugasnjenimi lučmi prihranil 5 litrov goriva.

- Že samo slovenski avtomobili bi na ta način zmanjšali porabo goriv za 5.000.000 litrov na leto. Koliko tisoč ton CO2 je to, lahko preračunajo strokovnjaki. Opozarjam vas, da v ta "izračun" ni vštet tranzitni promet, ki nedvomno pomembno prispeva k izpustom. Podatka o tranzitu nimam (se mi ga ne da iskati ;-)

Poleg vsega tudi ne vem, da bi kakšna neodvisna raziskava nedvomno pokazala, ali vožnja z lučmi podnevi statistično pomembno prispeva k večji varnosti v prometu. Če kaka taka raziskava obstaja, me prosim popravite.

3 glasovi
17 glasov
Kvorum vsaj 11 glasov ZA
AVTOR L Leeloo Dallas 1 predlog
STANJE
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 04.12.2009 | 00:50:16

Odprava predpisa obvezni uporabi luči pri vožnji podnevi

Predlagam povsem enostaven in neboleč ukrep,s katerim bi Slovenija lahko opazno zmanjšala izpuste toplogrednih plinov in se s tem lažje približala merilom, ki bodo predvidoma začela veljati po Københavnu.

Predlagan ukrep je odprava obvezne uporabe zasenčenih luči pri vožnji z motornimi vozili podnevi. Uporaba seveda ostaja obvezna pri vožnji ponoči, v razmerah slabše vidljivosti (dež,sneg, megla), v tunelih, garažnih hišah ipd.

Utemeljitev:

- V Sloveniji je preko 1.300.000 motornih vozil, velika večina (več kot milijon) predstavljajo osebni avtomobili. Podatki so dosegljivi na www.stat.si/novica_prikazi.aspx. Za lažje računanje vzemimo samo osebne avtomobile.

- Po ocenah poznavalcev vožnja s prižganimi lučmi poveča porabo približno 0,1 liter na 100 prevoženih kilometrov.

- Vzemimo, da povprečni slovenski osebni avto na leto prevozi 20.000 km. Če vseskozi vozi s prižganimi lučmi, gre 20 litrov goriva na leto samo za luči.

- Vzemimo, da lahko četrtino časa (konservativna ocena) vozimo brez prižganih luči. Na leto bi torej lahko vsak avto že samo z ugasnjenimi lučmi prihranil 5 litrov goriva.

- Že samo slovenski avtomobili bi na ta način zmanjšali porabo goriv za 5.000.000 litrov na leto. Koliko tisoč ton CO2 je to, lahko preračunajo strokovnjaki. Opozarjam vas, da sem ni vštet tranzitni promet, ki nedvomno pomembno prispeva k izpustom. Podatka o tranzitu nimam (se mi ga ne da iskati ;)

Poleg vsega tudi ne vem, da bi kakšna neodvisna raziskava nedvomno pokazala, ali vožnja z lučmi podnevi statistično pomembno prispeva k večji varnosti v prometu. Če kaka taka raziskava obstaja, me prosim popravite.

Komentarji