Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Centralni državni inšpektorat

5046 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Predlagam, da se ustanovi centralni državni inšpektorat, ki bi združil vse inšpektorate ki so sedaj razdeljeni po ministrstvih, ter da bi ta inšpektorat naredili za del sodne oblasti, oziroma za samostojen organ kot je npr. državno tožilstvo.

Ena velikih težav naše države je to da imamo veliko dobro napisanih zakonov, kateri se pa v praksi ne izvajajo ali se ne izvajajo na tak način kot bi bilo treba. Za to da se vsi zakoni izvajajo na primeren način, bi bilo potrebno da bi okrepili pirstojnosti inšpekcij in inšpektoratov zato da bi lahko ti bolj učinkovito bdeli nad izvajanjem zakonov. Dalje, mislim da je tudi eden izmed ključnih problemov vseh tovrstnih služb pri nas, da so del posameznih resornih ministrstev, kar praktično pomeni da en organ ministrstva nadzira drugi organ ministrstva, ali posplošeno da ministrstva nadzirajo sama sebe in nikomur ne odgovarjajo. To posledično dela inšpekcijske službe vseh vrst za izjemno neučinkovite saj velikokrat raje ''zaprejo oko'' nad ljudmi, s katerimi so zaposleni na isti inštituciji. Zato mislim, da bi bilo smiselno da bi se vse državne inšpektorate, pristojne za posamezna področja, ločilo od resnornih ministrstev, ter jih zdužilo v enotno državno inšpekcijsko službo. Ta bi seveda imela svoje vodstvo, ki bi bdelo nad inšpektorati in posamezne inšpektorate, ki bi nadzirali vsak svoje področje. To institucijo bi se naredilo popolnoma neodvisno in njeno vodstvo bi moral izvoliti Državni zbor, to vodstvo pa bi naprej imenovalo posamezne vodje inšpektoratov. Ministrstva bi tako morala s temi službami sodelovati, nebi pa imela več vpliva na njihovo delovanje in vodstvo. Mislim, da bi se na tak način lahko naredilo vse inšpekcije bolj učinkovite in s tem bi tudi stanje izvajanja zakonodaje v praksi izboljšalo.

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Alchemist 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


21. 1. 2010

Odziv Ministrstva za javno upravo

Ob pripravi prvih sistemskih predpisov s področja organizacije državne uprave v letih 1992-1994 je Vlada Republike Slovenije kot predlagateljica navedenih predpisov obravnavala tudi predlog glede ustanovitve državnega inšpektorata kot samostojnega organa državne uprave. Vendar je bila kasneje sprejeta, tudi na podlagi strokovnih argumentov, organizacijska rešitev, ki jo v Republiki Sloveniji imamo še sedaj, in sicer so inšpekcijske naloge organizirane znotraj samostojnih organov v sestavi posameznih ministrstev. Takšna organizacija inšpekcijskih služb omogoča, da ima pristojni minister določeno »orodje« za obvladovanje področja, za katerega je pristojen in odgovoren. Inšpekcijski nadzor je namreč nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem zakonov in drugih predpisov, ki ga izvršujejo inšpektorji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi za določeno upravno področje. Glede takšne organizacije inšpekcijskih služb je potrebno upoštevati razloge, ki izhajajo iz zakona, ki ureja inšpekcijski nadzor, seveda pa tudi pristojnosti in organiziranost državne uprave in vlade, pri čemer pa je potrebno še zlasti upoštevati naslednje:

  • inšpekcije delujejo praviloma kot organi v sestavi posameznih ministrstev in za organe v sestavi pred vlado in DZ odgovarja pristojni minister,
  • pristojnosti in področja dela ministrstev in ministrov določata Zakon o državni upravi (Uradni list RS, št. 113/05-uradno prečiščeno besedilo in spremembe) in Zakon o Vladi Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 24/05-uradno prečiščeno besedilo in spremembe), pooblastila posameznih ministrov so jasna;
  • minister odgovarja za svoje delo (in za delo inšpektorata, ki sodi v delovno področje ministrstva) in za delo vlade kot celote.

Predlog, da bi se inšpektorat centraliziral v okviru sodne veje oblasti, je nesprejemljiv z vidika ustavnega načela delitve oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno vejo. Inšpekcijski nadzor je ena ključnih funkcij javne uprave, saj zagotavlja nadzor nad izvrševanjem predpisov ter nudi povratne informacije upravi, tako da se seznani z učinki sprejetih predpisov. Zato tudi nadzorno funkcijo uprave kot del izvršilnih nalog izvajajo državne inšpekcijske službe, organizirane v izvršilni veji oblasti. Sodni nadzor nad delom uprave sicer izvajajo sodišča, zato predlog umestitve inšpektorata v to vejo oblasti tudi z organizacijskega vidika ni sprejemljiv. Poudarjamo še, da po sedaj veljavni ureditvi notranja organiziranost inšpekcij omogoča njihovo organiziranje po celotnem območju države, in sicer kot območne enote ali izpostave. Organizacijo, način dela in temeljne procesne institute ureja Zakon o inšpekcijskem nadzoru (Uradni list RS, št. 56/02 in spremembe). V II. poglavju opredeljuje med drugim temeljna načela delovanja inšpekcij. Pri tem posebej izpostavljamo načelo samostojnosti, ki pomeni, da so inšpektorji pri opravljanju nalog inšpekcijskega nadzora v okviru svojih pooblastil samostojni. To pomeni, da samostojno ugotavljajo kršitve pravnih predpisov ter samostojno odrejajo inšpekcijske ukrepe. Na podlagi tega načela so tako zagotovljeni mehanizmi in strokovne ter druge podlage za učinkovito in neodvisno delo inšpektoric in inšpektorjev. Ministrstvo za javno upravo ocenjuje, da je organizacija inšpekcijskih služb zaenkrat ustrezna.

Priloge:

Komentarji