Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uvedba davka na premoženje

4015 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Res je nujno potrebno, da se končno v naši državi uvede davek na premoženje.

Za vso premoženje, ki obsega po nekem standardu več, kot je potrebno za življene povprečne družine, npr. več kot ena hiša, eno stanovanje, več kot 1 ha zemlje, naj se uvede davek na premoženje. Pri tem je potrebno upoštevati tudi sorodstvena razmerja, saj si tisti, ki imajo veliko premoženja, le-tega razdelijo. Koliko neobdelane zemlje je v tej naši državi, koliko stavb propada, niso vzdrževane itd.

Pobran davek bi krepko napolnil državno blagajno in s tem denarjem bi lahko pomagali socialno šibkim, predvsem mladim družinam.

17 glasov

9 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Marija Krajnc 68 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 12. 2015

Odziv Ministrstva za finance

Predlog sicer govori o obdavčitvi premoženja, vendar je iz podrobnejše vsebine mogoče razumeti, da se v bistvu nanaša na obdavčitev nepremičnega premoženja. Predlog je bil podan v času priprave nove ureditve obdavčitve nepremičnin ob prvem ugotavljanju vrednosti vsem nepremičninam v državi. Razprava ob obravnavi takratnih predlogov je pokazala, da so stališča do te vsebine zelo različna. Prejetih je bilo veliko povsem odklonilnih mnenj, pa tudi veliko podpornih predlogov. Zaradi obsežnosti odzivov ni bilo mogoče odgovarjati na vsako pobudo, pač pa je bil pripravljen širši javni odziv s predstavitvijo predlaganih in upoštevanih rešitev.

Danes imamo v Sloveniji nepremičnine že obdavčene s tremi vrstami javnih dajatev, ki imajo naravo davka na nepremičnine (nadomestilo za uporabo stavnih zemljišč - NUSZ, davek od premoženja in za gozdna zemljišča pristojbino za vzdrževanje gozdnih cest). Prihodki od dajatev so v celoti prihodki občin. Obstoječi sistem je nepregleden, administrativno zapleten in zato relativno drag (tri različen dajatve z različnimi predmeti obdavčitve, različnimi zavezanci, različnimi pravili za določitev višine davčne obveznosti, različnimi viri podatkov za obdavčitev itd.), predvsem sistem NUSZ pa tudi neprimerljiv med občinami, pogosto neskladen s pravnimi podlagami pa tudi neustaven in zato posledično tudi nepravičen. Poleg tega je obstoječ sistem fiskalno neučinkovit, saj zagotavlja razmeroma skromne davčne prihodke, le okoli 0,6% bruto domačega proizvoda, kar je trikrat manj od deleža, ki ga obdavčitev nepremičnin prispeva v povprečju drugih držav OECD.

Že vrsto let se zato pripravljajo nove rešitve obdavčitve nepremičnin. Z uveljavitvijo sistema množičnega vrednotenja nepremičnin je bila dana podlaga, da se tudi v Sloveniji uvede sodoben davek na nepremičnine, ki pa je do sedaj, tudi zaradi zelo različnih političnih in interesnih stališč do vsebine, ni bilo mogoče realizirati.

Sedanja vlada ima sicer v koalicijskem sporazumu tudi predlog uvedbe davka na nepremičnine, vendar v obsegu sedanje ravni obdavčitve. Torej iz naslova morebitnega davka na nepremičnine ni pričakovati bistveno večjega proračunskega priliva kot v sedaj veljavnem sistemu oziroma bi se priliv lahko povečal le preko razširitve davčne osnove, torej zajema večjega obsega nepremičnin v obdavčitev.

Priloge:

Komentarji