Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Izdelava električnih avtomobilov v Sloveniji

6958 OGLEDOV 21 KOMENTARJEV

Lahko bi sami začeli izdelovati električne avtomobile, večino komponent za avtomobilsko industrijo že zdaj izdelujemo v Sloveniji, prav tako električne motorje, znanja je dovolj, potrebno bi bilo samo investirati v infrastrukturo, dobili bi ogromno delovni mest in denar bi ostajal doma.

19 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jani666 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 1. 2010

Odziv Ministrstva za gospodarstvo

V Sloveniji se zavedamo pomena avtomobilske industrije, še posebej zato, ker je v Sloveniji v podjetja, ki delujejo predvsem kot dobavitelji avtomobilskim proizvajalcem, vključenih preko 24.000 zaposlenih, poleg tega delež vozil, avtomobilskih komponent in druge opreme za avtomobilsko industrijo predstavlja 20% slovenskega izvoza.

Za proizvodnjo čistejših in okolju prijaznejših in zelenih avtomobilov si prizadevajo tako Evropska unija, kot banke in avtomobilska industrija sama. Razvoj v avtomobilski industriji pa je poleg tega, da je izredno intenziven, tudi dolgotrajen.

Nekateri proizvajalci avtomobilov so že pred časom začeli razvijati električne avtomobile, npr. Mitsubishi, Nissan, Daimler, BMW, Citroen, Opel, Renault, Peugeot…Ocene o tem, koliko serijsko izdelanih električnih avtomobilov bo npr. leta 2020 vozilo po evropskih cestah, se trenutno še precej razlikujejo, segajo pa od 1,5 odstotka tja do optimističnih 20 odstotkov.

Trenutno je največja ovira za uvedbo električnih vozil na trg teža, prostornina in cena akumulatorja, kar ima za posledico višjo ceno električnega avtomobila glede na vozila s pogonom na fosilna goriva. Poleg npr. ustreznega in zmogljivejšega akumulatorja, ki bo moral omogočiti čim daljši doseg električnega vozila, pa bo potrebno razvijati tudi ustrezno mrežo polnilnih postaj. Poleg tega pa se poraja še problem ustrezne reciklaže iztrošenih baterij ter dejstvo, da večino električne energije pridobimo še vedno iz fosilnih goriv, kar ne rešuje problema globalnega segrevanja in pomanjkanja fosilnih goriv.

Tudi v Sloveniji nekaj dobaviteljev avtomobilski industriji ter raziskovalnih institucij in entuziastov že intenzivno deluje na področju elektrifikacije vozil. Tukaj naj omenimo npr. motorje znamke Stoja, razvojno delo podjetja Elaphe, podjetje Piktronik in npr. Hidrio, ki je v decembru prejela sredstva Evropske Investicijske Banke in SID Banke za razvoj rešitev za hibridna in električna vozila.

Vlada RS je namreč v drugi polovici leta 2009 preko SID Banke slovenskemu avtomobilskemu sektorju omogočila dodatna sredstva za ugodna posojila v višini 136 milijonov evrov za naložbe na področju raziskav, razvoja in inovacij za uporabo v avtomobilski industriji, ki so usmerjene v izpolnjevanje zahtev EU po nižjih emisijah CO2 in zlasti v razvoj tehnologij nove generacije, kamor električna vozila vsekakor spadajo.

Poleg tega ukrepa si na Ministrstvu za gospodarstvo tudi že ves čas prizadevamo, da v sklopu javnih razpisov z nepovratnimi in ugodnimi povratnimi denarnimi sredstvi podpiramo ustrezne razvojne in investicijske projekte slovenskih podjetij ter da oblikujemo ustrezno podporno okolje za delovanje podjetij.

Na Ministrstvu za gospodarstvo pozdravljamo vse pobude, ki so usmerjene v tehnološki napredek ter v trajnostno proizvodnjo z namenom varovanja okolja, vendar menimo, da je trenutno proizvodnja električnih avtomobilov v domeni že obstoječih velikih proizvajalcev avtomobilov. Le-ti imajo že vzpostavljeno potrebno infrastrukturo in blagovne znamke, tako za proizvodnjo kot za prodajo, poleg tega pa so že pred leti z velikimi vložki začeli razvijati oziroma so že razvili svoje modele električnih avtomobilov.

Na Ministrstvu za gospodarstvo smo mnenja, da je potrebno še naprej spodbujati razvoj inovativnih rešitev za elektrifikacijo vozil ter omogočiti slovenskim podjetjem, ki že delujejo na tem področju, takšno podjetniško okolje, v katerem bodo še uspešnejša in prodornejša ter da bodo lahko ustrezno in s čim večjo dodano vrednostjo zase zadovoljila potrebe svojih kupcev.

Menimo tudi, da je za razvoj in vzpostavljanje kakršnekoli infrastrukture nujno potrebno ustrezno povezovanje partnerjev, predvsem na osnovi iniciative oziroma tržnega interesa samih podjetij. Z namenom zagotavljanja ustrezne podpore povezovanju pa smo na Ministrstvu za gospodarstvo dne 18.12.2009 objavili javni poziv za predložitev predlogov projektov vzpostavitve gospodarsko-razvojno logistične infrastrukture nacionalnega pomena, katerega namen je preveriti interes, pripravljenost in sposobnost potencialnih prijaviteljev za izvedbo celovitih projektov gospodarsko razvojno logistične infrastrukture v programskem obdobju do leta 2013 ter identificirati število, vrsto in obseg izvedljivih projektov gospodarsko razvojnih logističnih središč v programskem obdobju do leta 2013.

Priloge:

Komentarji