Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

PREDLAGAM UKINITEV DARSA

2008 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam da se ukine agencijo dars in da se vse njihove dolžnosti in pristojnosti prinese na ministrstvo za gospodarstvo in ministrstvo za promet,tako bi se prihranilo precej davkoplačevalskega denarja.

13 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Peter G: 257 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 7. 2011

Odziv Ministrstva za promet

Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji, d.d. (DARS) je bila ustanovljena v letu 1993 kot javno podjetje v obliki delniške družbe. Ustanovljena je bila z namenom učinkovitejšega organiziranja in financiranja gradnje, upravljanja in vzdrževanja avtocest in hitrih cest. Neposredni proračunski uporabniki, med katere sodijo vsa ministrstva in njihovi organi v sestavi, so namreč pri financiranju zavezana strogim načelom in predpisom proračunskega financiranja. Slednje pomeni velike omejitve in stroge zahteve zlasti pri najemanju kreditov.

Treba je poudariti, da je od ustanovitve DARS do danes bilo zgrajenih preko 500 km avtocest, hitrih cest in navezovalnih cest. Tega projekta zgolj s proračunskim financiranjem ne bi bilo mogoče izvesti v navedenem obsegu. DARS je v tem obdobju najemal kredite v svojem imenu, v skupni vrednosti preko 3 mlrd EUR. Državni proračun bi se za takšno vsoto ne mogel zadolžiti, ne da bi hkrati omejeval socialne transferje. Vse kredite, ki jih je najel, DARS redno odplačuje sam, kar pomeni, da se obroki odplačil ne financirajo iz državnega proračuna. Državno poroštvo na tekoče obveznosti ne vpliva, DARS pa ostaja finančno sposoben.

Od leta 1993 je prišlo do dveh večjih sprememb v pristojnostih DARS pri organiziranju in financiranju gradnje, upravljanja in vzdrževanja avtocest: prvič, konec leta 2003, ko je DARS v celoti samostojno prevzel upravljanje in redno vzdrževanje avtocest in hitrih cest ter drugič, konec leta 2010, ko je v celoti prevzel tudi njihovo gradnjo in obnavljanje. Stroški državnega proračuna v zvezi z avtocestami in hitrimi cestami ostajajo tako le še prostorsko načrtovanje in umeščanje v prostor ter pridobivanje zemljišč.

Iz navedenega je razvidno, da je zelo očiten trend zmanjševanja sredstev državnega proračuna v zvezi z avtocestami. Ukinitev DARS in prenos njegovih nalog na pristojna ministrstva bi pomenilo, da bi vse investicije bilo treba pokriti iz proračunskih sredstev, hkrati pa bi proračun moral takoj prevzeti tudi obveznost odplačila vseh že najetih kreditov (kot rečeno, znašajo ti preko 3 mlrd EUR). Primerjava z drugimi evropskimi državami pokaže, da se avtoceste praviloma že dolgo in pospešeno gradijo, upravljajo in vzdržujejo v okviru gospodarskih družb, nikakor pa ne državnih organov. Če bomo želeli nadaljevati z gradnjo avtocest, njihovim učinkovitim upravljanjem in kvalitetnim vzdrževanjem, bo oblike in delež javno-zasebnega partnerstva treba še krepiti, nikakor pa ne zmanjševati.

Davkoplačevalski denar s tem ne bi bil prihranjen, kakor meni državljan, temveč bi bilo nasprotno potrebno še več davkoplačevalskega denarja, tako za nove investicije, še bolj pa za pokrivanje že prevzetih obveznosti.

Iz navedenega izhaja, da predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 8. 2. 2011 | 15:48:00

GOSPODARSKA REFORMA

Komentarji