Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Cestnine tudi za električna vozila

4830 OGLEDOV 32 KOMENTARJEV

Predlagam, da tudi električni avtomobili enako kot vsi ostali plačujejo letno dajatev za uporabo vozila v cestnem prometu (cestnino).

Električni avtomobili enako kot vsi ostali uporabljajo ceste in zaenkrat še ne letijo po zraku, zato ne vidim nikakršnega razloga, da bi bili oproščeni cestnine! Kako jim kaj takega sploh lahko pride na misel!?

58 glasov

16 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D dronyx 19 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


2. 12. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Oprostitev plačila letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu za motorna vozila, ki imajo vgrajen samo električni pogonski motor je bila uvedena leta 2008 z  Zakonom o letni dajatvi za uporabo vozil v cestnem prometu, kot eden izmed ukrepov za spodbujanje uvajanja električnih vozil v skladu s Strategijo na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju Strategija). 

Namen ukrepov v Strategiji je spodbuditi uvajanje električne mobilnosti, katere končni namen je zmanjšanje zunanjih učinkov prometa na okolje, to je zlasti zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov (TGP). Cilj glede števila električnih vozil (in vozil na druga alternativna goriva) v Strategiji je bil izračunan glede na potrebo po znižanju emisij TGP iz Operativnega programa za zniževanje TGP v Republiki Sloveniji. 

Optimalni scenarij iz Strategije predvideva povečanje deleža osebnih avtomobilov na alternativna goriva oziroma na alternativni pogon (kamor sodijo tudi električna vozila) v celotnem slovenskem voznem parku avtomobilov na 20 %  do leta 2030.  Ta cilj bo možno doseči le z intenzivnim izvajanjem predlaganih ukrepov. Scenarij predvideva, da naj bi bil leta 2030 vsak drugi na novo registriran avtomobil v Sloveniji električen (leta 2030 naj bi dosegli tretjinski delež električnih vozil v celotnem voznem parku). Z dosego zastavljenih ciljev, v skladu z optimalnim scenarijem, bo Slovenija izpolnila zaveze za zniževanje izpustov TGP iz sektorja prometa. 

Upoštevaje dejstvo, da se bodo cilji na področju zniževanja izpustov TGP v letu 2020 še dodatno zaostrili s sprejemom nacionalnega energetsko podnebnega načrta (NEPN), bo med drugim potrebno tudi zagotoviti, da bo struktura voznega parka temu ustrezna. To je za Slovenijo še toliko bolj pomembno, ker z javnim potniškim prometom ne more na stroškovno učinkovit način zagotoviti ustrezne ravni mobilnosti po celotnem ozemlju države. 

Glede na to, da so električna vozila še vedno občutno dražja od vozil z motorji na notranje izgorevanje, je njihova tržna penetracija počasna. Politika države je, da do zaprtja cenovnih škarij med električnimi in ostalimi vozili ponuja določene ugodnosti za električna vozila. Med te ugodnosti lahko uvrstimo subvencijo ob nakupu električnega vozila in oprostitve plačil določenih dajatev, kot je letna dajatev za uporabo v Republiki Sloveniji registriranih motornih in priklopnih vozil v cestnem prometu, kot jo sedaj ureja Zakon o dajatvah za motorna vozila. Konec leta 2018 je bilo v Sloveniji registriranih 1318 osebnih električnih vozil. Ukrep oprostitve plačila letne dajatve je v Strategiji omejen in se bo izvajal dokler ne bo registriranih 20 tisoč električnih vozil. 

Komentarji