Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

955 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in prostorske ter delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

 

4 glasovi

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V Vlada100 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 21:10:09

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak z neutemeljenimi napadi spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 21:17:08

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak z neutemeljenimi napadi spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 21:21:40

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak z neutemeljenimi napadi spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 21:25:49

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

 

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 21:30:43

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

 

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Verzija predloga z dne, 19. 4. 2019 | 12:23:52

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Verzija predloga z dne, 19. 4. 2019 | 12:29:41

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijaviteljev je seveda pomembno upoštevati tudi nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj, nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj, kot sta pred kratkim sprejeta predloga Vlade RS o Resoluciji o strategiji nacionalne varnosti in Resoluciji o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo nacionalni zakonodajalec odločil glede urejanja tega večrazsežnostnega vprašanja problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob omenjenih vseevropskih standardih in strateških dokumentih s področja nacionalne varnosti v širšem smislu poseglo v različne področne zakone, na primer od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske in delovnopravne zakonodaje.

Zato vabljeni k razpravi

S spoštovanjem

IRVD

Verzija predloga z dne, 19. 4. 2019 | 12:32:55

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlade RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske in delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

Verzija predloga z dne, 19. 4. 2019 | 12:42:17

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske in delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

Verzija predloga z dne, 19. 4. 2019 | 12:42:59

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

Verzija predloga z dne, 24. 4. 2019 | 12:57:18

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in prostorske ter delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

Verzija predloga z dne, 24. 4. 2019 | 12:57:46

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in prostorske ter delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

 

POMEMBNO!

 

Danes, 24.04.2019, o problematiki anonimnih prijav v šolstvu razpravlja Odbor za izobraževanje, znanost, šport in mladino (https://www.dz-rs.si/wps/portal/Home/deloDZ/seje/evidenca?mandat=VIII&type=dt&uid=0193484813187FC5C12583B500291956). Sodeč po napovedniku, so pobude za razpravo osredotočene na ukinitev zakonske možnosti za anonimne prijave. Na posvetu o preprečevanju diskriminacije v luči zadevne problematike soglašamo z vsemi utemeljenimi razlogi, ki jih pobudniki navajajo proti anonimnim prijavam. Hkrati pa menimo, da popolna odprava tega instituta ne bo mogoča.

 

Kot smo zapisali že v naših stališčih k EU razpravi o skupnih evropskih standardih za obravnavo prijav in zaščito prijaviteljev, ki je potekala maja 2017, kot pripravljalni del aktivnosti na sedaj že sprejete standarde EU: "... ne bi smeli dajati občutka, da sta anonimnost in zaščita prijaviteljev edini obliki zavzemanja za javni interes in skupne vrednote. Poudarek naj bo na javni etiki, etični drži in kulturi vključevanja oz. pripadnosti družbi, instituciji, podjetju... Graditi je treba na idealih svobodnih in pokončnih ljudi EU in članic, ki javno, brez strahu in posebnih pričakovanj branijo skupne vrednote. Anonimne prijave in privilegij niso vedno najboljša pot do teh ciljev" (IRVD; Contribution ID: a7e88c75-3546-4dee-9119-4f76dfbe29b0. Date: 07/05/2017 11:07:33).

Verzija predloga z dne, 24. 4. 2019 | 13:04:37

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in prostorske ter delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

 

POMEMBNO!

Danes, 24.04.2019, o problematiki anonimnih prijav v šolstvu razpravlja Odbor za izobraževanje, znanost, šport in mladino (https://www.dz-rs.si/wps/portal/Home/deloDZ/seje/evidenca?mandat=VIII&type=dt&uid=0193484813187FC5C12583B500291956). Sodeč po napovedniku, so pobude za razpravo osredotočene na ukinitev zakonske možnosti za anonimne prijave. Na posvetu o preprečevanju diskriminacije v luči zadevne problematike soglašamo z vsemi utemeljenimi razlogi, ki jih pobudniki navajajo proti anonimnim prijavam. Hkrati pa menimo, da popolna odprava tega instituta ne bo mogoča.

Kot smo zapisali že v naših stališčih k EU razpravi o skupnih evropskih standardih za obravnavo prijav in zaščito prijaviteljev, ki je potekala maja 2017, kot pripravljalni del aktivnosti na sedaj že sprejete standarde EU: "... ne bi smeli dajati občutka, da sta anonimnost in zaščita prijaviteljev edini obliki zavzemanja za javni interes in skupne vrednote. Poudarek naj bo na javni etiki, etični drži in kulturi vključevanja oz. pripadnosti družbi, instituciji, podjetju... Graditi je treba na idealih svobodnih in pokončnih ljudi EU in članic, ki javno, brez strahu in posebnih pričakovanj branijo skupne vrednote. Anonimne prijave in privilegij niso vedno najboljša pot do teh ciljev" (IRVD; Contribution ID: a7e88c75-3546-4dee-9119-4f76dfbe29b0. Date: 07/05/2017 11:07:33).

Verzija predloga z dne, 24. 4. 2019 | 13:05:45

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in prostorske ter delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

 

POMEMBNO!

Danes, 24.04.2019, o problematiki anonimnih prijav v šolstvu poteka razprava v Državnem zboru, Odbor za izobraževanje, znanost, šport in mladino. Sodeč po napovedniku, so pobude za razpravo osredotočene na spremembo zakonske ureditev z odpravo (ukinitvijo) možnosti za anonimne prijave.

Na posvetu o preprečevanju diskriminacije smo v luči zadevne problematike anonimnih prijav poudarili, da soglašamo z vsemi utemeljenimi razlogi, ki jih pobudniki navajajo proti anonimnim prijavam. Hkrati pa ob upoštevanju različnih vidikov vloge anonimnih prijav pri zagotavljanju varnosti - od klasičnega pojmovanja javne varnosti do varstva naravnega okolja in družbenega prostora pred najhujšimi oblikami ogrožanja - ocenjujemo, da popolna odprava tega instituta verjetno ne bo mogoča.

Ob tem pa poudarjamo, kar smo sicer zapisali že v naših stališčih k EU razpravi o skupnih evropskih standardih za obravnavo prijav in zaščito prijaviteljev, ki je potekala maja 2017, kot pripravljalni del aktivnosti na sedaj že sprejete standarde EU (direktiva o "žvižgačih") : "... ne bi smeli dajati občutka, da sta anonimnost in zaščita prijaviteljev edini obliki zavzemanja za javni interes in skupne vrednote. Poudarek naj bo na javni etiki, etični drži in kulturi vključevanja oz. pripadnosti družbi, instituciji, podjetju... Graditi je treba na idealih svobodnih in pokončnih ljudi EU in članic, ki javno, brez strahu in posebnih pričakovanj branijo skupne vrednote. Anonimne prijave in privilegij niso vedno najboljša pot do teh ciljev" (IRVD; Contribution ID: a7e88c75-3546-4dee-9119-4f76dfbe29b0. Date: 07/05/2017 11:07:33).

Verzija predloga z dne, 24. 4. 2019 | 13:15:57

Preprečevanje diskriminacije in problematika anonimnih prijav

Problematika anonimnih prijav, zlasti v šolskem prostoru ne ogroža samo žrtev zlonamernih pisanj in drugih napadov na človekovo dostojanstvo, ampak spodkopava zakonito delovanje institucij pravne države ter s tem ogroža tudi skupno dobro in javni interes. K temu v pripetku dodajamo povzetek prostovoljskega Posveta o preprečevanju diskriminacije v dvojnem zrcalu anonimnih prijav in predlagamo celosten, sistemski in sistematičen pristop k reševanju zadevne problematike.

Medtem je Evropski parlament sprejel skupne standarde obravnave prijav in zaščite prijaviteljev v javnem interesu- t.i. žvižgačev. Zato k temu predlogu dodajamo še našo objavo "Skupni evropski standardi obravnave prijav in zaščite »žvižgačev«" (http://www.irvd.si/skupni-evropski-standardi-obravnave-prijav-zascite-zvizgacev/).

Pri obravnavi problematike anonimnih prijav, zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav je prav tako pomembno upoštevati nacionalne strateške dokumente, ki določajo politiko obvladovanja varnostnih tveganj nasilja, kriminala, nasilnega radikalizma idr. varnostnih groženj; tako kot je to predvideno v ključnih strateških dokumentih države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete, ki jih je pred kratkim v svojih predlogih zajela Vlada RS, in sicer: predlog Resolucije o strategiji nacionalne varnosti in Resolucije o nacionalnem programu preprečevanja in zatiranja kriminalitete.

Kakorkoli se bo zdaj nacionalni zakonodajalec odločil glede prihodnjega, de lege ferenda urejanja večrazsežnostne problematike anonimnih prijav ter zaščite dobrovernih prijaviteljev in žrtev zlonamernih prijav, kaže, da bo zakonodajno urejanje ob upoštevanju omenjenih vseevropskih standardov in strateških dokumentov države za področje nacionalne varnosti in obvladovanja kriminalitete v širšem smislu neizogibno poseglo tudi v različne področne zakone, na primer: od Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije do inšpekcijske, okoljske in prostorske ter delovnopravne zakonodaje.

 

Zato vabljeni k razpravi!

 

S spoštovanjem

IRVD

 

POMEMBNO!

Danes, 24.04.2019, o problematiki anonimnih prijav v šolstvu poteka razprava v Državnem zboru, Odbor za izobraževanje, znanost, šport in mladino. Sodeč po napovedniku, so pobude za razpravo osredotočene na spremembo zakonske ureditve s popolno odpravo (ukinitvijo) možnosti za anonimne prijave.

Na posvetu o preprečevanju diskriminacije smo v luči zadevne problematike anonimnih prijav poudarili, da soglašamo z vsemi utemeljenimi razlogi, ki jih pobudniki navajajo proti anonimnim prijavam. Hkrati pa ob upoštevanju različnih vidikov vloge anonimnih prijav pri zagotavljanju varnosti - od klasičnega pojmovanja javne varnosti do varstva naravnega okolja in družbenega prostora pred najhujšimi oblikami ogrožanja - ocenjujemo, da popolna odprava tega instituta verjetno ne bo mogoča.

Ob tem pa poudarjamo, kar smo sicer zapisali že v naših stališčih k EU razpravi o skupnih evropskih standardih za obravnavo prijav in zaščito prijaviteljev, ki je potekala maja 2017, kot pripravljalni del aktivnosti na sedaj že sprejete standarde EU (direktiva o "žvižgačih") : "... ne bi smeli dajati občutka, da sta anonimnost in zaščita prijaviteljev edini obliki zavzemanja za javni interes in skupne vrednote. Poudarek naj bo na javni etiki, etični drži in kulturi vključevanja oz. pripadnosti družbi, instituciji, podjetju... Graditi je treba na idealih svobodnih in pokončnih ljudi EU in članic, ki javno, brez strahu in posebnih pričakovanj branijo skupne vrednote. Anonimne prijave in privilegij niso vedno najboljša pot do teh ciljev" (IRVD; Contribution ID: a7e88c75-3546-4dee-9119-4f76dfbe29b0. Date: 07/05/2017 11:07:33).

Komentarji