Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Združitev informatikov v en oddelek z vseh ministrstev brez izjem

1370 OGLEDOV 9 KOMENTARJEV

Predlagam združitev vseh informatikov v en oddelek brez izjem pod MJU. Niso vsi še pod MJU kot so na MORS in še kje. Ker ni enotnega vodenja je problem pri javnih naročilih in kompatibilnosti omrežij in naprav.

11 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR C Cyber 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 11. 2019

Odziv Ministrstva za javno upravo

Vlada RS je začela problem razdrobljenosti informatike v državni upravi reševati že v letu 2013, in sicer zaradi potreb sodobnega javnega sektorja, hitrega tehnološkega razvoja na informacijsko komunikacijskem področju ter reševanja javnofinančnega položaja na področju informatike. 

Eden izmed ključnih trenutkov je bil sprejem Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o državni upravi, ki je določil, da je ministrstvo, pristojno za javno upravo, v državni upravi pristojno za upravljanje informacijsko komunikacijske infrastrukture, razvoj skupnih informacijskih rešitev ter njihovo tehnološko, procesno in organizacijsko skladnost s centralnim informacijsko komunikacijskim sistemom, izvajanje enotne informacijske varnostne politike ter načrtovanje in upravljanje vseh proračunskih virov na teh področjih.

Na podlagi 74. a člena se je nato v letu 2015 začel izvajati projekt reorganizacije informatike v državni upravi, ki je poleg konsolidacije infrastrukture, finančnih sredstev, vzpostavitve centralne nabavne funkcije, zajel tudi konsolidacijo oziroma združitev kadrovskih virov, se pravi je v celoti pokril, v predlogu državljana, omenjena področja. 

Ob tem pa bi radi izpostavili naslednje:

  1. Po Zakonu o državni pravi so bili iz centralizacije izvzeti informacijsko komunikacijski sistemi namenjeni področju obrambe, varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami, policije, obveščevalno-varnostne dejavnosti, zunanjih zadev, preprečevanja in odkrivanja pranja denarja in financiranja terorizma ter opravljanja plačilnega prometa za proračunske uporabnike, zato njihovi informatiki niso prešli na Ministrstvo za javno upravo.
  2. Na Ministrstvo za javno upravo prav tako niso prišli informatiki, ki se na organih ukvarjajo s sektorsko specifičnimi aplikacijami.
  3. Tisti informatiki, ki so prešli, so bili umeščeni v Direktorat za informacijsko družbo in informatiko, v Urad za podporo uporabnikom in Urad za infrastrukturo, ki skrbita za vse t.i. »centralizirane« organe.

Za zagotavljanje gospodarnega razpolaganja s proračunskimi sredstvi, je morala Vlada RS zagotoviti tudi nadzor nad porabo, in tako je leta 2015, na podlagi Zakona o državni upravi, ustanovila Svet za razvoj informatike v državni upravi, ki usmerja razvoj informacijsko komunikacijskih sistemov državne uprave in upravljanje njihovih finančnih virov. Trenutno Svet za razvoj informatike ne deluje v polni meri, ker se pripravlja sprememba članstva.

Na podlagi komentarjev, ki so bili na portalu predlagam.vladi.si objavljeni kot odziv na prvotni predlog pa še dodajamo, da smo z reorganizacijo informatike, predvsem z ustanovitvijo  Urada za podporo uporabnikom, vzpostavili nov način izvajanja sistema za podporo uporabnikom na prvem in drugem nivoju, s katerim na hiter in učinkovit način spremljamo poslovne procese, izboljšali smo komunikacijo z uporabniki, skrajšali čas reševanja težav, hkrati pa učinkoviteje spremljamo izvrševanje uporabniških zahtev, naročanje in stanje računalniške opreme.

Pri izvajanju podpore uporabnikom (okoli 13.000) gre za neposredno dvosmerno komunikacijo med uporabniki/strankami in državo preko telefona in elektronskih poti (elektronska pošta, spletni obrazci). Državna uprava preko Enotnega kontaktnega centra (v nadaljevanju: EKC) in aplikacije Maximo, sprejema in rešuje težave uporabnikov (javnih uslužbencev – prijava napak na strojni in programski opremi na centralizirani informacijski infrastrukturi), jim zagotavlja kakovostne informacije o organizaciji in poslovanju državnih organov, o upravnih in drugih storitvah ter jim nudi tehnično pomoč pri uporabi elektronskih storitev državne uprave. Sprejema tudi njihove pobude in predloge za izboljšanje poslovanja, na katere se odziva s povratnimi informacijami. 

Od začetka 2017 do danes je EKC v reševanje prejel več kot 250.000 storitvenih zahtevkov uslužbencev državne uprave in državljanov. Celoten postopek reševanja se spremlja v aplikaciji Maximo, kjer je v vsakem trenutku vidno, v kateri fazi reševanje je določena zahteva ali vprašanje.

EKC je dosegljiv preko brezplačne telefonske številke 080 2002 in telefonske številke 01-478-8590 (01-478-8778 za državne uslužbence), preko e-pošte: ekc@gov.si in spletnega obrazca.

V okviru drugega nivoja podpore skrbimo za delovanje računalniških sistemov z vidika uporabnikov (npr. računalniki, tiskalniki itd.). To zajema nadgradnje, preventivne zamenjave in zamenjave opreme v primerih odpovedi ter tehnično pomoč uporabnikom, usposabljanje uporabnikov, zagotavljanje informacijske varnosti, vzdrževanjem in nadzorom programske opreme na delovnih postajah, odstranjevanje virusov in druge neželene programske opreme, itd. Pomoč uporabnikom izvajamo praviloma z uporabo programske opreme za dostop do namizja uporabnika in stalno ali občasno prisotnostjo sodelavcev na lokacijah uporabnikov. Občasno zagotavljamo tudi prisotnost podpore izven stalnih delovnih mest (npr. volitve in izobraževalno-predstavitveni dogodki).

Nivo in način podpore je različen glede na centraliziran organ. Na centralno infrastrukturo postopno vključujemo centralizirane organe. Migracija vseh organov je namreč eden izmed ključnih ciljev, ki predstavlja vzpostavitev sistemov v skladu z aktualnimi trendi in dobrimi praksami na področju informatike. Končni cilj centralizacije je enotno delovno okolje vseh uporabnikov, kar dosežemo in nadzorujemo s sistemom SCCM (System Center Configuration Manager). 

Z vzpostavitvijo enotnega delovnega okolja smo dosegli nadzorovano nameščanje in posodabljanje raznovrstnih aplikacij, varnostno kopiranje, kontrolirano tiskanje in skeniranje. 

Zaradi reorganizacije informatike v državni upravi, s katero smo prevzeli v upravljanje vso strojno opremo državnih organov, smo vzpostavili centralno skladišče, preko katerega oskrbujemo tudi 13 regijskih skladišč, kar je ključnega pomena za hitro in fleksibilno zagotavljanje strojne opreme organom državne uprave po celotni Sloveniji.

Stanje informacijsko komunikacijske opreme spremljamo v aplikaciji Maximo, ki pokriva proces celotnega življenjskega cikla sredstev od dobave do odpisa. V aplikaciji je evidentiranih že več kot 52.000 sredstev. Preko teh podatkov med drugim lahko spremljamo zaloge, ugotavljamo potrebe po novih sredstvih, planiramo naročanje novih sredstev, spremljamo življenjski cikel itd.

Ker se je od v tem času izkazalo, da potrebujejo organi še dodatno pomoč oziroma kontaktno točko, smo na Ministrstvu za javno upravo ustanovili delovno skupino skrbnikov centraliziranih organov državne uprave na informacijsko-komunikacijskem področju, katere cilj je vzpostavitev učinkovitega skrbniškega sistema z namenom doseganja čim višje stopnje zadovoljstva organov državne uprave na informacijsko-komunikacijskem področju pri izvajanju storitev Direktorata za informacijsko družbo in informatiko.

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 13:41:47

Združitev informatikov v en oddelek z vseh ministrstev brez izjem

Predlagam združitev vseh informatikov v en oddelek brez izjem pod MJU. Niso vsi še pod MJU kot so na MORS in še kje. Ker ni enotnega vodenja je problem pri javnih naročilih in kompatibilnosti omrežij in naprav.

Verzija predloga z dne, 18. 4. 2019 | 13:58:59

Združitev informatikov v en oddelek z vseh ministrstev brez izjem

Predlagam združitev vseh informatikov v en oddelek brez izjem pod MJU. Niso vsi še pod MJU kot so na MORS in še kje. Ker ni enotnega vodenja je problem pri javnih naročilih in kompatibilnosti omrežij in naprav. Posledice so pa dražje nabave kot bi bile in dražje vzdrževanje.

Komentarji