Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Omejitev hitrosti zaradi prekomernega hrupa
 
ahac36 nuncij
Ogledov: 243
Predlog ustvarjen 31.12.2018
Glasovanje se zaključi 28.01.2019
Zadnja sprememba 28.12.2018 11:47:56

6 Za | 9 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (7)  
Hrup je poleg onesnaženega zraka glavni vzrok za bolezni v EU.
 
Svetovna zdravstvena organizacija je v mesecu oktobru izdala smernice za okoljski hrup v EU regiji. Smernice vsebujejo "močno priporočilo", da naj dnevni hrup ob cestah ne presega vrednosti 53 dB, nočni pa 45 dB. Svetovna zdravstvena organizacija priporoča, da se te vrednosti uporabijo v nacionalnih predpisih.
 
Za primerjavo - Uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju dopušča vrednosti 65 oz. 55 dB, kar zaradi logaritemske lestvice pomeni več kot 15 x višje obremenitve. Povedano po domače, pri nas je dovoljena obremenitev s hrupom, ki 15x presega mejo, ki pomeni veliko tveganje za zdravje ljudi.
 
Vladi predlagam, da nemudoma pristopi k zmanjševanju hrupa ob cestah pod mejo, ki predstavlja veliko tveganje za zdravje državljanov. To lahko zelo enostavno doseže z omejitvijo hitrosti predvsem tovornih vozil, ki so glavni vir hrupa na cestah. Konec leta 2019 se bo na AC v okolici večjih mest začela omejevati hitrost v času povečane osnesnaženosti zraka z drobnimi delci. Prav nobenega razloga ni, da bi se vzporedno pristopilo še k omejevanju hitrosti zaradi hrupa. Meritve hrupa so namreč bistveno enostavnejše in cenejše od meritve onesnaženosti zraka, poleg tega gre za preiskušen ukrep, ki se ga že več let uspešno poslužujejo razvite sosednje države.
 
 
 
 

Ključne besede hrup, tovorni promet
Kategorija: Zdravje


Zadnji komentarji:

anekdota | 18.01.2019 | 17:36
 
Zmanjsati osebno rabo avtomobilov in povecanje javnega potniskega prometa, pa bila se dodatna boniteta k zmanjsanju hrupa.
Burek Man | 19.01.2019 | 01:48
Če živiš v novi gorici, pa hočeš z vlakom v ljubljano v službo jutri ob osmih, greš lahko na vlak ob 5.29 zjutraj, pa boš samo eno uro in 8 minut (+ pot od postaje) pozna... ker vožnja z vlakom traja 3 ure in 39 minut. 

Prodat železnice kakim švabom, odpustit vse nesposobnže tam, od sindikalistov dalje, nehat dajat denar od cestnin njim, pa bo... če bodo hoteli delat, naj bodo konkurenčni... ker trenutno stanje je slabše kot je bilo v avstroogrski.
anekdota | 20.01.2019 | 00:32
 
Seveda v taksen primeru kot ga navajas ni smiselno voziti se z LPP.  A res vse kar kdo napise, razumes crno-belo?! 
Najvec ljudi se vozi iz primestja v mesto, in za te je smiselno vpeljat hiter in kvaliteten javni prevoz. Mnoga razvitejsa in okoljsko naravnana mesta to pocno, saj je smiselno in ima mnoge dobre posledice za vecino ljudi.

Prodati tujcu, morda, odvisno od ponudbe in pogojev.
bortchy | 17.01.2019 | 23:32
 
Slovenija _Zombistan  policijska totalitarna republika .Zakone pa sestavljajo taki fanatiki kot jee tale !
ahac36 nuncij | 18.01.2019 | 10:19
Slovenija ni Zombistan, ampak Kamionistan.  
ahac36 nuncij | 01.01.2019 | 18:13
Žal se s prehodom na električni ali plinski pogon ne bo nič spremenilo. Hrup motorje prevladuje le pri hitrosti do 40 km/h. Potem začne prevladovati kotalni hrup pnevmatik. Pri hitrosti 90 km/h je hrup motorja povsem zanemarljiv. Kritičen postane nizkofrekvenčni grup zaradi zračnih turbulenc in ta je za zdravje tudi daleč najbolj škodljiv. Država bo prej ko slej morala začeti omejevati hitrost, saj bolj racionalnemu ukrepu - zmanjšanju tranzitnega tovornega prometa - nasprotuje. Državo čakajo več 100 mio eur težke tožbe. Vlada se sicer ne sekira, saj jih bomo plačali davkoplačevalci.
5r | 31.12.2018 | 10:47
S predlogom se ne strinjam, ker menim, da bi iz istega razloga lahko nastale tovorne kolone tudi tam, kjer jih sedaj še ni. Predvidevam pa, da so sodobnejši pogonski agregati tudi prirejeni za konstantno vožnjo v tovornem prometu. Ker pa gre vse v smeri elektrike pa tudi omejitev hitrosti z strani decibelov ali trdih delcev več ne bo smiselna :)  
(slišalo se bo le še zavijanje vetra in kakšna nesreča)