Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Obveščanje občanov o izpadih vode, elektrike

1170 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Ob raznih izpadih elektrike, vode ali kakih drugih posegih ki vplivajo na potek življenja občanov je obveščanje zelo sporno saj večina ljudi ne dobi obvestil pravočasno. Vem za primer ko je invalid celo dopoldne ležal v lastnem blatu ker ni bilo vode in ker ni bil obveščen. Komunala recimo na svoji spletni strani napiše obvestilo ampak nesmiseljno je pričakovati da bo vsak človek vsak dan preverjal komunalo, elektro, cestna podjetja,..Objave na lokalnih radijskih postajah so tudi neučinkovite ker vsi ljudje pač ne poslušamo radija.

 

Predlagam vladi da uzakoni da komunalna podjetja, telekom, elektro podjetje ali kdo drug preko emaila pravočasno (dan, dva prej) obvesti vse naročnike-uporabnike ki bodo prizadeti o obsegu trajanja dela. Razen seveda pri kakih intervencijah kjer se ne da obveščati dva dni prej. Če kdo nima emaila ima pa sigurno telefon. Skratka učinkovitost obveščanja bi morala biti zagotovljena.

28 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jan31 39 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 11. 2019

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Obveščanje uporabnikov v primeru začasnih odklopov ureja 150. člen Energetskega zakona (Ur. l. RS št. 17/2014, EZ-1) in je ena izmed storitev gospodarske javne službe distribucijski operater (v nadaljevanju: GJS DO). V Sloveniji je koncesija za izvajanje GJS DO podeljena družbi SODO. Družba SODO je za izvajanje posameznih storitev GJS sklenila pogodbo z elektrodistribucijskimi družbami (Elektro Celje d.d., Elektro Gorenjska d.d., Elektro Ljubljana d.d., Elektro Maribor d.d., Elektro Primorska d.d.), ki vključuje tudi izvajanje omenjene storitve.

Od petih slovenskih elektrodistribucijskih družb so štiri že uvedle obveščanje odjemalcev preko e-pošte in preko SMS-ov, ena pa ga še uvaja. Družbe so obvezane odjemalce obveščati o načrtovanih odklopih, obveščanje preko SMS-ov in e-pošte pa je poleg učinkovitosti tudi najcenejše, zato so družbe za tak način obveščanja zainteresirane same in zakonska obveza niti ni potrebna. A tudi ta način ni brez pomanjkljivosti: odjemalci se morajo nanj sami prijaviti in določiti telefonsko število oz. elektronski naslov. Brez sodelovanja odjemalcev tak način obveščanja ni mogoč. Poleg tega še vedno obstajajo odjemalci, ki nimajo niti e-pošte niti mobilnih telefonov. Zato še naprej ostajajo v uporabi tudi drugi načini obveščanja: obvestila na oglasnih deskah blokov, individualna obvestila v nabiralnikih, obvestila preko javnih medijev, objava na spletnih straneh.

 

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Pojasnilo lahko podamo izključno za področje oskrbe s pitno vodo, in sicer obveznosti v primeru prekinitev oskrbe s pitno vodo iz javnega vodovoda so podrobno določene v 2. do 7. odstavku 23. čl. Uredbe o oskrbi s pitno vodo. Ker gre za podrobno ureditev različnih situacij možnih prekinitev oskrbe, vam v nadaljevanju posredujemo zapis določbe. Podrobnejši pogoji prekinitve pa morajo biti na podlagi 7. odstavka 23. člena določeni v predpisu občine, ki ureja oskrbo s pitno vodo.

23. člen
(prekinitev oskrbe s pitno vodo iz javnega vodovoda)

  1. Upravljavec javnega vodovoda lahko uporabniku javne službe prekine oskrbo s pitno vodo, če uporabnik s svojim ravnanjem ogroža nemoteno in varno oskrbo s pitno vodo drugih uporabnikov javne službe.
  2. Upravljavec javnega vodovoda lahko začasno prekine ali omeji oskrbo s pitno vodo v primeru izvedbe vzdrževalnih del na javnem vodovodu ali priključkih na javni vodovod.
  3. V primeru načrtovanih vzdrževalnih del upravljavec javnega vodovoda o predvidenem času in trajanju prekinitve ali omejitve oskrbe s pitno vodo uporabnike javne službe obvesti najmanj en dan pred predvideno prekinitvijo na krajevno običajen način in z objavo na svoji spletni strani.
  4. V primeru nepredvidljivih vzdrževalnih del upravljavec javnega vodovoda o predvidenem trajanju prekinitve ali omejitve oskrbe s pitno vodo uporabnike javne službe obvesti na krajevno običajen način in z objavo na svoji spletni strani.
  5. V primeru prekinitve ali omejitve oskrbe s pitno vodo, ki nastopi zaradi višje sile ali zaradi preprečitve ogrožanja zdravja ter življenja ljudi in živali, upravljavec javnega vodovoda o predvidenem trajanju prekinitve ali omejitve oskrbe s pitno vodo uporabnike javne službe obvesti na krajevno običajen način takoj, ko je to mogoče, najpozneje pa v roku 24 ur po prekinitvi ali omejitvi.
  6. V primeru prekinitve oskrbe s pitno vodo, ki je daljša od 24 ur, mora upravljavec javnega vodovoda uporabnikom javne službe zagotoviti pitno vodo za nujni obseg porabe iz tretjega odstavka 16. člena te uredbe, razen če do prekinitve pride zaradi razlogov iz prvega odstavka tega člena.
  7. Podrobnejši pogoji prekinitve ali omejitve oskrbe s pitno vodo so določeni v predpisu občine, ki ureja oskrbo s pitno vodo.

Glede na specifike posameznih javnih služb oziroma infrastrukture, preko katere se te službe zagotavljajo, je primerneje, da to uredijo področni predpisi.

Komentarji