Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Uvedba višje cestnine in registracije za enosledna vozila in obvezno merjenje izpuhov
 
Janez Kranjski
Ogledov: 341
Predlog ustvarjen 29.11.2018
Glasovanje se zaključi 27.12.2018
Zadnja sprememba 28.11.2018 06:28:48

5 Za | 14 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (8)  

 Spoštovani,

predlagam uvedbo višjega davka pri nakupu, višje cestnine in dražje registracije za enosledna vozila nad 250ccm. Prav tako predlagam na tehničnih pregledih obvezno merjenje emisij in hrupa na maksimalnih obratih ter zakonsko omejitev moči motorja na maksimalno 70KM ter predpis, da mora biti registrska oznaka nameščena pod takim kotom kot pri avtu, ne pa tako, da lepše izgleda.

 

Predlog utemeljujem s sledečimi argumenti:

V Sloveniji se je število enoslednih vozil v desetih letih iz 75.000 povzpelo na 100.000 in trend v bodoče nakazuje rast števila teh vozil.

Ta vozila v večini primerov služijo zgolj in samo za zabavo, uporabljajo pa ceste, katere so že tako obremenjene z normalnim vsakodnevnim prometom. Prostočasne dejavnosti se ponavadi ne izvajajo na cestah, mar ne?

Poraba motorja z 1000ccm je praktično enaka porabi 1.0TSI VW Golfu.

Ta vozila povzročajo močan in nepotreben hrup in pri današnji tehnologiji izdelave nikakor ne bi smela biti glasnejša kot osebni avtomobili.

Ta vozila terjajo svoj davek tudi v cca 20 mrtvih motoristov na leto in 100 težje ter še veliko lažje poškodovanih. Rehabilitacija ponesrečencev je dolga, draga in za marsikoga nikoli končana, kar državno blagajno zelo obremenjuje, prav tako zaradi tega mlade družine ostajajo brez očetov, ki se smrtno ponesrečijo.

Dodam naj zraven še to, da vožnja teh vozil povzroča vznemirjenje prebivalcev podeželja in povzroča stres, hitrosti pa ogrožajo.

Državna blagajna potrebuje vsak evro in tu se ga da pobrati. Ta vozila so čisti luksuz in nepotreben vir onesnaževanja, hrupa, povzročanja nevarnosti in vznemirjenja ter stresa.

Hvala vam za obravnavo predloga in vas lepo pozdravljam.

 


Ključne besede
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

bortchy | 08.12.2018 | 18:10
 
to je samo posodobitev totalitarnega sistema z novim totalitarnim zakonom . Pa naj nekdo reče da nio res. Ja pa kaj ste vsi zmešani ki take  blesave  predloge podajate ali ste pa .... saj veste kaj !
znalček | 05.12.2018 | 16:19
Zaradi tega, ker posamezniki kršijo predpise (o hitrosti, hrupu itd.), naj se kaznuje vse voznike motorjev. Sveta preproščina.
Simon Murgelj | 30.11.2018 | 10:05
Predlagam, da se višji davek pri nakupu, višje cestnine in dražje registracije uvede tudi za dvosledna vozila. Prav tako merjenje emisij in hrupa. Omejitev moči motorja avtomobilov na 70KM se tudi meni zdi ravno pravšnja.

V Sloveniji je dvoslednih vozil vsak dan več. Trend nakazuje še nadaljno rast števila teh vozil.

Ta vozila v večini primerov služijo zgolj in samo zato, da ni treba peš v trgovino, ali z javnim prevozom v center mesta, ter seveda da se pokažejo sosedu.

Ta vozila povzročajo močan in nepotreben hrup ter izpuhe, ki škodijo celotnemu prebivalstvu kot celoti. Pri današnji tehnologiji ni izgovora, da bi ta vozila smela onesnaževati bivalno okolje ljudi.

Ta vozila terjajo svoj davek tudi v stotinah mrtvih na leto ter več tisočih neposredno zdravstveno oškodovanih.
Zdravljenje posledic takega prometa je dolga, draga in za marsikoga nikoli končana, kar državno blagajno zelo obremenjuje.


Državna blagajna potrebuje vsak evro in tu se ga da pobrati. Ta vozila so čisti luksuz in nepotreben vir onesnaževanja, hrupa, povzročanja nevarnosti in vznemirjenja ter stresa.

Predlagam, da dopolnite vaš predlog, in vas lepo pozdravljam.
:)
Burek Man | 30.11.2018 | 12:24
> Predlagam, da se višji davek pri nakupu, višje cestnine in dražje registracije uvede tudi za dvosledna vozila. 

Saj so že zelo visoke oz. previsoke glede na ceste pri nas.

> Prav tako merjenje emisij in hrupa. Omejitev moči motorja avtomobilov na 70KM se tudi meni zdi ravno pravšnja.

Premalo za moderne večje avte, še prikolice ne potegne.

> V Sloveniji je dvoslednih vozil vsak dan več. Trend nakazuje še nadaljno rast števila teh vozil.

Seveda, ljudem gre bolje, več kupujejo avte, ti bi jim pa rušil standard.

> Ta vozila v večini primerov služijo zgolj in samo zato, da ni treba peš v trgovino, ali z javnim prevozom v center mesta, ter seveda da se pokažejo sosedu.

Mogoče zato ker avtobusov ponekod ni (nekaj km iz ljubljane), ker ponekod ob nedeljah ne peljejo (lpp 21 recimo, če živiš malo dlje ob črnuč, sori, ob nedeljah ne greš nikamor), ali pa peljejo "na koledar" (praktično vsi). Vlak iz nove gorice naprimer pelje čez jesenice... če si imel geografijo več kot 2, veš, da to ni ravno optimalna pot niti hitrost vožnje.

> Ta vozila povzročajo močan in nepotreben hrup ter izpuhe, ki škodijo celotnemu prebivalstvu kot celoti. Pri današnji tehnologiji ni izgovora, da bi ta vozila smela onesnaževati bivalno okolje ljudi.

Današnja tehnologija je še stara, in še onesnažujejo. Z višjimi davki na vozila, bi ljudje manj kupovali novejša vozila, in več vozili stara. Če davke spustimo, si bi marsikdo privoščil novo vozilo, ki je čistejše. Ali pa dve vozili, malega električnega, za vožnjo po mestu, in večjega za izlete, dopuste itd. 


> Ta vozila terjajo svoj davek tudi v stotinah mrtvih na leto ter več tisočih neposredno zdravstveno oškodovanih.

In v milijardni dodani vrednosti, ker smo z njimi ljudje mobilni. 

> Zdravljenje posledic takega prometa je dolga, draga in za marsikoga nikoli končana, kar državno blagajno zelo obremenjuje.

Glede na ceno cestnine, vinjete, dmvja, in raznoraznih dodatnih stroškov (tehnični, trošarine na gorivo, itd)   ddv na vse, je glavni problem to, da s tem denarjem financiramo luknjo brez dna v slovenskih železnicah.

> Državna blagajna potrebuje vsak evro in tu se ga da pobrati. Ta vozila so čisti luksuz in nepotreben vir onesnaževanja, hrupa, povzročanja nevarnosti in vznemirjenja ter stresa.

Seveda so luksuz, toda ne luksuz v smislu "imam bus in avto, oba sta isto hitra, ampak mi je bolj komot v avtu", ampak bolj "živim blizu petrine (kolpa), lačen sem, najbližja trgovina je 30km stran v kočevju, ker mi Simon Murgelj ne dovoljuje avta, bom stradal". 
Simon Murgelj | 03.12.2018 | 10:29
Se kar strinjam s tabo. Nisem mislil, da boš komentar tako resno vzel, ampak nič hudega.
Tvoji razlogi za nestrinjanje veljajo tudi za originalni predlog :)

S komentarjem sem predvsem želel pokazati absurdnost predloga, ki je v smislu "jaz motorja ne rabim, zato tudi nočem, da ga imajo drugi".
bortchy | 08.12.2018 | 18:13
 
tebi bi predlagal da plačaš še davek na zrak ki ga dihaš, za vsako črklo ki si jo natipkal, za vsak prdec,  za vsak korak ki ga  narediš. Bebec kaj bomo samo davke še plačevali kje ti je pamet ali pa je sploh nimaš !?
Burek Man | 30.11.2018 | 00:49
Brezveze.. cestina je vezana na unicevanje ceste, in motoristi precej manj unicujejo kot npr. kamioni.

Za divjanje pa imamo policijo... samo vemo, da svojega dela ne opravljajo... ce pa ga, pa spet isti ljudje jokajo, kot zdaj, ko bi radi vec kontrole.
ahac36 nuncij | 01.12.2018 | 16:13 Prikaži
Če bi bila cestnina vezana samo na uničevanje ceste, ne bi bila vezana na emisijski razred. Po načelu "onesnaževalec plača" bi seveda hrupna vozila morala plačevati več kot manj hrupna. Hrup je takoj za onesnaženim zrakom največji povzročitelj bolezni in prav bi bilo, da stroške zdravljenja plačajo tisti, ki onesnažujejo. Pa naj gre za motorje, avtomobile ali tovornjake.