Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Hkratno prižiganje zelene luči za pešce in kolesarje v vse smeri v semaforiziranih križiščih
 
Mario Plešej
Ogledov: 264
Predlog ustvarjen 26.11.2018
Glasovanje se zaključi 24.12.2018
Zadnja sprememba 23.11.2018 09:45:19

8 Za | 6 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (10)   Popravki predloga  

Vladi predlagam, da semaforizirana križišča v Sloveniji po zgledu nekaterih drugih držav, npr. Velika Britanija ali Nizozemska, uredi tako, da se zelena luč za pešce in kolesarje hkrati prižge v vse smeri, pri čemer takrat za motorna vozila v vse smeri sveti rdeča luč. Obenem to pomeni, da kadarkoli zelena luč sveti za motorna vozila (bodisi v eno ali drugo smer), pešci in kolesarji ne vstopajo v križišče, ker takrat zanje v vse smeri sveti rdeča luč.

Menim, da bi s tako ureditvijo prispevali k večji varnosti pešcev in kolesarjev ter k večji pretočnosti prometa v semaforiziranih križiščih. Motorna vozila, ki ob sedanji ureditvi ob zeleni luči vstopajo v križišče in zavijajo desno, morajo namreč počakati na prehod pešcev ter paziti zlasti na kolesarje, ki se križišču bližajo z razdalje; takrat jih vozniki motornih vozil pogosto prezrejo, jim odvzamejo prednost in celo povzročijo nesrečo.


Ključne besede promet, semaforizirana križišča, zelena luč, pešci, kolesarji, varnost, pretočnost
Kategorija: Promet
Sorodne vsebine
https://www.cycling-embassy.org.uk/dictionary/simultaneous-green-0 | 23.11.2018 | 09:44
Opis in videopredstavitev v angleščini, kako izgleda ureditev semaforiziranega križišča, v katerem se zelena luč za pešce in kolesarje hkrati prižge v vse smeri.


Zadnji komentarji:

Yonc | 29.11.2018 | 10:10
Podpiram, lahko bi vsaj poskusno uvedli.

Tak sistem imajo v mestnih središčih v Italiji in se zelo obnese.
Sistem je primeren za mestna središča, kjer je dosti pešcev in manj avtomobilskega prometa oz. je želja k umirjanju avtomobilskega prometa. Ni primeren za velika križišča, z več pasovi.
Sistem je prijazen do pešcev, saj jim omogoča varnejše prečkanje ceste (jih ne povozi avto, ki zavija) in hkrati lahko prečkajo dve cesti v enem intervalu.
Tudi avtomobilistom ni potrebno tako paziti na pešce, saj so le-ti na cesti v svojem intervalu.
Sistem je mogoč hkrati tudi za kolesarje tam, kjer so kolesarske steze ob pločnikih oz. ob prehodih za pešce. Kjer pa kolesarji uporabljajo desni rob ceste, to ni mogoče, takrat se morajo držati intervalov namenjenim vozilom.
Glede pretočnosti križišč je stvar meritev: majhna križišča brez ločenih pasov za posamezno zavijanje pridejo po mojem mnenju enako skozi, saj avtomobili dostikrat čakajo pešce in kolesarje in zadržujejo promet. Pretočnost za pešce je približno ista, so pa bolj varni.
znalček | 29.11.2018 | 09:08
V nekaterih križiščih v Ljubljani je tako že bilo (samo za pešce). Stvar se ni posebno obnesla. Pretočnost križišč je bila slabša, saj se običajno križišče spremeni iz dveh intervalov v 3 in je za vsako smer 34% manj časa. Stvar tudi ni izvedljiva za kolesarje, saj bi si ti križali poti in bi prihajalo do nevarnih situacij. Tudi kolesarji in pešci bi ovirali drug drugega.
Simon Murgelj | 30.11.2018 | 09:28
Lahko poveste kakšen primer križišča, kjer je tako že bilo? 

Stvar ni tako matematično enostavna - iz 50% na 34%.
V trenutni ureditvi morajo desno zavijajoči čakati na pešce in kolesarje. Podobno velja za levo zavijajoče.
Pri novi ureditvi tega problema ni - potencialno bolj pretočno.

Kolesarji in pešci se v takih situacijah normalno zmenijo - saj niso slepi, pa še hitrosti so nizke.

https://www.youtube.com/watch?v=roIeRZA5w54


Sam sicer nisem pristaš takih idej - bi raje na drugih frontah poskrbel za kolesarje (npr. da se križišča dela na tak način, da slepi voznik avtomobila postane manj slep).
Mario Plešej | 03.12.2018 | 09:44
Tudi mene zanima, v katerih ljubljanskih križiščih je že bila taka ureditev.

Prav tako se strinjam s Simonom, da trije različni intervali ne pomenijo takega skrajšanja časa za vsako smer, kot ste zapisali.

Na večjih ljubljanskih križiščih se ob konicah že zdaj kolesarji in pešci borijo za prostor, pri čemer še največ nevarnosti povzročajo kolesarji, ki vozijo v napačno smer vožnje. Čudi me, da policisti skoraj nikoli ne opozorijo tovrstnih kršiteljev, četudi so precej blizu in to sami vidijo. Zanimivo bi bilo spremljati, če bi bilo ob predlagani ureditvi takih kršitev manj. Moja domneva je, da bi jih bilo manj.
Radovan | 28.11.2018 | 20:10
Prednost tegale vidim v tem, da lahko križišče prečkaš diagonalno. Pešci in kolesrji, ki želijo sedaj priti diagonalno čez dvakrat ustavljajo kolono vozil, tako bi jo pa samo enkrat.
Po moje bi se tole dalo enostavno vsaj testirati.
Burek Man | 26.11.2018 | 12:25
Proti.. trenutni sistem deluje, in omogoča večjo pretočnost križišč kot predlagan. 
TB | 26.11.2018 | 10:18
Kako pa izgleda to pri kolesarjih? Vsi lahko hkrati vozijo v vse smeri ... in nastane kaos, haha.
Burek Man | 26.11.2018 | 12:24
Kolesarji itak ne znajo peljat, niti ne ločijo rdeče od zelene...  drug vrstni red barv ne bi nič sporemenil
TB | 26.11.2018 | 15:53
Vozniki avtomobilov pa so kaj boljši? Hahaha
Burek Man | 26.11.2018 | 16:36
> Vozniki avtomobilov pa so kaj boljši? Hahaha

Seveda, če ne bi bili, kolesarjev sploh ne bi več blo. 

Hkratno prižiganje zelene luči v vse smeri za pešce in kolesarje v semaforiziranih križiščih

Vladi predlagam, da semaforizirana križišča v Sloveniji po zgledu nekaterih drugih držav, npr. Velika Britanija ali Nizozemska, uredi tako, da bi se zelena luč za pešce in kolesarje hkrati prižgala v vse smeri, pri čemer bi takrat za motorna vozila v vseh smereh svetila rdeča luč. Menim, da bi s tako uredivijo prispevali k večji varnosti pešcev in kolesarjev ter k večji pretočnosti prometa v semaforiziranih križiščih.

 


Ključne besede: promet, semaforizirana križišča, zelena luč, pešci, kolesarji, varnost, pretočnost

Hkratno prižiganje zelene luči za pešce in kolesarje v vseh smereh v semaforiziranih križiščih

Vladi predlagam, da semaforizirana križišča v Sloveniji po zgledu nekaterih drugih držav, npr. Velika Britanija ali Nizozemska, uredi tako, da se zelena luč za pešce in kolesarje hkrati prižge v vse smeri, pri čemer takrat za motorna vozila v vse smeri sveti rdeča luč. Obenem to pomeni, da kadarkoli zelena luč sveti za motorna vozila (bodisi v eno ali drugo smer), pešci in kolesarji ne vstopajo v križišče, ker takrat zanje v vse smeri sveti rdeča luč.

Menim, da bi s tako ureditvijo prispevali k večji varnosti pešcev in kolesarjev ter k večji pretočnosti prometa v semaforiziranih križiščih. Motorna vozila, ki ob sedanji ureditvi ob zeleni luči vstopajo v križišče in zavijajo desno, morajo namreč počakati na prehod pešcev ter paziti zlasti na kolesarje, ki se križišču bližajo z razdalje; takrat jih vozniki motornih vozil pogosto prezrejo, jim odvzamejo prednost in celo povzročijo nesrečo.


Ključne besede: promet, semaforizirana križišča, zelena luč, pešci, kolesarji, varnost, pretočnost