Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Brez dela ni jela
 
AnnQu
Ogledov: 815
Predlog ustvarjen 05.11.2018
Glasovanje se zaključi 03.12.2018
Zadnja sprememba 01.11.2018 18:32:41

31 Za | 24 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (43)  

Moj predlog je, da v Sloveniji nehamo podpirati lenuhe.

Vsak, ki želi prejemati nadomestilo za brezposelnost, bi moral (vsaj za polovični delovni čas) delati družbeno koristna dela : Urejanje parkov/gozdov/mest, pobiranje smeti, sprehajanje / nakupovanje/ pomoč starostnikom, igranje na klavir/branje v domu za ostarele, obdelovanje državne zemlje (njiv), pridelke bi uporabile kuhinje državnih bolnišnic, šol,... sprehajanje zivali in pomoč v zavetiščih, vodenje brezplačnih delavnic (lahko tudi za ostale brezposelne, kar bi povečalo njihovo zaposljivost),...

Poznam namreč precej ljudi, ki ne delajo, ker se jim "ne splača" (beri: ne ljubi), saj so nadomestila primerljiva z minimalno plačo, veliko ljudi pa je prijavljenih na zavodu, hkrati pa delajo na črno. 

Z realizacijo predloga bi torej zmanjšali brezposelnost, kot tudi delo na črno, ljudje bi nabirali delovne izkušnje, pridobili delovne navade. Počutili bi se koristne  (brezposelnost vodi tudi v depresijo, samomore), povečala pa bi se tudi urejenost okolice, zmanjšali bi se stroški prehrane v bolnišnicah, hrana pa bi bila bolj zdrava.

Seveda bi bilo delo prilagojeno zmožnostim in izobrazbi vsakega posameznika. 


Ključne besede Brezposelnost, nadomestilo, brezdelje, izkoriščanje, delo na črno, zavod, zaposlovanje, zaposljivost
Kategorija: Socialne zadeve


Zadnji komentarji:

anekdota | 12.11.2018 | 19:25
 
Kar predlagate bi državo oz. davkoplačevalce najverjetneje stalo več kot sedaj.

Vsak, ki uradno dela mora biti uradno zavarovan in imeti pogodbo o delu oziroma potrdilo. To veleva delovno pravna zakonodaja.

V kolikor dela več kot določeno število ur je upravičen do malice oziroma denarja za malicom hkrati pa morebiti tudi prevoza na delo. Vzdrževanje delovnih oblačil, nakup delovne obutve tudi nekaj stane.  Torej delovna obleka in obutev, rokavice, orodje, oprema, druga delovna sredstva, vzdrževanje...

Nekdo mora delo brezposelnih voditi in jih nadzorovati, torej nezaposleni potrebujejo nadzornika in ali mentorja. Za opravljanje nekaterih del bi morda potrebovali inštruktorja, ki bi brezposelnega naučil delati (nekateri ljudje ne zanjo opravljati niti preprostih del).

V kolikor bi ljudi "zaposlili" pomeni, da bi postali zaposleni brez plačila, kar ni v skladu z nekaterimi konvencijami o človekovih pravicah, prav tako pa verjetno tudi ne s slovensko ustavo.

Država od njihovega dela ne bi prejela davka, imela pa bi stroške.

Nekatere družine oziroma brezposleni bi si v času, ko delajo morali priskrbeti varstvo za otroka/e, varstvo, ki ga sedaj opravljajo sami in jih ne stane nič, sicer pa bi ga morali plačati.
Nadomestni čas, ki bi ga brezposleni porabili za delo, sedaj lahko izkoristijo za iskanje plačanega dela ali prostovoljno družbeno koristno delo, ki ga nekateri opravljajo.
Problematični so težje zaposljivi in tisti prek 50 let, kot tudi mladi, ki so šele stopili na trg dela.

Brezposelne, ki ne bi bili pripravljeni sodelovati bi prisilili z ukrepom po prenehanju denarne podpore, toda nikogar ne moreš prisiliti, da bo delali tudi dovolj dobro in učinkovito, v kolikor to sam ne želi.



V kolikor pa bi vaš PREDLOG NADGRADILI v neko dostojno pripravo na delovna razmerje v prihodnosti, ki je v skladu opisa in delovnega načrta brezposelnega, pa je to nekaj drugega. To bi pomenilo praktična priprava ali delno uvajanje na morebitno zaposlitev v prihodnosti. Na tak način bi nekaterim brezposlenim bilo omogočeno, da se praktično doizobražujejo, opravljajo delo ali uvajanje še preden se dejansko zaposlijo in tako pridobijo določene smiselne izkušnje. V tej smeri ZRSZ deloma že deluje, saj podjetju, ki zaposli brezposelno osebo lahko plača uvajanje za brezposelnega, kar je iz vidika podjetja ugodno.

Problematično pa je, ker nekatera podjetja to izkoriščajo in črpajo sredstva brez namere, da bi po obdobju uvajanja, brezposelnega zares zaposlila, z izgovorom, da brezposleni za delo "ne ustreza". Na tak način davkoplačevalci izgubimo kar nekaj davkoplačevalskega denarja, četudi gre deloma za namenska sredstva EU.

Povezovanje gospodarstva in potenciala brezposelnih je še vedno v zaostanku. Mnogi brezposeleni niso izobraženi dovolj in zato na trgu dela niso iskani. Naloga ZRSZ, države in podjetij bi bila, da jih doizobrazi ali prekvalificira.



----

Ljudi se zdi smiselno obravnavati individualno, sicer lahko s posploševanjem kaj kmalu nekaterim naredimo krivico.

Dejstvo, da takšen predlog vladi sploh obstaja pa kaže na to, da v družbi očitno nekaj ne deluje in, da družba ni sposobna poskrebeti za vse ljudi v zadovoljivi meri, sicer ne bi bilo predlogov po skrajnih ukrepih kot je ta.

Vedno se bo našel kakšen procent ljudi, ki ne želijo delati, toda v večini človek želi delati in biti koristen član družbe, ki prek dela raste in je spoštovan; v kolikor mu družba ponudi zadovoljive in primerne pogoje za delo.
Delo človeka, ki je na minimalcu ni dovolj spoštovano!

Prav tako ne moremo pričakovati, da imajo vsi ljudje enak tolerantni prag opravljanja različnih del, ni jih smiselno soditi zgolj po sebi, saj bomo na tak način vedno nekomu delali krivico.

Ni malo ljudi, ki ima zdravstvene težave s katerimi ni lahko živeti in opravljajo lahko zgolj nekatera specifična dela oz. so v delovanju omejeni, konkurence na trgu pa je precej.

Tujce se zaposluje tudi zato, ker podjetja ne znajo poiskati kadrov, hkrati pa ne podjetja in ne država ne vlagata dovolj smiselno v brezposelne ljudi, jih morebiti dodatno izobrazita (z varovalkami) ter usposobita za opravljanje različnih del, prekvalificirata itn.

Seveda je lažje dobiti kader, ki se ne zaveda pravic (mnogi neizobraženi tujci) in, ki preprosta dela že znajo opravljati (delavci), saj vanje ni potrebno vlagati skoraj nič.

Kratkoročne rešitve so daljnoročno za državo slabe in precej dražje, kot pa namensko in smiselno izobraževanje brezposlenih v smeri ustreznega zaposlovanje v poklice prihodnosti.

Brezposlene je smiselno ustrezno izobraziti ali prekvalificirati v poklice, ki so na trgu na voljo. Teh sedaj ni malo.

Tujce se zaposluje tudi zato, ker so mnoga podjetja locirana izven večjih mest, saj je bilo zanje ceneje zgraditi fabriko v manjših krajih, danes pa se sprašujejo kje dobiti kader. Mnogi slovenci se nismo pripravljeni voziti daleč, še posebej tisti, ki imajo družine in je plačilo za delo minimalec, med tem pa so mnogi tujci pripravljeni priseliti se v državo, spati v v enem prostoru z več ljudmi za minimalno plačilo ali še manj ipd.

ZRSZ je v zadnjih letih naredil pozitiven preskok v izobraževanju in pomoči nezaposlenim. Verjetno je več počrpanih tudi namenskih EU sredstev. Še zdaleč pa to ni dovolj. Potrebna se zdi izrazita udeležba gospodarstva v sodelovanju z brezposlenimi ter tako ukrepanju na širši družbenih ravni.

Omejeni hitri zaključki in sklepi kot je ta predlog lahko dolgoročno prinesejo več škode kot pa koristi.
Na problem je potrebno gledati širše ter se usmeriti v prihodnost ter v način motiviranja brezposlenih tako, da bodo postali samoiniciativni in izobraženi za opravljanje del, ki se jih na trgu potrebuje.

Namreč vsaka prisila delati -  posameznika ne bi nujno prisilila delati tudi učinkovito ali zadovoljivo. V učinkovitost te ne more prisiliti nihče, razen sposobnost in samoiniciativnost. Dejansko delati ali zgolj držati lopato, ter narediti več škode kot koristi, je razlika. Sledenje družbi ne bi koristilo v ničemer. Samoiniciativnost človeka je torej ključ! Za to pa potrebujemo primerne izobraževalne ustanove že od vrtca naprej, ter primerne plačilne pogoje v katerih celo polno zaposlenim ne bo potrebno čakati v vrsti Rdečega križa, četudi prejemajo redno plačo.

- To lahko dosežemo z delitvijo dobrin http://www2.arnes.si/~rkralj3/ 

... in sistemskimi ukrepi v katerih se bogate bolj obdavči, revnejšim pa omogoči bolj dostojne pogoje in plačilo za opravljanje dela.

Bistveni problemi so torej sistemski in v družbi sami, saj skozi proces izobraževanja ljudi ne spravimo na nivo njihove lastne samoiniciativnosti po iskanju dela in želji po udeležbi v družbi skozi smiselno delovanje.



znalček | 14.11.2018 | 15:13
Sicer nisem prebral celega vašega romana, ampak glede družin vam lahko povem, da ima ogromno družin, kjer sta oba starša brezposelna otroke v vrtcu. Razlog za to je, da je vrtec za njih brezplačen in ima otrok v njem tudi zastonj hrano. Mnogi od teh otroke pripeljejo med prvimi in pridejo ponje med zadnjimi, kar nam da misliti, da jim ni prav veliko do otrok (da jim le prinašajo otroške dodatke), ali pa da cele dneve delajo na črno in ob tem prejemajo podporo za brezposelne. O tej možnosti priča tudi bogat vozni park, s katerim pogosto pridejo po otroke "brezposelni" starši.
anekdota | 14.11.2018 | 18:46
 
znalček, drži. Niso pa vsi v takšni situaciji in v takšnem odnosu, zato ni smiselno nekatere ljudi soditi po drugih ljudeh.
Podobno je s prejemanjem socialne podpore. Zaradi nekaterih, ki je dejansko niso upravičeni, se na slab glas postavlja tudi tiste, ki jo prejemajo upravičeno in jo tudi zares potrebujejo.
Zato je smiselno biti pazljiv in v sprejemanju zakonodaje ne posploševati kar tako počes, ker nekaterim ljudem lahko naredimo krivico.

Problem vlad je ravno to, da so pogosto primorane posploševati; poseldica je, da imamo en kup birokracije in podzakonskih aktov, izjem ipd... kar povečuje birokracijo. Skozi zakonodajo je pač težko podajati merila, ki bodo pravična do vseh vedno in v vseh situacijah.
gepard tiger | 12.11.2018 | 17:58
Spoštovana stefanija !  Napisali ste, da bi ogromno ljudi delalo tudi minimalno plačo. Nekaj ne razumem, da imajo firme odprte razpise in ne dobijo delavcev in jih uvažajo iz bivše juge. Bom rekel tako da, iščem delo samo prosim boga da ga ne najdem. Če si pripravljen delati in si pridem boš dobil zaposlitev. 
flubo | 12.11.2018 | 08:59
Spoštovani prdlagatelj potem se teoretično strinjate,da bi pristali na resno operacijo četudi bi brezposelnega zdravnika prisilili,da gre delat.Ali gre tu zgolj za nekvalificirane delavce?
Burek Man | 12.11.2018 | 12:34
Operacija ni druzbeno koristno delo. In nevem koliko kirurgov pri nas "vlece socialo", da bi tak ukrep sploh bil potreben. Je pa verjetno kak doktor kake druge vede na tem spisku, ki mu je "pod castjo" delat kaj, cesar ni dolga leta studiral, pa ceprav je od starta vedel da v tej branzi ni zaposlitve, niti je ne bo. 
flubo | 13.11.2018 | 20:59
To je bilo mišljeno v prispodobi.
Digifotko | 14.11.2018 | 10:10
Nihče ga ne sili, naj gre delat. Le socialka mu ne bi pripadala. Lahko pa opravlja tudi druga dela, ki niso vezana na izobrazbo. Prostih delovnih mest je dovolj. Dokaz - uvoz delavcev z juga.
Giocondos | 10.11.2018 | 19:12 Prikaži
Glasujem absolutno PROTI takšnim debilnim desničarskim predlogom. Toliko omejenega razmišljanja, da sploh ne vem kako tisti cenzorji, lektorji, kdorkoli so na tem portalu dovolijo takšne predloge !? Mislim neverjetno, kako dovolijo žalitev z " lenuhi" velikem delu populacije, ne glede iz kakšnih razlogov so prejemniki socialnih transferjev ali nadomestil, skratka denarja iz proračuna. Takšni, ki tako "razmišljajo" oziroma niso sposobni razmisleka, niso daleč od uničevalcev človeških življenj na takšen ali drugačen način, ki jih je zgodovina naravnost polna.
Burek Man | 10.11.2018 | 22:12 Prikaži
Pa zakaj? Če lahko čistilka puca wcje, in ji od njene plače trgajo za njenega soseda, ki je ta čas doma, zakaj ne bi ta sosed nekaj naredil v korist vseh?
AnnQu | 11.11.2018 | 08:11 Prikaži
Mislim neverjetno, kako dovolijo žalitev z " lenuhi" velikem delu populacije, ne glede iz kakšnih razlogov so prejemniki socialnih transferjev ali nadomestil, skratka denarja iz proračuna.

Tisti, ki želijo delat jim to tako ne bo odveč.. sem pa v prvem stavku govorila o ljudeh, ki ne želijo delat, ne o vseh prejemnikih socialne pomoči. Piše samo, da naj take ljudi nehamo (tudi finančno) podpirati. Ker biti na zavodu naj bi bil vzhod v sili, ne način življenja. 
Da si predstavljaš o kakšnih ljudeh je govora; 
1. Ej x, kaj misliš da bi lahko do penzije vlekla podporo?
2.( Preko Zavoda dobi službo.) Ja nevem, a veste jutri imam pregled pa nevem kako bo z nogo. Ker brezveze da se zdaj zaposlim, pa bi potem šel takoj na bolniško. Pa se mi ne zdi fer, boljše da počakamo še kakšen mesec... 
AnnQu | 11.11.2018 | 08:11 Prikaži
Mislim neverjetno, kako dovolijo žalitev z " lenuhi" velikem delu populacije, ne glede iz kakšnih razlogov so prejemniki socialnih transferjev ali nadomestil, skratka denarja iz proračuna.

Tisti, ki želijo delat jim to tako ne bo odveč.. sem pa v prvem stavku govorila o ljudeh, ki ne želijo delat, ne o vseh prejemnikih socialne pomoči. Piše samo, da naj take ljudi nehamo (tudi finančno) podpirati. Ker biti na zavodu naj bi bil vzhod v sili, ne način življenja. 
Da si predstavljaš o kakšnih ljudeh je govora; 
1. Ej x, kaj misliš da bi lahko do penzije vlekla podporo?
2.( Preko Zavoda dobi službo.) Ja nevem, a veste jutri imam pregled pa nevem kako bo z nogo. Ker brezveze da se zdaj zaposlim, pa bi potem šel takoj na bolniško. Pa se mi ne zdi fer, boljše da počakamo še kakšen mesec... 
znalček | 09.11.2018 | 11:58
Mislim, da večina tule ne loči denarnega nadomestila med brezposelnostjo od drugih oblik socialnih pomoči. Denarno nadomestilo je pravica, ki se jo pridobi z delom in za katero je posameznik plačeval med svojo zaposlitvijo. V tem primeru ne gre za zažiranje davkoplačevalcev, saj zavarovanec dobi nazaj del svojih prispevkov, ki jih vplačeval med zaposlenostjo. Pogoj, da lahko prejemaš tako nadomestilo 12 mesecev, je, da je bil delavec zaposlen vsaj 25 let. Torej v nobenem primeru ne gre za lenuhe in zajedalce.

Nekaj drugega so socialne pomoči, kjer ni pogoj pretečena delovna doba, je pa namenjena tistim, ki se niso sposobni preživljati sami (tudi brezposelni, ki to dokazujejo s prijavljenostjo na zavodu). Samo za ta del se strinjam, da je med njim kar precej takih, ki niso pripravljeni delati (ocenjujejo, da se jim ne splača, ali pa so preprosto preleni) in bi jih bilo dobro nekako aktivirati, kot predlaga predlog
Gregor Zornik | 08.11.2018 | 18:34 Prikaži
Sej sem vedel, največji lenuhi predlagajo take bedarije. Predlagateljica je ženska. Sorči. Vsi plačujemo davke, za katere pričakujemo, da bomo živeli v tej skorumpirani državi, vsaj človeku dostojno življenje. Absolutno proti. Ne vem, zakaj ni nobenega bolj pomemnega preloga, kot je naprimer sistemska ureditev preganjanja korupcije in kriminala ter zagotavljanja socialne varnosti nas vseh. Pa lep pozdrav !
AnnQu | 10.11.2018 | 00:57 Prikaži
Sepravi ker sem ženska, sem lena?  Mogoče nisi vedel, ampak vsak ima pravico/možnost podati svoj predlog za tematiko, ki se mu zdi pomembna. Tako da te vabm da ti podas predlog, ki ga predlagas v komentarju 
Gregor Zornik | 10.11.2018 | 12:16 Prikaži
Se opravičujem nikakor nisem rekel, da ker je ženska predlagateljica, da je lenuh, sploh nisem metal na nikogar take tematike, gre le za to, da taki predlogi prihajajo iz sfere predsodkov in neznanja socialne tematike.
Digifotko | 08.11.2018 | 17:20
V firmi kjer sem zaposlen bi takoj zaposlili kakšnih 40 ljudi. Pa jih ni. Zato se strinjam s predlogom. In osebno poznam lenuhe, ki nočejo delati. 
Barbara Győrfi | 08.11.2018 | 06:35
Prav ima predlagateljica, pa tudi nekateri, ki so proti predlogu. Zakaj? Ker imamo različne brezposelne. Nekateri se res trudijo in imajo smolo pri tem, nekoč sem bila tudi sama med njimi. Za tiste se prej ali slej že najde zaposlitev. Žal pa obstajajo tudi lenuhi, vem tudi za takšne. 

Če bi se res vsi brezposelni tako trudili za zaposlitev, ne vem, zakaj je potem nemogoče dobiti nekoga za vzdrževanje okolice hiše, varstvo hišnih živali, čiščenje hiše, čeprav ponudiš dobro plačilo in pogoje. Redki, ki se oglasijo, se zmenijo za delo, ko bi bilo treba priti delat, jih ni, ali pridejo dvakrat, toliko, da malo zaslužijo, nato jih delo ne zanima več, ali pa so že takoj tako čudni ali nezanesljivi, da jim ne moreš zaupati niti kamna v varstvo, kaj šele, da bi mu dal v roke škarje za živo mejo. 

Vsaj za čiščenje hiše sem našla osebo - zaposleno v Avstriji, kjer se med in mleko ne cedita več, ampak se delavce izkorišča, a ta oseba ima voljo do dela in zaslužka, zadovoljni sva obe. Žal mi je samo, da ne zmore sprevideti, da bi bila to lahko njena čisto spodobna zaposlitev, še sama bi ji pomagala iskati stranke, ne pa, da zaradi pomanjkanja poguma še vedno hlapčuje v Avstriji.

Zaradi strašanske delovne vneme slovenskih brezposelnih že dve leti ne morem iti nikamor na dopust, ker ne dobim zanesljivega in kakovostnega varstva za živali na domu (mačke niso primerne za namestitev drugje, takšne z diabetesom še manj). Ni to žalostno?

Če se brezposelni res tako grebejo za delo, ne vem, zakaj ni vsaj več električarjev, vodovodarjev, pleskarjev itd., ki jih močno primanjkuje. Še posebej tavžentkunštlerjev, saj za manjše stvari več ne moreš dobiti nikogar. Vsi bi imeli ogromno dela in hudo dober zaslužek. 
pravični | 07.11.2018 | 22:17 Prikaži
Spoštovana Anja Turinek, nimam besed. Še ena zafrustrirana ženska, ki ima sama s seboj probleme in ima največjo slovensko bolezen. Reče se ji FAUŠIJA !!!! Fauš ste ljudem, ki dobijo nekaj drobiža za golo preživetje. Več kot očitno pa je, da sploh ne poznate dejanskega stanja in vpogleda v te stvari. V našem okolju je šlo v stečaj veliko podjetje. Desetine samomorov je bilo in noben medij o tem ni nič poročal. Ženske, ki so prej delale skupaj v podjetju so si sedaj bile konkurenca in jih je po 20 šlo naenkrat na eno delovno mesto. Na koncu jih je šef podjetja nagnal in rekel, da jih ne rabi, ker že ima novega delavca. Travme so bile hude. In potem te ljudi zmerjati z lenuhi je .....nimam besed. 
Sam sem tudi, kot prostovolec v eni izmed dobrodelnih ustanov. Vidim stotine ljudi, ki so v stiski in se borijo za preživetje. In potem vidim, da nekdo te ljudi imenuje lenuhe! Spoštovana gospa Anja Turinek. Osebno poznam veliko ljudi, ki so hodili na zavod za zaposlovanje PROSIT, da jih dajo v javna dela. Odgovorili so jim, da NIMAJO POGOJEV !!!!!
Tudi stefanja in še drugi so vam veliko povedali. Tudi sam ne vem od kje vam to, da je brezposelnim lepo???! Delovna doba jim te teče, kredita ne morejo vzeti na banki in še cel kup stvari. Še ena stvar je huda. Ko določeni politiki te stvari uporabljajo za predvolilno propagando. Gre konkretno za določene politike desnice, ki so tudi vehementno udarjali po brezposelnih in njihovih rejemkih. Še posebej, ko se je vsota dvignila za nekaj eurov.  Če bi vedeli v resnici, kako se izračunava prejemek za vsako osebo in videli konkretne izračune bi bili tiho. 
Kot sem vam že omenil zgoraj sem sam pripravil nekaj ton hrane in jo pomagal razdeliti. Vidl sem ljudi, ki živijo z 180 EUR na msec. Povejte mi spoštovana gospa Anja Turinek nek recept, da ga posredujem tem ljudem, da bodo lažje preživeli. Hvala že v naprej in lep pozdrav.
TB | 08.11.2018 | 11:53 Prikaži
Poznam kar nekaj primerov, ki "vlečejo" socialno pomoč, ker imajo enega otroka, hkrati pa na črno oddajajo dve nepremičnini in samo iz tega dobijo 1200 EUR.
znalček | 09.11.2018 | 11:46 Prikaži
Če poznate take primere, je vaša dolžnost, da jih prijavite. Imetniki nepremičnin niso upravičeni do socialne pomoči.
AnnQu | 10.11.2018 | 02:35 Prikaži
Kaj je komentirala Stefanja na žalost ne vidim, ker je bil komentar izbrisan. Daleč od tega, da zavidam komurkoli. Kar ljudje naredijo/ zgradijo/si prislužijo/ (zaradi mene) zadanejo jim privoščim z vsem srcem. Ne podpiram pa ljudi, ki iščejo izgovore in krivdo v drugih, sami pa nič ne storijo, da bi se izvlekli iz (nekaterim (žal ne vsem)) neljube situacije... In tudi primer, ki ga opisuješ zgoraj ni tema pogovora, oz. na njih ni "letel" prvi stavek. Res je, da sem se bolj osredotočila na skupine ljudi, katerih zgodbe osebno poznam. Nevem pa kako bi dotičnim ljudem škodilo, da bi opravljali neko delo, ustrezno njihovim sposobnostim... Kvečjemu bi bilo manj samomorov, ker ti ljudje ne bi bili potisnjeni nekam na rob družbe, prepuščeni sami sebi, smiljenju ali žalosti. Lahko, da se motim..gre pa za nek doprinos družbi. To je moj point. Ne da naj ostanejo brez prihodka in so si sami krivi, da so ostali na cesti po propadu firme (in ostale stvari, ki ste jih uspeli izluščiti iz tega in povezovali z mojimi frustracijami, boleznimi, celo političnimi nagnjenji ?)
Burek Man | 10.11.2018 | 23:44 Prikaži
> Nevem pa kako bi dotičnim ljudem škodilo, da bi opravljali neko delo, ustrezno njihovim sposobnostim... Kvečjemu bi bilo manj samomorov, ker ti ljudje ne bi bili potisnjeni nekam na rob družbe, prepuščeni sami sebi, smiljenju ali žalosti.

Pa ne samo to, amak še bolje bi bilo zaradi socializacije in delovnih navad. Neateri ljudje ki so zdaj že po več let na sociali niso navajeni več zgodaj ustajat, hodit v službo, se družit s sodelavci, ampak nekako "zakrnijo" doma. Nikomor ne hodijo ven, ni urnika, ni ritma, ni nič. Potem, tudi ko pride priložnost za delo, je težko preiti nazaj v "delovni režim". To že vsak šolar in študent ve, kako težko je po celem poletju zabušavanja, spet sesti za knjige.
stefanija | 07.11.2018 | 11:29 Prikaži
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: žaljiv komentar
JazPravim | 07.11.2018 | 22:16 Prikaži
Izbris tega komentarja je v bistvu premila sankcija. Kot neprimernega sem ga pa (vsaj) jaz prijavila, da se ne boste sprasevali, kdo je bil ta. Eno je izrazanje mnenja, drugo pa zaljenje in kletvice. Povsem lahko verjamem, da imate za seboj tezke izkusnje, a to se ne opravicuje takega nivoja. S tem samo sama sebe blatite. 

Obenem pa se tudi strinjam, da je uporaba besede lenuhov v predlogu neustrezna. Situacije so razlicne in ne moremo vseh v isti kos dajati. 
Barbara Győrfi | 08.11.2018 | 06:17 Prikaži
Razumem poanto Stefanijinega komentara, ampak če nekdo piše na takšnem nivoju, ga tudi jaz ne bi hotela zaposliti. 
Digifotko | 08.11.2018 | 17:24 Prikaži
Tole je pa primerek komentarja kakršnega lahko napiše le socialarski zajedalec
stefanija | 07.11.2018 | 11:29
Komentar je izbrisal avtor komentarja.
johi | 07.11.2018 | 10:53
To bi bili zavetiščarji veseli če bi bila brezposelnost velika. Vse živali bi bile sprehojene in v času gospodarske krize bi zavetišča rasla kot gobe po dežju. 
stefanija | 07.11.2018 | 11:48
Zavetišča ima že sedaj dejansko dovolj prostovoljnih sprehajalcev in pomočnikov in jih ne sprejemajo več. Razen tega tudi ne sprejmejo vsakega, ki bi si to želel početi, nenazadnje govorimo o živih bitjih, za katera je potrebno imeti nekaj znanja.
gepard tiger | 06.11.2018 | 16:18
Večja neto plača vsaj 1000 evrov neto in nobeden več se ne bo izogibal dela. Tista podjetja, ki imajo nizko dodano vrednost in ne morejo zagotoviti večjih plač naj jih zaprejo čim prej, ker proizvajajo revne zaposlene.
Burek Man | 06.11.2018 | 17:03
Trenutno je veliko pomanjkanje delavcev, tako da kdor ima 5% sposobnosti, ima plačo višjo od minimalne. Sicer pa, jih nihče ne sili delat tam, vsako pogodbo o delu podpišeta spodaj dva.  Če pa se ta podjetja zaprejo, pomeni še več nezaposlenih na sociali, in še manjši neto za zaposlene.

In tudi če dvigneš minimalno plačo na 10.000eur, boš potem jokal, da je sociala prenizka, da naj bo vsaj 6000eur (ker da frizerka dobi 10.000eur plače, striženje ne bo več stalo 10eur, ampak malce več), in boš spet na istem. 
heizenberg | 07.11.2018 | 08:02
Ti najbrž živiš v neki drugi deželi, ne v Sloveniji ...
stefanija | 07.11.2018 | 11:46
gepard tiger,
ne boš verjel, ampak veliko zaposlenih bi šlo delat tudi za minimalca, da bi jim vsaj delovna doba tekla. Ampak ja, treba je povečat standard, komplet in ne samo v finančnem smislu.
JazPravim | 07.11.2018 | 22:09
stefanija: morda zato, ker se ti zaposleni zavedajo, da je v prvi vrsti vsak dolozen sam poskrbeti zase? Mene bi bilo sram, da bi lahko dobila zaposlitev in delala, pa bi me morala druzba prezivljati. Zakaj ze? Zakaj me je sosed dolzen z davki prezivljati, ce se jaz nocem zaposliti ker mi je s pod casti delati za minimalno placo? Kaj sem pa storila, da bom imela visjo, ce z minimalno nisem zadovoljna? 

Sociala bi morala biti za zdravega in za delo sposobnega izhod v sili ne pa nacin zivljenja. 
JazPravim | 05.11.2018 | 22:35
Zal ze vnaprej vem, kaksen bo odgovor pristojnega urada.

Morda bi vec dosegli (ceprav dvomim), ce bi predlagali progresivno nizanje nadomestila za brezposelnost in vseh transferjev, ki se preracunavajo glede na dohodek gospodinjstva. 

Primer:

1. in 2. leto prejemanja socialne pomoci: 100% socialna pomoc in pripadajocih socialnih transferjev (otroski dodatki, drzavne stipendije itd).

3. leto: 70% socialne pomoci in izracun ostalih socialnih transferjev (otroski dodatki, drzavne stipendije) kot da bi oseba prejemala minimalno placo

4. in nadaljna let: 40% socialne pomoci in izracun ostalih socialnih transferjev kot da oseba prejema povprecno placo.

Izvzeti bi bili seveda invalidi, ker se bistveno tezje zaposlijo ali osebe, ki skrbijo za invalidnega druzinskega clana. 
toxico | 05.11.2018 | 19:21
To nisi lenuh ampak pameten verjemi vsakdo bi delal če bi bile normalne plače.
Burek Man | 05.11.2018 | 22:19
Saj bi bile vecje, ce ne bi toliko trgali od njih, da pokrivamo sociale.

Zarad mene ne rabijo delat, ampak tudi sociale potem ne rabijo.
Maky135 | 07.11.2018 | 07:07 Prikaži
A vi mislite, da bi bili davki kaj nižji, če bi tole uvedli? Kar sanjajte, samo še več bi šlo v žep.