Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Prepoved nagrobnih sveč
 
Robida
Ogledov: 560
Predlog ustvarjen 12.10.2018
Razprava se zaključi 26.10.2018
Zadnja sprememba 11.10.2018 14:43:42

26 Za | 9 Proti
 
  Predlog   Število glasov   Komentarji (14)  
5r | 12.10.2018 | 16:36
Sveče dodatno obdavčit z dajatvo za razgradnjo. In bo sveč takoj manj oz. bomo imeli od njih več koristi.
Robida | 15.10.2018 | 13:03
Kot je povedal Andrejček, pa tudi jaz v predlogu, tovrstne dajatve že obstajajo. Pravtako tudi različne osveščevalske kampanije. 

A izkaže se, da so te dajatve žal mala šala, saj se da komplet sveč še danes dobiti praktično za drobiž, zato te nimajo nikakšnega znatnega vpliva da obnašanje družbe. Ljudje morajo dojeti (ali pa biti s strani regulacij omejeni in s tem poučeni), da povzročajo z uporabo nagrobnih sveč res nepopisno škodo. Vreči človeka le v finančni "hendikep" na račun podražitev ni vzgojna rešitev, niti ne dejanska rešitev nasploh.
andrejček | 13.10.2018 | 15:05
dajatev že plača proizvajalec
JazPravim | 14.10.2018 | 20:35
Dodatna obdavcitev - bo vsaj kaj denarja prislo v proracun. Kar tako prepovedat ne moremo. Ce ne, kje je meja? Se bo prepovedalo cigarete, zgane pijace, avtomobile, ki veliko pokurijo itd. To se po mojem lahko ureja edino z obdavcitvijo. 
Robida | 15.10.2018 | 13:15
Avtomobili, ki veliko pokurijo, so dejansko v poti postopne prepovedi -- številna mesta v Nemčiji in Belgiji so že bodisi prepovedala, bodisi omejila (ja, zakonsko) dostop avtomobilov z nečistimi motorji v območja mest. Zakonsko tudi določamo pravila o čistoči novoizdelanih avtomobilov. Čemu ne bi z enakim ciljem in namenom prepovedali še nagrobnih sveč? 

Mislim, da se moramo zavedati ljučne razlike med:
--  dejavniki, ki škodujejo vsem nam in okolju (nečista vozila, CO2, plastičini odpadki ... vključujoč kurjenje sveč v kompletu z gorami nerazgradljivega materiala, ki ga povzročajo),
-- ter dejavniki, ki škodujejo le posamezniku (tobak, alkohol,...)

O slednjih je prav, da ima vsak odrasel posameznik polno svobodo odločanja, se strinjam! A to nikakor ne sme veljati tudi za prve, pri katerih je nujno, da se *vsi* poslužimo družbeno odgovornega obnašanja in ne mislimo le nase in svoj dobrobit.
Ferenc | 15.10.2018 | 11:02
Odpadne nagrobne sveče se v strateških dokumentih praviloma ne omenjajo kot samostojna vrsta odpadka. Ministrstvo zato tudi ne spremlja preprečevanja odpadkov oziroma zmanjševanja porabe nagrobnih sveč. Niti učinkov kampanje Prižgi svečo manj ni ne spremljalo ne ocenjevalo. Treba je še bolj vplivati na zavest ljudi, da gre za odpadke, ne pa uveljavljati prepoved. 
Robida | 15.10.2018 | 12:52
Menim, da ozaveščanje žal ni dovolj, saj je bilo truda na to temo že res ogromno, in ga še je, tudi praktično vsako vsaj nekateri izmed glavnih medijev obsežno pišejo/poročajo o tem problemu. V zgovorno podporo mojemu predogu o ukinitvi priporočam v branje nedavni prispevek v Delu: 

https://www.delo.si/lokalno/stajerska/sl..leto-100471.html

Ta zelo dobro predstavi *konkretne podatke* (številke) in sliko problema slovenskega iracionalnega smetenja s svečami.  

Veliko stvari je, ki bi jih bilo v celotni družni objektivno dobro narediti/spremeniti, a jih ljudje sami iz lagodja in/ali kratkovidnosti do uničujočih posledic svojih dejanj žal ne ponotranjijo. Pri takšnih dotičnih primerih mislim, da je potrebno, da pristopi na pomoč vlada s konkretnimi regulacijami.
heizenberg | 17.10.2018 | 08:50
Sveče bi bile lahko v stekleni embalaži, ki se jo da povsem brez posebnih težav predelati.
Njegadni so bile sveče brez plastičnega ohišja, vendar so ugašale, raztaljen parafin pa se je razlival po grobu.
Rešitev vidim v ohišju za stalno uporabo.
Robida | 17.10.2018 | 15:44
Heizenberg, okoljski problem žal ni le v ohišju sveč, temveč tudi v svečah samih. Daleč najpogosteje uporabljane svečer so namreč parafinske (kot ste že sami namignili), saj so veliko cenejše od tistih, izdelnih iz rastlinskih olj ali čebeljeva voska. 

Parafin, je pa je tako okolju kot tudi zdravju škodljiv, saj:
-- sodi med neobnovljive vire, saj se pridobiva iz rjavega premoga in naftnih derivatov,
-- pri gorenju sprošča številne kancerogene toksine.
1koala | 17.10.2018 | 15:53
Dal sem svoj glas za predlog, čeprav vem, da se s prepovedmi ne da veliko doseči. Zgolj v podporo predlogu, ki izraža skrb za okolje in opozarja na nujo, da bi bilo treba začeti ravnati drugače. Tu je potrebna vzgoja vseh, od otrok dalje, ozaveščanje na vsakem koraku, obdavčitev netrajnostnih dejavnosti in izdelkov. Nesmiselno bi bilo togo sledi predlogu za prepoved, ker ne moreš prepovedati mami, ki je izgubila otroka, da bi mu prižgala svečko, ko tako začuti. Kar naj jo. Eno. A bognedaj, da bi vsi sorodniki in znanci v cekarjih nosili sveče okrog in jih delili kot izraz velikodušnosti, kot se to dogaja, zlasti na Štajerskem. Samo prepoceni so, zato pa svinjamo z njimi. Na judovskem pokopališču v Jeruzalemu sem videl množico preprostih neobdelanih kamenčkov na nagrobnikih, ki pričajo, da so se prinesitelji spomnili pokojnika in obiskali njegov grob. Brez stroškov, brez onesnaženja. Svečke v stekleni embalaži so teoretična možnost, a kaj, ko ne zgorijo popolnoma in ločevanje parafina od stekla ni tako preprosto, kot na primer pomiti steklenico od mleka ali jogurta, pa so vseeno obema nekdaj stekleno embalažo nadomestili s plastično. Boljše so rože, a niso dolgo lepe in večinoma so pridelane netrajnostno ter so predrage. Ko so pred leti opravili raztros pepela moje nekdanje sodelavke z barke na morju, so nekateri spraševali, kam boš pa šel prižgat svečko zanjo, če ne bo imela groba. Ni treba ne groba in ne rož, ne svečke ali zastavice niti kamna, da bi se spomnil človeka, ki je vreden spomina. Sveta ne bom spremenil, Slovencev še manj, a potrošništva na pokopališčih ne bom podpiral.
anekdota | 17.10.2018 | 16:12
 
Še ena od neumnih postopanj človeštva - obiskovanje grobov razpadajočih kosti in pepela ter malikovanje pokojnih, ki jim dejansko dol visi za to ali kdo obišče "njihov" grob ali ne. Žalovanje je vedno zgolj zadeva tistih, ki so ostali živi, mrtvi od tega, da nekdo žaluje za njimi nimajo prav ničesar.

Človek lahko žaluje kjerkoli, zato ne potrebuje onesnaževanja okolja, trošenja denarja, sredstev, vozila, bencina, črne obleke; potrebuje pa čas in mir.

Žalovanje je e zadeva notranjosti posameznika, je stanje ali odnos živega človeka do pokojnika. Za ta odnos pa ni potreben materialističen prikaz oziroma materialne dobrine v obliki sveč, rož, nagrobnikov, zemlje, itn.

Splošno se vedno več govori o drastičnih posledicah podnebnih sprememb... no, tudi sedaj je prilika, da se zavedanje o slednjih prenese tudi v tej okoliščini v okolju bolj prijazno prakso - brez sveč, brez materialnih dodatkov ipd., temveč rajši v samoti ali druženju s tistimi, ki se s spoštovanjem spominjajo umrle osebe.

S sodobnim potrošnim načinom življenja razviti svet vsakodnevno ubija deset tisoče ljudi, stotisoče živali, ekosisteme, uničuje zemljo, mokrišča, vode in žive vrste... zdi se, da ni več čas materialističnega žalovanja, temveč tudi materialnega ukrepanja v ohranjanju življenja.


Jagoda Tkalec | 17.10.2018 | 17:55
Se strinjam. Žalujemo pa lahko s čisto organskimi stvarmi. Šopkom rož. Ali pa posadimo cvetlice na grob. Če pa že moramo imeti lučko, lahko postojimo pred grobom z gorečo ali tlečo trsko, ki jo ob neuporabi zapiknemo v zemljo.
Barbara Győrfi | 18.10.2018 | 13:59
Prepoved podpiram. Ozaveščanje tako kot vsako drugo ozaveščanje vpliva le na manjše število ljudi, večina trdovratno vztraja pri okostenelih prepričanjih, ljudje razumejo le prepovedi in udarce po denarnicah. Žal je tako. 
1koala je omenil judovski način - da na nagrobniku pustijo le navaden kamen, prodnik. Čudovit, ekološko nesporen način, preprost in zastonj. 
 
Načičkani grobovi so le izraz naše slabe vesti zaradi tabuizacije smrti. Vsako žalovanje je proces, del procesa je bilo nekoč tudi skrb za umirajočega in pokojne, svojci in prijatelji so jih uredili za pogreb, bedeli ob njih, izvajali razne običaje, ki so pomagali preživeti najhujše. Nato so mrtvega s pogrebom simbolno pospremili v onostranstvo in ga pustili tam. Niso hodili na pokopališča in čičkali grobov, ker ni bilo ne potrebe ne časa. Danes pa umirajoče pustimo v bolnišnicah, nato v roke dobimo žaro. Nekaj manjka in to zapolnjujemo povsem po nepotrebnem s svečami in razno šaro na grobovih. Živimo zgrešeno, nespametno, s tem pa kopljemo grob prav sebi. 
Radovan | 18.10.2018 | 14:25
Pustite nas že enkrat pri miru. Vsako leto isto: sveče gor in sveče dol. 
Če želimo svojemu bližnjemu prižgati svečko menda zaradi tega ne bo konec sveta.