Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prirejanje stanja kilometrov na rabljenih vozilih urediti v novem zakonu o vozilih

7560 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

Na trgu rabljenih vozil v Sloveniji je zelo pereč problem prirejanje stanja kilometrov. Prodajalci in posredniki pri prodaji rabljenih vozil le-tem z namenom povečanja njihove vrednosti priredijo stanje števca kilometrov tako, da števec izkazuje nižje število prevoženih kilometrov od dejanskega stanja.

Pravice kupca v takem primeru varuje civilnopravna zakonodaja, a je zaradi dolgotrajnosti sodnih postopkov in stroškov (odvetnik, izvedenec, takse) takšen način zaščite pravic kupcev rabljenih vozil razmeroma neučinkovit.

Prirejanje stanja kilometrov na števcih vozil ni le oblika goljufije, ki ima za kupca finančne posledice (vozilo je dejansko manj vredno, kot je bilo plačano, pogostejše okvare, itd.), temveč ima posledice tudi na področju varnosti cestnega prometa.

Proizvajalci vozil predpisujejo servisne intervale, ki so vezani na starost in prevožene kilometre. Pri določenem številu prevoženih kilometrov se zahteva tudi menjava delov in sklopov, ki vplivajo na varnost vožnje (deli krmilnega mehanizma, vzmetenja, zavornega sistema, varnostnih sistemov). V primeru, ko vozilo na števcu izkazuje nižje število prevoženih kilometrov od dejanskega, pomeni, da ne bo prišlo do menjave pomembnih komponent vozila v predpisanem roku. To ima za posledico, da se na cesti nahajajo vozila z iztrošenimi deli in sklopi, ki predstavljajo potencialno nevarnost za voznika, potnike in druge udeležence v prometu.

Vsled navedenega predlagam pristojnima ministrstvoma (ministrstvo za promet, ministrstvo za notranje zadeve), da se v novem zakonu o vozilih prodaja ali posredovanje pri prodaji motornega vozila s prirejenim stanjem kilometrov opredeli kot prekršek, za katerega je za fizične osebe zagrožena denarna kazen od 4.000 do 8.000 evrov, za pravne osebe od 8.000 do 20.000 evrov ter za odgovorno osebo pravne osebe 2.500 evrov.

Prav tako naj se predvidi denarna kazen od 4.000 do 8.000 evrov za posameznika ali pravno osebo ter 1.000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe, ki po naročilu drugega priredi stanje kilometrov na števcu motornega vozila.

Za ugotavljanje, preiskovanje in vodenje prekrškovnih postopkov naj se pooblasti prometne inšpektorje, kateri lahko pri preiskovanju sodelujejo s policijo.

Kot dodaten ukrep za spopadanje s težavo prirejanja stanja kilometrov predlagam tudi, da pooblaščene organizacije za izvajanje tehničnih pregledov ob tehničnih pregledih zabeležijo tudi stanje kilometrov na števcu vozila, ki se zapiše v obstoječo bazo podatkov o vozilu. Podatek o stanju kilometrov ob tehničnem pregledu za posamezno vozilo naj bo dodan ostalim podatkom o vozilu v okviru storitve eMRVL.

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A AM 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


7. 9. 2010

Odziv Ministrstva za promet

Vaši pobudi o beleženju stanja kilometrov na števcih vozil v cestnem prometu in o sankcioniranju prirejanja števcev sta upoštevani in že zajeti v predlogu nove zakonodaje s področja vozil v cestnem prometu.

Ideja o beleženju podatka o stanju števca prevoženih kilometrov na vozilih v cestnem prometu je aktualna že dalj časa in je bila podana tudi že v skupini za pripravo Zakona o motornih vozilih in njegovih podzakonskih aktov. Ugotovljeno je bilo, da je ta podatek pomemben tako glede varnosti vozil in s tem vseh udeležencev v cestnem prometu, kot tudi za razne analize, ki jih potrebuje za svoje delo Statistični urad Republike Slovenije, ne nazadnje pa tudi za preverjanje uporabe vozil, ki imajo status starodobnega vozila. Zahteva o beleženju stanja števca ob vsakem tehničnem pregledu vozila je že napisana v drugem odstavku 15. člena predloga Pravilnika o tehničnih pregledih motornih in priklopnih vozil.

Tudi sankcioniranje prirejanja stanja števca je že urejeno in sicer v predlogu Zakona o motornih vozilih. V prvem odstavku 19. člena je navedeno, kaj spada med predelave vozil in med njimi je tudi poseg ki vpliva ali bi lahko vplival na varnost vozila. V četrtem odstavku tega člena je navedena prepoved izvajanja predelav in spremembe na vozilu, ki pomenijo poslabšanje njegovih varnostnih ali okoljevarstvenih lastnosti. Sankcija za to pa je v šestem odstavku tega člena in se glasi: »Z globo najmanj 4000 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena, njihova odgovorna oseba pa z globo najmanj 400 EUR. Z globo najmanj 400 EUR se kaznuje za prekršek posameznik, ki ravna v nasprotju s četrtim odstavkom tega člena.«

Na podlagi zapisanega smatramo, da sta obe vaši pobudi upoštevani.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 21. 7. 2010 | 11:37:21

Prirejanje stanja kilometrov na rabljenih vozilih urediti v novem zakonu o vozilih

Na trgu rabljenih vozil v Sloveniji je zelo pereč problem prirejanje stanja kilometrov. Prodajalci in posredniki pri prodaji rabljenih vozil le-tem z namenom povečanja njihove vrednosti priredijo stanje števca kilometrov tako, da števec izkazuje nižje število prevoženih kilometrov od dejanskega stanja.

Pravice kupca v takem primeru varuje civilnopravna zakonodaja, a je zaradi dolgotrajnosti sodnih postopkov in stroškov (odvetnik, izvedenec, takse) takšen način zaščite pravic kupcev rabljenih vozil razmeroma neučinkovit.

Prirejanje stanja kilometrov na števcih vozil ni le oblika goljufije, ki ima za kupca finančne posledice (vozilo je dejansko manj vredno, kot je bilo plačano, pogostejše okvare, itd.), temveč ima posledice tudi na področju varnosti cestnega prometa.

Proizvajalci vozil predpisujejo servisne intervale, ki so vezani na starost in prevožene kilometre. Pri določenem številu prevoženih kilometrov se zahteva tudi menjava delov in sklopov, ki vplivajo na varnost vožnje (deli krmilnega mehanizma, vzmetenja, zavornega sistema, varnostnih sistemov). V primeru, ko vozilo na števcu izkazuje nižje število prevoženih kilometrov od dejanskega, pomeni, da ne bo prišlo do menjave pomembnih komponent vozila v predpisanem roku. To ima za posledico, da se na cesti nahajajo vozila z iztrošenimi deli in sklopi, ki predstavljajo potencialno nevarnost za voznika, potnike in druge udeležence v prometu.

Vsled navedenega predlagam pristojnima ministrstvoma (ministrstvo za promet, ministrstvo za notranje zadeve), da se v novem zakonu o vozilih prodaja ali posredovanje pri prodaji motornega vozila s prirejenim stanjem kilometrov opredeli kot prekršek, za katerega je za fizične osebe zagrožena denarna kazen od 4.000 do 8.000 evrov, za pravne osebe od 8.000 do 20.000 evrov ter za odgovorno osebo pravne osebe 2.500 evrov.

Prav tako naj se predvidi denarna kazen od 4.000 do 8.000 evrov za posameznika ali pravno osebo ter 1.000 evrov za odgovorno osebo pravne osebe, ki po naročilu drugega priredi stanje kilometrov na števcu motornega vozila.

Za ugotavljanje, preiskovanje in vodenje prekrškovnih postopkov naj se pooblasti prometne inšpektorje, kateri lahko pri preiskovanju sodelujejo s policijo.

Kot dodaten ukrep za spopadanje s težavo prirejanja stanja kilometrov predlagam tudi, da pooblaščene organizacije za izvajanje tehničnih pregledov ob tehničnih pregledih zabeležijo tudi stanje kilometrov na števcu vozila, ki se zapiše v obstoječo bazo podatkov o vozilu. Podatek o stanju kilometrov ob tehničnem pregledu za posamezno vozilo naj bo dodan ostalim podatkom o vozilu v okviru storitve eMRVL.

Komentarji