Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Dodatek k e-zdravstvu
 
jb2504
Ogledov: 954
Predlog ustvarjen 10.08.2018
Arhivirano
Zadnja sprememba 16.08.2018 17:20:36

  Predlog   Število glasov   Komentarji (20)   Popravki predloga  

Ali bi bilo dobro, da bi zdravniki, naredili bazo podatkov,

hujših ali vseh bolezni, in naredili zemljevid, natančno po območjih?

 

Vse bolezni po stavbah, da bi recimo imeli vsa hujša bolezenska stanja, po območjih.

In da bi lahko tako približal, da bi videl natančno po ulicah, če bi pa odzoomal bi pa imeli večje območje pod pregledom, glede na bolezenska stanja.

 

Nekak po barvah, podobno, kot pri vremenu, kot ima arso glede padavin.

 

Ker bi imeli pregled, če je onesnaženje problem pri določenih območjih,

in bi ugotavljali preventivno, zakaj do tega prihaja.

In bi na kritičnih točkah lahko uvedli več preventivnih pregledov, dokler se stanje ne umiri. 

 

In da bi takšni podatki bili na razpolago točno določenim zdr. institucijam,

(če bi seveda pacienti zdravniku dovolili objavo takšnih podatkov, oz. zdr. institucijam, ki bi pregledovale kritične točke po državi)

in bi oni potem objavljali, kaj je treba javno objaviti za opozoritev javnosti.


Ključne besede E-zdravstvo, zemljevid obolenj, po boleznih, po krajih
Kategorija: Zdravje


Zadnji komentarji:

darko22 | 29.08.2018 | 08:48
Predlagatelj je  očitno mislil, da bi izdelali analizo obolevnosti na določenem mestu, delovnem mestu ali  v določenem kraju.

Žal bi bil oto potrebno iz vidika ugotavljanja poštene in pravične  obdavčitve, kateri  celo za določena področja opisuje pokojninska reforma.  

To področje je nerešeno in predlagatelje je korektno zastavil temo. Žal pa se je napačno izrazil.  Potrebno bo narediti analizo po delovnih mestih in po območjih, kjer delovna mesta so.  Nesmiselno je, da sami sebi delamo meglo.
anekdota | 22.08.2018 | 22:29
 
Nisem prepričan, ampak mislim, da je tega precej že narejeno. Kolikor se spomnim imajo sezname različnih bolezni in zdravstvenega stanja po občinah in v državi (gledal poročila po spletu). Sicer pa kako ne bi imeli, za farmacevtske koncerne je to malenkostna izvedba, posledično z velikimi možnostmi zaslužka ...



jb2504 | 24.08.2018 | 17:12
pa dobr, problem je, da so nekatere velike občine obsežne za 100 manjših. zarad tega ta predlog, da bi imeli to bolj podrobno za v vpogled, nekatere zdravstvene inštitucije.
https://image.ibb.co/h0N8DU/dodatek_e_zdravstvu.png

Dodatek k e-zdravstvu

Ali bi bilo dobro, da bi zdravniki, naredili bazo podatkov,

hujših bolezni, in naredili zemljevid, natančno po območjih.

 

Vse bolezni po stavbah, da bi recimo imeli vsa hujša bolezenska stanja, po območjih.

In da bi lahko tako približal, da bi videl natančno po ulicah, če bi pa odzoomal bi pa imeli večje območje pod pregledom, glede na bolezenska stanja.

 

Nekak po barvah, podobno, kot pri vremenu, kot ima arso glede padavin.

 

Ker bi imeli pregled, če je onesnaženje problem pri določenih območjih,

in bi ugotavljali preventivno zakaj do tega prihaja.

In bi na kritičnih točkah lahko uvedli več preventivnih pregledov, dokler se stanje ne umiri. 


Ključne besede: E-zdravstvo, zemljevid obolenj, po boleznih, po krajih

Dodatek k e-zdravstvu

Ali bi bilo dobro, da bi zdravniki, naredili bazo podatkov,

hujših bolezni, in naredili zemljevid, natančno po območjih.

 

Vse bolezni po stavbah, da bi recimo imeli vsa hujša bolezenska stanja, po območjih.

In da bi lahko tako približal, da bi videl natančno po ulicah, če bi pa odzoomal bi pa imeli večje območje pod pregledom, glede na bolezenska stanja.

 

Nekak po barvah, podobno, kot pri vremenu, kot ima arso glede padavin.

 

Ker bi imeli pregled, če je onesnaženje problem pri določenih območjih,

in bi ugotavljali preventivno zakaj do tega prihaja.

In bi na kritičnih točkah lahko uvedli več preventivnih pregledov, dokler se stanje ne umiri. 

 

In da bi takšni podatki bili na razpolago točno določenim zdr. institucijam,

in bi oni potem objavljali, kaj je treba javno objaviti za opozoritev javnosti.


Ključne besede: E-zdravstvo, zemljevid obolenj, po boleznih, po krajih

Dodatek k e-zdravstvu

Ali bi bilo dobro, da bi zdravniki, naredili bazo podatkov,

hujših bolezni, in naredili zemljevid, natančno po območjih.

 

Vse bolezni po stavbah, da bi recimo imeli vsa hujša bolezenska stanja, po območjih.

In da bi lahko tako približal, da bi videl natančno po ulicah, če bi pa odzoomal bi pa imeli večje območje pod pregledom, glede na bolezenska stanja.

 

Nekak po barvah, podobno, kot pri vremenu, kot ima arso glede padavin.

 

Ker bi imeli pregled, če je onesnaženje problem pri določenih območjih,

in bi ugotavljali preventivno zakaj do tega prihaja.

In bi na kritičnih točkah lahko uvedli več preventivnih pregledov, dokler se stanje ne umiri. 

 

In da bi takšni podatki bili na razpolago točno določenim zdr. institucijam,

(če bi seveda pacienti zdravniku dovolili objavo takšnih podatkov, zdr. institucijam, ki bi pregledovale kritične točke po državi)

in bi oni potem objavljali, kaj je treba javno objaviti za opozoritev javnosti.


Ključne besede: E-zdravstvo, zemljevid obolenj, po boleznih, po krajih

Dodatek k e-zdravstvu

Ali bi bilo dobro, da bi zdravniki, naredili bazo podatkov,

hujših ali vseh bolezni, in naredili zemljevid, natančno po območjih.

 

Vse bolezni po stavbah, da bi recimo imeli vsa hujša bolezenska stanja, po območjih.

In da bi lahko tako približal, da bi videl natančno po ulicah, če bi pa odzoomal bi pa imeli večje območje pod pregledom, glede na bolezenska stanja.

 

Nekak po barvah, podobno, kot pri vremenu, kot ima arso glede padavin.

 

Ker bi imeli pregled, če je onesnaženje problem pri določenih območjih,

in bi ugotavljali preventivno zakaj do tega prihaja.

In bi na kritičnih točkah lahko uvedli več preventivnih pregledov, dokler se stanje ne umiri. 

 

In da bi takšni podatki bili na razpolago točno določenim zdr. institucijam,

(če bi seveda pacienti zdravniku dovolili objavo takšnih podatkov, zdr. institucijam, ki bi pregledovale kritične točke po državi)

in bi oni potem objavljali, kaj je treba javno objaviti za opozoritev javnosti.


Ključne besede: E-zdravstvo, zemljevid obolenj, po boleznih, po krajih
yowie | 16.08.2018 | 09:06
Za takšne stvari obstajajo raziskave, ki se izvajajo in objavljajo - malo poglej znanstveno literaturo. V njih se preverja tudi povezavo med okoljem in boleznijo ter še druge vzroke... Ker ni enostavno določit, da ravno okolje vpiva na pojav bolezni, je potrebno izločit mnogo drugih dejavnikov, za kar pa rabiš relativno veliko število primerov bolezni, z omejitvijo na hišo ali ulico pa le-to izgubiš. Potem je tu še dejstvo, da doma preživiš približno polovico časa, možno pa da si drugje izpostavljen...
Da predstavim na bolj plastičen primer - A veš da je v obdobjih, ko se proda več sladoleda več utopitev? A je torej sladoled kriv za utopitve? Vzrok je nekje drugje...
jb2504 | 16.08.2018 | 16:24
ti dam nek primer: sežigalnica zdravil, ljudje okoli z rakom, glasno se opozarja, nihče nič o tem.,
najdi mi znanstveno literaturo, ki rešuje to problematiko.

in to je literatura, ki jo objavljajo leta in leta za tem, ko ljudje izpostavljajo problem. (če ljudje v neki skupnosti, sploh ugotovijo, da imajo probleme zaradi onesnaženja)

zdj gre nekak tko:
prebivalci glasno opozarjajo na probleme bolezni (zaradi onesnaženja, če se sploh pogovarjajo o boleznih med sabo, ki jih imajo), potem jih nek novinar zagrabi (če jih zagrabi),
potem zbere vse podatke, tisitih, ki javno opozarjajo na probleme onesnaženja.
potem mora dobiti založbo, da ga financira, in ljudi, ki govorijo, da imajo leta in leta zdravstvene težave zaradi onesnaženja in na koncu se vse napiše v znanstveni literaturi.

in potem je vprašanje koliko ljudi bere to, in koliko jih javno razglaša za probleme nekaterih boleznih po področjih.
TB | 14.08.2018 | 10:45
Kar opisujete, je naloga epidemiologov. S tem se že leta ukvarjajo predvsem na NIJZ. Še bolj “aktiven nadzor” nad zdravstvenim stanjem prebivalstva pa je že nevarno blizu neupravičenemu poseganju v zasebnost.
jb2504 | 14.08.2018 | 14:39
Še bolj nevaren za podjetja, ki prekomerno onesnažujejo okolje.
Važno, da vsaj tega ni, in imajo NIJZ in epidemologi vse "pod kontrolo".

In takoj zaznajo povišanje pljučnih ali katerekoli druge bolezni na določenem področju,
in preventivno rešujejo takšne probleme, preventivno z obveščanjem ljudi, po območjih.

Aja epidemologi ne morjo počet to pri vseh boleznih, ampak samo pri tistih, ki imajo potencial za epidemijo.
opazovalka | 13.08.2018 | 12:08
In ko se ljudje selijo se bi ti podatki tudi selili? Nekdo prijavljen stalno v Trbovljah, začasno v Kopru, kam bi vnesli podatke? Če ima nekdo raka in živi sam v hiši - kako je z varstvom osebnih podatkov? Če bi podatke zbirali po regijah bi morda še bila za. Sem proti, menim, da se je predlagatelj zgolj šalil.
  
jb2504 | 15.08.2018 | 14:04
če bi blo kriptirano s hardwarom bi najbrž bilo malo težje
dekriptirni usb ključ, samo bi moral bit podatki kriptiran na večih nivojih,

in za vsako ambulanto, dva različna dekriptirna usb ključa. (potem pa še kriptiran software na računalniku)
sicer bi to bilo dobro le za zdravstvene kartone. samo bi moral bit glavni strežnik kr dobr zaščiten.
(aja pa še dostop podatkov do pacienta usklajen z e-naročanjem, preventivno, da lahko en zdravnik dostopa le do enega kartona hkrati, razen če jih lahko bere več hkrati)
recepti bi najbrž šli le v karton brez vpogleda v karton, ampak le do vpogleda do izdanih receptov.


debata je sicer o dostopu, do podatkov bolezni,
lahko pa vsak pacient zavrne, dostop podatkov za bolezni,
zdravstvenim institucijam, ki bi pregledovale.
če je kakšna bolezen bolj izrazita, na določenem področju v sloveniji.
jb2504 | 13.08.2018 | 16:05
najbrž bi se, če bi obstajal računalnik, da bi lahko to delal. (namreč spremljal tudi spremembo bivališča).
dobr je pa problem, da je za to rešitev, enostavna koda (oz. manj kot stavek tukaj). samo ne poznam programskih jezikov, da bi mi povedal kako.

(za varstvo osebnih podatkov, bi najbrž tudi bilo poskrbljeno, saj v tem, da so bolezenska stanja na razpolago, ne pomeni, da bi moral bit zraven še potek zdravljenja, vzrok in podobno)
jb2504 | 13.08.2018 | 16:13
in se popolnoma strinjam s tabo, podatki bi bili na razpolago le zdravstvu. varstvo osebnih podatkov? tega najbrž ne bi imeli, v tem smislu, ampak v naslednjem stavku.

pa recimo, da imaš malenkost prav, bi bil problem odtujitve osebnih podatkov, če bi bil možen.
(tako kot je danes, ko lahko nekdo nepooblaščeno vpogleda v zdr. karton)

to, da pa ima zdravstvo pregled bolezni po ulicah po celotni državi, je daleč, in svetlobna leta daleč, od varstva osebnih podatkov, ker do njih dostopajo le zdravniki oz. zdravstvo.
jb2504 | 13.08.2018 | 16:22
@opazovalka 
In ko se ljudje selijo se bi ti podatki tudi selili? Nekdo prijavljen stalno v Trbovljah, začasno v Kopru, kam bi vnesli podatke? Če ima nekdo raka in živi sam v hiši - kako je z varstvom osebnih podatkov? Če bi podatke zbirali po regijah bi morda še bila za. Sem proti, menim, da se je predlagatelj zgolj šalil.

zdj ko se ljudje seljo, morjo selit tudi zdr. kartone. (oz. menjat osebne zdravnike)

potem bi zdravniki le spremenili naslov (pacienta). oz. bi bilo tako narejeno (avtomatsko), da se njim ne bi bilo treba ukvarjat s tem. (in na koncu greš lahko na drug konec sveta, brez kartona, in te zdravnik obravnava glede na tekoče zdravljenje)
Burek Man | 13.08.2018 | 17:03
In kako bo zdravnik v npr. avstriji dobil te podatke iz slovenskega sistema?
jb2504 | 13.08.2018 | 21:01
preko sistema, ki se imenuje INTERNET?
Burek Man | 14.08.2018 | 12:27
> preko sistema, ki se imenuje INTERNET?

Torej, kot v ameriškem filmu, bo šel na www.zdravstvenikartoni.si, bo vpisal notri "Janez Novak" in dobil vse tvoje podatke? 

Saj veš, da gre tukaj za tajne podatke, ane? Pa da mora dostop dobiti samo zdravnik, ki te trenutno tam zdravi. Torej rabiš vnest vse tuje zdravnike na celem svetu v bazo podatkov. Vsem zdravstvenim domom po celem svetu dat čitalnike slovenskih kartic, zrihtat dostop, podporo, software za pregled vseh teh podatkov, prevod teh podatkov v vse svetovne jezike itd.

Najlažje je rečt "internet" pa ne imet pojma o čem govoriš. 
jb2504 | 14.08.2018 | 14:27
pa ja, dobr da ne obstajajo kriptirani podatki znotraj nekega sistema.

in če bi bolje prebral bi videl, da se gre le za evidence bolezni,
in ne še (trenutno) za zdravstvene kartone v bazi podatkov.
Burek Man | 14.08.2018 | 16:26
> pa ja, dobr da ne obstajajo kriptirani podatki znotraj nekega sistema.
Vse tisto rabiš, da dekriptiraš te podatke.

jb2504 | 13.08.2018 | 01:21
Potem bi imeli še podatek, da je vodovodna napeljava v neki ulici zastarela,
in povzroča neka bolezenska stanja.

Samo dobro, da takšnih primerov ni.
jb2504 | 13.08.2018 | 01:14
Pa se strinjam, imaš prav, koga pa zanima, če imajo ljudje raka, v neki ulici zaradi sežigalnice odpadkov (ali zdravil), ali zaradi neke tovarne. Jaz sem tudi proti (burek-u)

Ali če imajo ljudje pljučne težave ob prometnicah. Koga pa zanimajo takšne neumnosti?
Burek Man | 12.08.2018 | 11:50
Po regijah... po večjih naseljih.. ajde razumem.

Po stavbah in ulicah? Zato da se v štiristanovanjski stavbi trije sprašujejo kdo od njih ima (npr.) raka? Proti.