Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


V osnovne šole novi predmet o sreči
 
Ferenc
Ogledov: 730
Predlog ustvarjen 10.08.2018
Odziv pristojnega organa objavljen najkasneje: 16.10.2018
Zadnja sprememba 09.08.2018 11:44:53

  Predlog   Število glasov   Komentarji (10)  

V tisoč osnovnih šolah v indijskem glavnem mestu New Delhi bodo v prihodnjem šolskem letu dodali nov predmet – o sreči. Vsak šolski dan bodo tako učenci začeli z eno uro učenja o sreči, o tem, kaj je v življenju res pomembno, o tem, kako naj učenci skrbijo zase in za svojo srečo. S tem poskušajo učencem olajšati stres, po katerem zaradi natrpanih urnikov slovijo indijske šole, ki se hvalijo s tem, da izobražujejo vrhunske znanstvenike, predvsem matematike, ne pa tudi zadovoljnih in srečnih ljudi. Zato na urah sreče govorijo o posameznikih (Konfucij, ..), ki so lahko navdih. Meditirajo in se učijo tehnik pozitivne motivacije. Razmišljajo, da bi podobne ure o sreči vpeljali tudi na univerze.

Predlagam uvedbo predmeta o sreči v slovenske osnovne šole. 

 


Ključne besede predmet o sreči
Kategorija: Šolstvo


Zadnji komentarji:

Aleksander82 | 22.08.2018 | 11:57
Mislim, da bi vsi morali to imeti. Vsepovsod, kamor prideš, se najde kak osebek, ki samo jamra.

Morda se ne zavedamo, kakšno srečo imamo, da živimo v Sloveniji. Če ti zdravje dobro služi, si naredil že 50 % posla. Treba je biti samo optimističen in vztrajen.

Je pa tako, da vsakdo se sooča s problemi v svojem življenju, eni bolj drugi manj.
anekdota | 16.08.2018 | 16:30
 
Za, v kolikor bi bila ura smiselno izpeljana.

"Joy comes from inside the child. Teachers cannot force their children to experience joy and more than they can command them to learn. They can create experiences where these things spontaneously happen. That is exactly what good Montessori schools and homes do. "

- Torej gre za to, da se v šolah ustvarja okolje, kjer so otroci lahko srečni!  V kolikor bi taka ura sreče bila pripravljena tako, da bi otrokom to omogočala, se to zdi smiselno.

V tem kontekstu je pomembno kdo bi takšno uro izpeljal, vodil. Iz tega razloga sem deloma skeptičen, da so naše krovne inštitucije za izobraževanje sposobne najti in vpeljati dovolj ljudi, ki bi tak predmet vodili.

Vzpodbuden filmček o Waldorfski šoli: https://www.youtube.com/watch?v=tZmAX5adCl0


Barbara Győrfi | 15.08.2018 | 11:59
Čvekanje o sreči ne bo pomagalo, dokler bomo takšna družba, kot smo. Če imaš okrog sebe toliko nesreče, tekmovalnosti, brezobzirnosti, kot je imamo marsikje po svetu, tudi v Indiji, boš težko srečen, če imaš v sebi sočutje, ker boš vedel, kako malo je v resnici potrebno, da bi ljudje bili srečni in da osebne sreče ni brez sreče drugih. V današnji družbi, kjer koli že, pa to ni mogoče, razen kakšnega posameznika, ki se umakne iz te nore dirke, ali pa je povsem nekritičen in neobčutljiv do okolice. Takšne pravljice, kot jih hočejo prodajati Indijci, samo ustvarjajo uspavane možgane. Tole s pozitivizmom so začeli Američani v 60. letih, potem pa so tesnobni in vsak s svojim šrinkom, ker ne morejo zdržati v tako brezčutni in tekmovalni družbi. Prepričanje, da je vse odvisno od tebe, da lahko dosežeš vse, kar hočeš itd., da je vse dobro, kar doživiš itd., da moraš vedno razmišljati pozitivno itd., ustvarja samo kupe nesrečnih ljudi, ki jim spodleti, občutijo krivdo, ker občutijo "negativna" čustva, potem pa se počutijo še slabše kot bi se sicer. Tudi pri nas ni bolje. Nič hujšega, kot če strašanskemu pozitivcu pokažeš prst - če se vsaj malo ne strinjaš z njim, podvomiš vanj in ga ne občuduješ, je takoj užaljen in aroganten za vsako figo. Narcisizem zamegli pamet. Vse to se vidi najprej pri raznih pridigarjih, ki tudi v Sloveniji cvetijo kot gobe po dežju, ljudje pa jim sledijo kot ovce. O Konfuciju in podobne stvari, pa itak razlagajo razne duhovne skupine, zato tega ni potrebno vnašati še v šole. 
Najprej bi se vsak posameznik moral lotiti tega, kar je res pomembno. Na primer, da začneš razmišljati, in to s svojo glavo. Da začneš pridobivati znanje, ki bi moralo biti vrednota, ne nekaj nepomembnega. Da ne sodiš o stvareh, ki jih ne poznaš. Da se učiš dosledno in logično razmišljati. Da znaš svoje trditve dobro argumentirati. Da se učiš, kaj je pravičnost, poštenost, ker tega večina ljudi v sebi nima, oz. občutek za to ni dovolj razvit. Obstajajo dobre vaje za to. Potem ne bo niti nebuloz po družbenih omrežjih ... Če bi se ljudje učili že samo tega, kar sem naštela, bi bila vsa družba srečnejša, tako pa ni mogoče, ker so vsi pretirano zaverovani vase, ne učijo se reševati konfliktov, so čustveno povsem nezreli ... Po svetu hodijo kot polizdelki. Potem vzgajajo otroke, ti so seveda pod vplivom staršev, zato ne verjamem, da bi takšen predmet kaj pomagal. Starši so itak problem, s tem se strinjamo vsi. 
Torej - strinjam se, da so v šolah namesto faktografskih nepomembnosti potrebne druge vsebine, pomembnejše za življenje, a modrovanje o sreči je presplošno. Začeti je treba vzgajati sebe, potem bo dobremu zgledu sledil tudi otrok, to pa se bo poznalo tudi v šoli. 
Ne dvoomim pa v dober namen predloga. 
anekdota | 16.08.2018 | 15:24
 
Se mi zdi, da preveč čb gledaš na zadevo, četudi se v mnogem kar si napisala strinjam, se mi zdi v tem pogledu tvoja presoja predloga prestroga.
Ravno v družbi v kateri prevladuje navedeno, je še bolj potrebno iskati načine kako jo izboljšati ali kot pravi pregovor ljudstva Nube: "Bolje kot preklinjati temo, je prižgati eno samo luč".

Samo govorjenje, kot tudi branje knjig o sreči ter podobnih zadevah seveda lahko pomaga, odvisno komu in kdaj oziroma v kakšnih okoliščinah, najbolje pa seveda uči vzgled.

Povsod je smiselno, da je dobra vibra, kar še ne pomeni, da se ne rešuje problemov. Tudi otroci potrebujejo prostor kjer občutijo, da so lahko sproščeni, kjer niso pod pritiskom ocenjevanja, da obstaja tudi znotraj inštitucije naprezanja prostor in čas, ki je namenjen samo njim in njihovim potrebam, kjer so lahko slišani in srečni. Zaradi česar se bodo morda tudi lažje in bolj pripravljeno vračali v šolo.

Mislim, da v kolikor bi ure bile smiselno izpeljane, kjer bi se otroci lahko tudi odprli, sprostili, povedali o njihovih problemih, iskali pozitivne plati življenja, ustvarjali občutek za ustrezno in potrebno distanco, posledično razumeli možnost vpliva na lastno počutje itn., da bi lahko bile ure smiselne.

V Indiji se vpeljuje različne "alternativne" modele šol, kot je Montesori. Učenci tudi meditirajo in rezultati tega so splošno dobri.

Ker govorimo o sreči otrok v šolah, pa skoraj ne moremo mimo samega sistema poučevanja v naših šolah. Učenci v šolah kjer poučujejo s sistemom Montessori so bolj srečni, v učenju in osebno hitreje napredujejo, pri nas v klasičnih šolah pa se zdi, da so otroci vedno bolj depresivni.

http://ageofmontessori.org/spontaneous&#..#45;in-children/
https://www.montessorinature.com/what..#45;child-happy/
https://www.theobjectivestandard.com/iss..ntesorri-method/

Vzpodbuden filmček o Waldorfski šoli: https://www.youtube.com/watch?v=tZmAX5adCl0
Barbara Győrfi | 22.08.2018 | 09:01
Takšen predmet je samo blaženje posledic, kot če živalim v živalskem vrtu ponudite igračo. Treba je odpravljati vzroke, kako, sem delno napisala. Potem se prižge še kaj več kot samo ena luč.
anekdota | 22.08.2018 | 22:18
 
Se strinjam, potrebno je odpravljati vzroke, toda otroci ne bodo čakali, ker teh še dolgo ne bomo odpravili. Otroci so tukaj in sedaj, in zdi se potrebno storiti kar se da, pa četudi vsaj malo pomaga k temu, da so otroci bolj srečni.
RED_line | 12.08.2018 | 11:32
Pozabi. Šola je samo zato da ti opere možgane in njim ni v interesu da bi bili srečni. Oni hočejo da smo žalostni, zato da prej zbolimo, se drogiramo in "uživamo" v nakupovanjih in izdelkih.
Burek Man | 12.08.2018 | 11:48
Ma ni res.. otroci so srečni, tudi s štirko, trojko, ali dvojko.... starši so problem.
Burek Man | 11.08.2018 | 11:58
Za stres so krivi starši ne učenci. Naj se otroke uči brat in pisat, ter prepoznat veverico in povedat, kaj je glavno mesto Nemčije, starši pa naj nehajo težit. Včasih so otroci imeli ocene od 1 do 5, kak je bil genij, kak je ponavljal. Zdaj pa, če ni 5, starši v šolo, pa inštrukcije, pa težit učiteljem, ravnateljem, pa še otrokom zraven.