Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Stroški referenduma
 
T_Eclipse
Ogledov: 4759
Predlog ustvarjen 18.07.2010
Arhivirano
Zadnja sprememba 18.07.2010 17:31:54

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (8)  

Predlagam, da se stroški referenduma delno ali v celoti pokrijejo iz plač poslancev. Poslanci so izvoljeni in so plačani za to da delajo v imenu državljanov, tudi plačani so iz denarja davkoplačevalcev. Če se poslanci niso zmožni sporazumet o npr. nekem zakonu in razpišejo referendum, to pomeni da niso opravili tega, za kar so izvoljeni in plačani, to je sprejemati odločitve v imenu državljanov, ki so jih izvolili, torej si ne zaslužijo plače, niso opravili svojega dela.

Predlagam, da v primeru če poslanci niso zmožni se sporazumeti in preložijo breme odločitve na državljane, kljub temu da so poslanci izvoljeni da sprejemajo odločitve v imenu državljanov, se del denarja za pokritje stroškov referenduma vzame iz njihovih plač. Torej naj imajo poslanci v primeru da razpišejo referendum nižje mesečne plače v tolikšni meri da se stroški referenduma pokrijejo delno ali v celoti.

V tem primeru, bi se mogoče poslanci bolj potrudili in bolj sodelovali pri sprejemanju pomembnih  zakonov in ne bi prelagali svojega dela  na državljane. Naprimer v primeru referenduma o arbitrežnem sporazumu smo se morali državljani odločati o temi, ki je bila zgleda da pretežka za vse poslance, pravnike, magistre, doktorje... Poslanci se niso znali sporazumeti in so breme dali na ramena državljanov, tako da bodo lahko rekli v primeru slabega izzida, sej so se državljani tako odločili, mi nismo nič krivi. Kako se lahko državljani odločamo o temi o kateri si niso enotni niti pravniki?

 

Lep pozdrav!


Ključne besede Referendum, stroški
Kategorija: Splošno


Zadnji komentarji:

Anti NWO | 21.07.2010 | 16:48
 
Jebenti gnilo demokracijo v nasi drzavi in USTAVO RS, ki ni vredna pol K. Sploh pa mi gre na zivce, ko enih 100 ljudi v parlamentu odloca o nasi usodi, medtem, ko mi potrebujemo po 10.000 podpisov ali kolikor ze pac, sploh za narediti nek referendum. Pol pa eni se hocejo ne vem koliko stevilno udelezbo in glasov za, itd.....

No kot sem rekel referendumi bi morali biti vsaj 1x ali 2x na leto ob istem casu in, do takrat se mora dati vec razlicnih vprasanj, na katera bi lahko ljudje glasovali. Ta vprasanje, bi morala biti dostopna na internetu vsaj 3 mesece pred referendumom, ali kaj vec, tako, da ljudje imajo se cas ugovora na dolocena vprasanja, da se jih spremeni, itd...., tako, da tocno vedo, kaj grejo voliti, ne pa, da pridejo na volisce, ter je vprasanje tako cudno postavljeno, da niti ne vedo, kaj morajo napisati.

Referendumi ne bi smeli biti tako dragi, naj oni naredijo tako, da se znizajo stroski referenduma, pa magari dati moznost, da se glasuje preko interneta. Glas odda z posebnim uporabniskim imenom in geslom "vsakic drugacnega", katerega, bi nam ga poslali na dom recimo, ter dati moznost ugovora in spremembo glasa tudi do 1 mesec po referendumu, takrat bi se zares uradno koncal referendum, sicer pa ce je doloceno vprasanje zares sporno, bi se lahko naslednjic ponovilo na naslednjem referendumu.
DarjanG | 21.07.2010 | 07:51
 
Hja, pa lahko bi uporabili švicarski model: 1 X letno referendumi, volitve ali podobno, če je kaj pripravljenega, takrat greš, obkrožiš od 1 do X vprašalnikov in je to to. Če sklicatelj zamudi za 1 dan do dneva volitev/referenduma, čaka 1 leto, da pride spet dan volitev/referenduma. Glede na to, da so volitve jeseni, je to recimo vsako 2 nedeljo v oktobru.
Anti NWO | 21.07.2010 | 16:52
 
Aja, Svica celo ima tak sistem, kot sem si ga jaz zamislil? Nisem vedu. Lepo, da obstajajo nekatere drzave, ki so v koraku z casu. Mi smo pac se zaostali precej zadaj, saj niti demokracije se nimamo, tako kot skoraj nobena drzave se ne, samo dobro, mogoce bomo nekoc imeli demokraticno in pravno drzavo in bomo celo bili svobodni in samostojni?

Utopija? Ja mislim, da je to skoraj res prevec utopicno, ker, ko bo to bilo mozno, potem se bodo zacele uresnicevati tudi ostale moje utopicne zamisli, oziroma napovedi/prerokbe.
DarjanG | 21.07.2010 | 07:38
 
Se strinjam, da bi bilo potrebno stroške referenduma "sklatit" in določiti prag udeležbe.
Moja dopolnitev: sklicatelj/sklicatelji oziroma predlagatelji referenduma položijo varščino iz svojih žepov za referendum in v primeru, da je prag udeležbe nižji ali da referendum ne uspe se referendum pokriva v celoti iz varščine. Na ta način se ne krati pravica do sklica, samo omejitev se postavi, da bodo predlagatelji/sklicatelji malo mislili s svojo glavo, ljudje pa s svojo denarnico, ko bodo dajali podpise v podporo referendumu.
Matej Novak | 21.07.2010 | 07:30
Se strinjam. Je pa res, da se da te zadeve regulirat tudi drugače. Predvsem bi morali določiti volilni prag oz. prag volilne udeležbe, ki bi bil minimalen, da bi bil referendum veljaven. Kr to, da se izpeljujejo referendumi, kjer je udeležba manj kot 10% odstotna je navaden bullshit.

Prag bi moral biti postavljen vsaj na 25%...konec koncev so edini 3 referendumi po plebiscitu leta 90, bili EU, NATO in AS. In vsi so imeli krepko čez 50% udeležbe.

Kar se vsebine tiče, torej, da bi nekako regulirali, katera vprašanja so relevantna za referendum in katera ne, je to zelo težko, bi pa veljalo razmišljati v tej smeri.

strinjam se z mrtn, ko pravi, da opozicija predvsem zlorablja inštitut referenduma - to je čista resnica, konec koncev desnica, ki je večinoma v opoziciji, še ni predlagala enega pametnega referenduma, pa so jih predlagali vsaj že 15.
mrtn | 21.07.2010 | 05:07
Pri referendumih je tezava predvsem v tem, kaksna vprasanja se kvalificirajo ter koliko ljudi uspejo agitatorji zmotivirati za udelezbo. 

Zato bi morali postavit jasna dolocila o cem se na referendumu pac ne more glasovati (clovekove pravice, recimo). Ob tem pa tudi dolociti, da mora pobudnik referenduma z izbiro in formulacijo vprasanja in predvsem z ustrezno propagando na volisca pripeljati vsaj recimo 50 % volilnih upravicencev. 

Ker to, da v imenu drzavljanov odloca 8 % vol.upr. ni demokracija, ampak vladavina manjsine (in to ponavadi ideolosko zaslepljene). In v primeru, ko gre za kompletno butasto ali skrajno neustrezno vprasanje (kot recimo pokrajine), argument, "imas pravico da gres volit, ce ne si si pa sam kriv," enostavno ne drzi. 

Razen ce je poleg opcije "da"/"ne" na voljo tudi opcija "to je butasto vprasanje". S tem bi dobili tudi jasno potrditev, da je nekdo (pobudnik) financno odgovoren.

Kar se pa tice argumenta mladega25 "referendume ponavadi predlaga opozicija ... placevanje iz lastnega zepa zmanjsalo ucinek...": to da referendume predlaga opozicija je precej zalostno, ker kaze na to, da opozicija zlorablja institut referenduma za svojo dnevno politicno delovanje. In to razvrednotenje zmanjsuje ucinek neposredne demokracije.
mlad26 | 20.07.2010 | 19:04
S tem predlogom se ne strinjam! Referendume ponavadi predlaga opozicija, ki se ne strinja z delom vlade in če bi morali to plačati iz svojega žepa, bi zmanjšali učinek neposredne demokracije in s tem zmanjšali moč opozicije in pa oblast ljudstva!
Anti NWO | 19.07.2010 | 16:03
 
Referendumi bi morali bolj pogosti in zavzemati vec vprasanj, samo mi gre na kurac, da so teji ljudje celo placani za nesposobno organizacijo, medtem, ko ostali delamo kot suznji in jih moramo se uciti, kako se dela.. Bi jim mogli vzeti se kaj drugega in ne samo placo.