Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Širše regionalne ceste
 
japke
Ogledov: 772
Predlog poslan 15.05.2018
Z odzivom organa 03.08.2018
Zadnja sprememba 14.05.2018 14:53:47

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (9)  
moderator UKOM
Odziv objavljen: 03.08.2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Prečni profil ceste mora biti oblikovan racionalno in izbran tako, da omogoča normalne pogoje vožnje pri pričakovani prometni obremenitvi in v prostem prometnem toku. Pri izbiri elementov prečnega profila je potrebno upoštevati hitrost, strukturo, gostoto in časovno porazdelitev pričakovanega prometa, dimenzije izbranega merodajnega vozila, število pričakovanih srečanj vozil, prometno pomembnost oziroma funkcijo ceste, gospodarnost, topografijo terena, varovanje okolja in zahteve zimskega vzdrževanja.

Prečni profil ceste sestavljajo vozni pasovi, dodatni prometni pasovi, robni in odstavni pas, bankina, koritnica z bermo, lahko pa tudi kolesarske površine in površine za pešce. Širine posameznih prometnih pasov na vozišču so odvisne od funkcije ceste in projektne hitrosti. Na širino prometnega (voznega, prehitevalnega, dodatnega) pasu pa vpliva tudi izbrano tipično tovorno vozilo, ki se odraža v širini bočnega gibalnega prostora.

Robni pas na vozišču je sestavina smernega vozišča, ki izboljšuje prometno varnost, ohranja stabilnost voziščne konstrukcije ter je nosilec horizontalne prometne signalizacije (robne črte). Širina robnega pasu je odvisna od širine prometnega pasu in znaša od 0,25 do 0,50 m.

Vsak element prečnega profila ceste ima svojo funkcijo, njihove dimenzije pa določa predpis s področja projektiranja cest.

 

Priloge: