Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Sprememba zakona glede pedofilov
 
CP
Ogledov: 2192
Predlog ustvarjen 15.05.2018
Z odzivom organa 10.07.2018
Zadnja sprememba 14.05.2018 14:37:28

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (12)  
Doživela sem spolno zlorabo ter o njej upala spregovoriti in jo prijaviti 7 let kasneje. Trenutno čakam na potek sodnega postopka proti storilcu. Opazila sem dve veliki pomanjkljivosti v slovenski zakonodaji in sistemu, ki bi v primeru izboljšave lahko veliko prispevale k zmanjšanju spolnih zlorab slovenskih otrok in mladostnikov. V Sloveniji sta spolno zlorabljena vsako peto dekle in vsak sedmi deček. Spolna zloraba pusti velike duševne posledice. Ob prijavi sem izvedela, da je bil storilec prepoznan kot pedofil v Angliji in Bolgariji. Ob vstopu v Slovenijo je bila slovenska policija obveščena, da je v našo državo vstopil pedofil. Seveda slovenska javnost ni o tem mogla izvedeti ničesar, dokler ne bi storil prvega kaznivega dejanja in bil zanj obsojen. In ga je storil. Še več. Imel je več kot dobro priložnost, da ponovi spolne zlorabe, saj si je pri nas odprl obrt, ker izvaja alternativne oblike zdravljenja, tudi masaže. Slišala sem, da so pedofili nagnjeni, da kazniva dejanja spolnih zlorab ponavljajo tudi potem, ko so že prestali zaporno kazen. Če bi jaz pred 8 leti, ko se mi je zgodila zloraba, vedela, da imam opravka s pedofilom, se mi spolna zloraba ne bi zgodila. Tako pa je storilec dobil svojo priložnost, da ponavlja zlorabe še v Sloveniji. Prepričana sem, da nisem edina njegova žrtev, le drugi se še niso opogumili, da bi o tem spregovorili. Predlagam več kot nujne izboljšave v slovenski zakonodaji. Če je bil storilec prepoznan pedofilije v tujini in ne še pri nas, bi moralo biti zakonsko urejeno, da bi javnost lahko izvedela za njegovo temno preteklost in bi policija ljudi obvestila, s kom imajo opravka. S tem bi bile zavarovane mnoge potencialne žrtve. Ne pa, da ima pedofil sedaj še čisti teren pri nas, da ponavlja dejanja. Sploh, če ni zdravljen, je lahko povratnik. In v primeru tega človeka se je to tudi zgodilo. Policija mi je razložila, da ga spremljajo od vstopa v Slovenijo naprej. Niso pa mu preprečeni stiki z ljudmi, odprtje obrti, kjer izvaja masaže in ima s tem spet možnost, da izkoristi nedolžne otroke, jih pod imenom masaž in alternativnega zdravljenja spolno zlorabi. Res spretna manipulacija. Torej slovenska javnost bi morala biti v takih primerih obveščena in pedofilom preprečeno, da imajo stik z ljudmi, si odprejo obrt, svobodno delujejo. Vem, da je takih primerov verjetno bolj malo, a dovolj, da se je zgodilo in se še v prihodnosti lahko dogaja spolno zlorabljanje. Lahko pripomnimo, da je Slovenija glede na zdajšnjo zakonodajo lahko raj za pedofile, prepoznane v tujini, ki pobegnejo iz tujine in svobodno nadaljujejo s kaznivimi dejanji pri nas. Naslednja stvar, ki sem jo opazila, je prav tako zaskrbljujoča. Sodni postopek od ustne ovadbe, torej prijave spolne zlorabe, do same obsodbe lahko traja več kot leto dni. In v tem času lahko storilec pobegne ali še dalje v okviru svoje obrti izvaja spolne zlorabe. To bi mu moralo biti preprečeno. Sicer je možnost, da iz strahu ne bo več izvajal spolnih zlorab (pa še to ni zagotovljeno), a pobegne še vedno lahko. Postopki bi, tako kot pri morilcih, morali biti krajši in storilec nekako v priporu. Vem, da zločin umora ni primerljiv s spolnimi zlorabami, a vsekakor bi nam moralo biti vsem v interesu, da jih preprečimo in kaznujemo. Te predloge pišem iz lastne izkušnje v upanju, da bodo sprejeti. V korist slovenskim otrokom in mladostnikom. Dodatek :sedaj po zakonu, ko se je že zgodila spolna zloraba in še ni obsodbe lahko povem le, da je storilec iz bližine Slovenske Bistrice in ima odprt center zdravja.
Ključne besede spolna zloraba, preprečevanje spolnih zlorab, sprememba zakonodaje, pedofil
Kategorija: Pravosodje


Zadnji komentarji:

opazovalka | 17.05.2018 | 09:20 Prikaži
Prepričana sem, da bi veliko pomagalo, če bi javno objavili imena in priimke obsojenih za spolne zlorabe, posilstva,. Sedaj se skrivajo, ker tudi zanje velja zakon o varstvu osebnih podatkov. Le zakaj in komu to koristi?  Ne verjamem pa, da sta zlorabljena vsako 5 dekle in 7 fant. Res se sedaj malo bolj odkrito govori o tem, celo nekaj duhovnov so obsodili, a take številke so pretirane. Osebno mi nikoli ni jasno, da oseba, ki se ji je zgodilo kaj groznega, o tem molči in čaka leta in leta preden stopi do organov pregona in zadevo prijavi. S tem daje možnost storilcu, da gnusna dejanja stori med tem še komu drugemu. 
Simon Murgelj | 21.05.2018 | 14:16 Prikaži
Pomagalo pri čem?
Pomagalo na kakšen način?

Pa bom jaz javno objavil ime in priimek dveh oseb (samo za test si zamislimo, da sta bila obsojena...):
Franc Horvat, ter Marija Novak.

Smo sedaj kaj veliko na boljšem?
jur | 16.05.2018 | 16:41
Problem ni pedofilija, pač pa posilstvo. Potrebno je tudi definirati pojem pedofilije. Gre za nagnjenje do spolnega občevanja z otroki. Pa je vsak spolni odnos z otrokom že pedofilija? V ZDA je neka učiteljica seksala s 13-letnim učencem in bila zaradi tega obsojena na 6 let zapora. Po odsluženi kazni sta se poročila... 
Burek Man | 17.05.2018 | 11:26
Se ti zdi, da je 13letnik sposoben se sam, zavestno odločit, da hoče stopit v tako ali drugačno razmerje z nekajkrat starejšo žensko? Sploh, ko gre za učiteljico, ki ima nek status nad njim? Pri teh letih, še na wc ne sme, brez da dvigne roko, pa vpraša. In ja, seveda gre za zlorabo. Če bi 30letni učitelj sexal s 13letnico, bi najprej dobil več kot 6 let zapora, potem bi bi še močno dvomili v duševno zdravje take punce, če bi prišlo do česarkoli po prestani kazni.

In določeni socialni statusi, kjer je ena oseba nad drugo (v primeru učitelja in učenke) so pač zaščiteni, in tam v času trajanja tega statusa že nasploh ne bi smelo do ničesar priti, pa četudi gre za 25letno študentko in mlajšega profesorja na fakulteti... pač tega se ne počne (no, vsaj ne bi se smelo). Najprej dokončat šolanje, potem ni več njen profesor, potem pa zarad mene takoj štancat otroke, ali pa vse ostalo počet. 
jur | 17.05.2018 | 17:25 Prikaži
Omenjena učiteljica in učenec sta imela romantično razmerje, ni bil v igri le seks. In učiteljica ni pedofilka, še posiljevalka ne, saj sta seksala sporazumno. 

Spolne odnose imajo lahko tudi najstniki, menda ne bo država preganjala tudi najstniškega seksa. Bo razkrit seks med npr. 12-letnikom in 12-letnico kazensko sankcioniran?
Burek Man | 17.05.2018 | 17:48
>Omenjena učiteljica in učenec sta imela romantično razmerje, ni bil v igri le seks. In učiteljica ni pedofilka, še posiljevalka ne, saj sta seksala sporazumno. 

Ja seveda. Če bi šlo za 35letnega učitelja in 13 letno učenko, bi tukaj nekaj drugega zdaj pisalo. Ker normalne, mentalno zdrave, 30+ let stara ženske imajo "romantična razmerja" s svojimi 13letnimi učenci. 

>Spolne odnose imajo lahko tudi najstniki, menda ne bo država preganjala tudi najstniškega seksa. Bo razkrit seks med npr. 12-letnikom in 12-letnico kazensko sankcioniran?

Ne bo, ker 12letnik ne more odgovarjat za take stvari. Med 12letnico in 40letnim sosedom, ali pa 13letnikom in nevemkolikoletno učiteljico, pa bo - ker bi starejši od njiju moral vedeti, da se tega ne počne. Meja 15 let (pri nas) je tam postavljena z razlogom. Pa še pri starejših ne gre skozi, če je ena od oseb družbeno nadrejena (t.i. authority figure) drugi - naprimer učiteljica. 
verso verso | 16.05.2018 | 14:31
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: žaljiva vsebina
verso verso | 16.05.2018 | 14:29
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: žaljiva vsebina
Barbara Győrfi | 16.05.2018 | 14:06
Pedofilov se ne da pozdraviti, edino "zdravilo" bi bila veliko daljša zaporna kazen, potem marsikaterega problema ne bi bilo. Če kateremu uspe kvečjemu to, da ne ponavlja dejanj, gre za izjeme. 
Da bi se obveščalo javnost, je hudo težko izvedljivo, hitro trčimo ob drugo zakonodajo. Se pa strinjam, da bi se morali o tem obveščati nadzorni organi različnih držav in vršiti poostren nadzor nad njimi. 
Ne gre za spolno nagnjenje kot tako samo po sebi, pedofil pogosto ve, da je njegovo početje nesprejemljivo, a se pri tem ne more obvladati. 
Potem imamo še ljudi, ki spolno zlorabljajo otroke - in ti niso nujno pedofili, ker so drugim ljudem povsem nenevarni, vendar zlorabljajo mladoletnike kot nadomestek za spolnost s partnerjem. Ponavadi gre za partnerjeve otroke iz prejšnje zveze, včasih tudi za lastne. 
Ferenc in še kdo, razkazovanje še ni pedofilija. Razkazovalci so večinoma nenevarni, plašni ljudje. Pedofil pa dejansko spolno zlorablja mladoletnike. Enega ne smemo mešati z drugim, pedofili svoje početje povečini skrbno skrivajo, tudi z grožnjami žrtvi.
Simon Murgelj | 16.05.2018 | 10:42
Uf, sem si moral vzeti čas, da sem sploh razbral, kaj ta predlog sploh predlaga.

"V Sloveniji sta spolno zlorabljena vsako peto dekle in vsak sedmi deček."
Imate kakšen vir za to trditev?

"Ob vstopu v Slovenijo je bila slovenska policija obveščena, da je v našo državo vstopil pedofil."
Če je prišel znotraj šengena (iz Anglije?), slovenska policija ni vedela, da je oseba X.Y. v Sloveniji. Ali, če je sploh še vedno v Sloveniji.
Sicer je res, da če odpre podjetje, se mora nekam prijaviti, tako pa lahko pride na radar policije.

"Seveda slovenska javnost ni o tem mogla izvedeti ničesar, dokler ne bi storil prvega kaznivega dejanja in bil zanj obsojen."
Seveda. Tudi za morilce ne izvemo, da so morilci, dokler niso obsojeni. Pa še takrat niso objavljeni na nikakršen javen seznam (bivših ali aktualnih) morilcev.

"Niso pa mu preprečeni stiki z ljudmi, odprtje obrti, kjer izvaja masaže in ima s tem spet možnost, da izkoristi nedolžne otroke, jih pod imenom masaž in alternativnega zdravljenja spolno zlorabi."
Vi bi nekomu preprečili stike z ljudmi? Še morilcem ni preprečen stik z ljudmi.
Se pa strinjam, da je pedofilom treba preprečiti okoliščine, kjer so v stiku z otroci. Še posebej na samem.

"Lahko pripomnimo, da je Slovenija glede na zdajšnjo zakonodajo lahko raj za pedofile, prepoznane v tujini, ki pobegnejo iz tujine in svobodno nadaljujejo s kaznivimi dejanji pri nas."
Sigurno bi morala obstajati mreža pedofilov znotraj EU, da bi se lahko države med seboj koordinirale in izvajale potrebne ukrepe (ter spremljala take ljudi). Ne vem, če taka mreža obstaja. Verjetno pa je Slovenija v istem košu, kot ostala EU.


Vaš 1. predlog:
"Če je bil storilec prepoznan pedofilije v tujini in ne še pri nas, bi moralo biti zakonsko urejeno, da bi javnost lahko izvedela za njegovo temno preteklost in bi policija ljudi obvestila, s kom imajo opravka."
Na kakšen način bi pa javnost lahko izvedela take informacije? In na kakšen način bi policija ljudi obvestila o tej osebi?
In predvsem, čemu bi javnosti sploh omogočili vpogled v te informacije?

Vaš 2. predlog:
"Postopki bi, tako kot pri morilcih, morali biti krajši in storilec nekako v priporu."
Postopki bi v takih primerih sigurno morali biti krajši. Če uvedemo pripor za take osumljence (kjer dokazljivost ni enostavna, kot npr. pri umoru), potem pa bo to super orodje za vsekega, ki bi rad soseda ali politika malo zafrkaval.


Mimogrede, če smem vprašati - za kakšen primer spolne zlorabe pa je šlo v vašem primeru (pač, glede na to, da se je zloraba zgodila v masažnem/zdravilnem centru) ?
Ferenc | 15.05.2018 | 19:19
Abosultno podpiram dani predlog. Hkrati se sprašujem, koliko "pedofilov" je bilo legitimiranih in zalotenih na kraju prekrška (op. obrežje reke Save na Ježici) pri njihovem razkazovanju .... 
Burek Man | 15.05.2018 | 15:53
Tuakj je treba pazit predvsem na specifičnost vsakega primera posebej.. da ne bomo, kot v ameriki, imeli dolg spisek ljudi, ki so tam za brezveze... 19 letnik + 17letnica, nekdo je šel opravljat potrebo ob treh zjutraj za grmovje, pa je 100m stran šola, ipd. butasti primeri.
Jagoda Tkalec | 15.05.2018 | 15:44
Menim, da se večine pedofilov ne da pozdraviti. Nekateri viri špekulirajo, da gre za spolno usmerjenost. To možnost imam za precej verjetno. Kar je tu bolno, ni, da nekoga privlačijo otroci, pač pa, da je na enem mestu pripravljen zločin tudi storiti. Tako, kot posiljevalec posili žensko, čeprav mu je rekla ne, pedofil ve, koga se ne sme dotikati. Menim, da bi se moralo uzakoniti, da pedofili priznajo kdo so, tudi tisti, ki niso zagrešili kaznivih dejanj (verjamem, da jih nekateri nikoli ne) in se kot v Ameriki združijo v društva, kjer se spodbuja nenasilje do otrok in se razglasijo za abstinente. Kontroverzno, ampak ideja je. Sem za, predlog zgoraj je dober.
Simon Murgelj | 16.05.2018 | 11:06
Predvsem je treba pedofilom omogočiti anonimno in brezplačno pomoč. Na tak način bi se več pedofilov odločilo, da storijo ta korak in dobijo pomoč, ki jo potrebujejo.

Če se malo poigram: moralo bi se uzakoniti, da morilci priznajo kdo so, tudi tisti, ki niso zagrešili kaznivih dejanj (verjamem, da jih nekateri nikoli ne).
Jaz se sigurno ne bi prijavil. Pa sem v jezi že marsikomu rekel, da ga bom zadavil.