Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


ukinitev stopnje pribitka na motorna vozila
 
K G
Ogledov: 2273
Predlog ustvarjen 11.04.2018
Z odzivom organa 12.06.2018
Zadnja sprememba 09.04.2018 14:33:10

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (6)  
Rihard Repnik | 11.04.2018 | 19:13
Se popolnoma strinjam, DMV in davek na luksuz sta ena velika neumnost. Vedno več je vozil, registriranih v tujini. 

Davek na luksuz je sploh nelogičen in bi moral biti odvisen od cene. Tako pa lahko kupimo vozilo za 200.000 €, ki ni obdavčeno (le da ima manjši motor). Če kupimo vozilo z močnejšim motorjem za 5.000 €, pa nas udari davek na luksuz. Ali do domače, na športnješo inačico Renaulta plačamo davek na luksuz in višji DMV, medtem ko lahko osnovno motoroziran Mercedes z vso možno opremo in ceno 200.000 € ni tretiran kot luksuz, DMV pa znaša le cca 3%.

Posledica nespametnih razredov pri DMV je optimizirala uvoz manj zmogljivih vozil, kar spet pomeni manj denarja, manj davka, manj trošarin pri gorivu, manj servisnih posegov itd. Skratka, manj vsega. Večina ljudi denarja raje ne zapravi oziroma najdejo drugo pot pri nakupu. Država pa od nobenega ne dobi ničesar. 

Tisti, ki je to izračunal, je moral biti res slab matematik. Država si je naredila en velik minus in marsikoga resnično zanima, kolikšna je dejanska izguba zaradi te spremembe. Ukinitev davka na luksuz oziroma vrednotenje le-tega na podlagi cene bi bila boljša rešitev. DMV pa tudi omiliti.




 
Mark23 | 11.04.2018 | 21:32
Od teh kekcev sploh nima smisla pričakovati kaj pametnega. Avto z močnim motorjem ni avtomatsko kar luksuzni avto...
K G | 12.04.2018 | 10:01
"Ukinitev davka na luksuz oziroma vrednotenje le-tega na podlagi cene bi bila boljša rešitev."
Saj to je že sedaj. 16% od 200.000 je 32.000€, 16% od 5000€ je pa 800€... Pravzaprav zakaj pa bi to res moralo biti? Zakaj pa ne bi bila kapica; maks 5.000€ dmv na avto. Pa bomo stimulirani da kupimo večje, dražje, bolj potrošne avte, pa še s sivimi uvozi ne bo več problema.

Čim pa so dražji avtomobili še bolj obdavčeni, večja bo razlika s tujino. Pri 800€ razlike ne boš razmišljal o registraciji v tujini, pri 32.000€ razlike v ceni boš pa že razmišljal o alternativah (tuje tablice, "rabljen" avto, manjši znesek na fakturi..). Ali pa sploh ne boš šel v nakup, kar je pa slabo za potrošnjo v državi in s tem za davčne prilive.

Cene v Sloveniji ne smejo biti višje za več kot nekaj odstotkov v primerjavi z Nemčijo/Avstrijo/Italijo (razlika v DDV & DMV).
Rihard Repnik | 17.04.2018 | 22:13
K G
Ne, ni tako sedaj. Kot napisano, avto za 200.000€, ki ima motor pod 2500 kubičnih centimetrov, ni obdavčen kot luksuz. 16% davka je pri avtomobilu z motorjem nad 4000 kub. cm. To je ravno tista stvar, ki je nelogična. Kdor ima 200.000, ne pade pod luksuz, nekdo ki kupi močnejši avto za 30.000, pa ga udari davek.
DMV je čisto ločena kategorija davka, ki bi tudi morala biti bolje zastavljena. Tako pa sta oba davka prinesla izgubo, v to sem prepričan.
Rihard Repnik | 21.06.2018 | 09:46
No, Ministrstvo je podalo odgovor, pohvalno.

Dobro bi bilo videti prihodke po posameznem letu, denimo od leta 1999 naprej. Ker zelo težko verjamem, da prihodki iz tega naslova naraščajo. Pa še ta podatek je zavajajoč. Prihodki so viši tudi zaradi dodatnega davka. Objavite še potem podatek o registraciji vozil nad prostornino 3000 kubičnih centimetrov.

Nekdo, ki je tak davek uvedel, bi moral pomisliti tudi na dejstvo, da bi enostavnejši in cenejši uvoz pomenil veliko več pobranega DDVja po čisto preprosti logiki: več vozil, več goriva, več trošarine, več nadomestnih delov, več dela za servisne delavnice.

Da se izpust zmanjšuje, je logično, saj nihče ne kupi več vozila z visoko vsebnostjo CO2, ker je to enostavno predrago. Zato ga najame v tujini. 

Po mnenju ministrstva je torej povsem normalno, da je v državi s slabšim standardom luksuzen avto dražji za 100.000 €. Pa dobro, s tem bi se lahko izgovorili, da želijo dodatno obdavčiti premožne, ampak še vedno velja zgoraj omenjeno dejstvo. Luksuzen mercedes je lahko obdavčen manj kot 10 let star povprečen avto z malo zmogljivejšim motorjem.

Informacija o vozilih s tujo registracijo je nekoristna. Tam gre za poslovni najem. Preprosta storitev, podjetje plača podjetju.

Tukaj še prispevek, ki ima malo drugačne številke:
https://www.dnevnik.si/1042711368

Skratka, država se denarja več kot očitno otepa. Na mnogih področjih. Z bolj dodelanimi zakoni bi lahko profitirali vsi. 
bmozin | 10.10.2018 | 09:01
Se popolnoma strinjam s spremembo DMV (če prav razumem, lahko DMV preseže 50%), čeprav daleč od tega, da bi si lahko privoščil ali da bi si želel kupiti avto za 100+ tisoč EUR.

Na cestah je videti zmeraj več avtomobilov z nemškimi SIG tablicami, od tega ukrepa imajo največ pri Kreativnih najemih, ne pa država :)

Sicer od trenutne sestave koalicije najbrž te spremembe žal ni pričakovati...