Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


ukinitev stopnje pribitka na motorna vozila
 
K G
Ogledov: 733
Predlog poslan 11.04.2018
Z odzivom organa 12.06.2018
Zadnja sprememba 09.04.2018 14:33:10

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (4)  
Rihard Repnik | 11.04.2018 | 19:13
Se popolnoma strinjam, DMV in davek na luksuz sta ena velika neumnost. Vedno več je vozil, registriranih v tujini. 

Davek na luksuz je sploh nelogičen in bi moral biti odvisen od cene. Tako pa lahko kupimo vozilo za 200.000 €, ki ni obdavčeno (le da ima manjši motor). Če kupimo vozilo z močnejšim motorjem za 5.000 €, pa nas udari davek na luksuz. Ali do domače, na športnješo inačico Renaulta plačamo davek na luksuz in višji DMV, medtem ko lahko osnovno motoroziran Mercedes z vso možno opremo in ceno 200.000 € ni tretiran kot luksuz, DMV pa znaša le cca 3%.

Posledica nespametnih razredov pri DMV je optimizirala uvoz manj zmogljivih vozil, kar spet pomeni manj denarja, manj davka, manj trošarin pri gorivu, manj servisnih posegov itd. Skratka, manj vsega. Večina ljudi denarja raje ne zapravi oziroma najdejo drugo pot pri nakupu. Država pa od nobenega ne dobi ničesar. 

Tisti, ki je to izračunal, je moral biti res slab matematik. Država si je naredila en velik minus in marsikoga resnično zanima, kolikšna je dejanska izguba zaradi te spremembe. Ukinitev davka na luksuz oziroma vrednotenje le-tega na podlagi cene bi bila boljša rešitev. DMV pa tudi omiliti.




 
Mark23 | 11.04.2018 | 21:32
Od teh kekcev sploh nima smisla pričakovati kaj pametnega. Avto z močnim motorjem ni avtomatsko kar luksuzni avto...
K G | 12.04.2018 | 10:01
"Ukinitev davka na luksuz oziroma vrednotenje le-tega na podlagi cene bi bila boljša rešitev."
Saj to je že sedaj. 16% od 200.000 je 32.000€, 16% od 5000€ je pa 800€... Pravzaprav zakaj pa bi to res moralo biti? Zakaj pa ne bi bila kapica; maks 5.000€ dmv na avto. Pa bomo stimulirani da kupimo večje, dražje, bolj potrošne avte, pa še s sivimi uvozi ne bo več problema.

Čim pa so dražji avtomobili še bolj obdavčeni, večja bo razlika s tujino. Pri 800€ razlike ne boš razmišljal o registraciji v tujini, pri 32.000€ razlike v ceni boš pa že razmišljal o alternativah (tuje tablice, "rabljen" avto, manjši znesek na fakturi..). Ali pa sploh ne boš šel v nakup, kar je pa slabo za potrošnjo v državi in s tem za davčne prilive.

Cene v Sloveniji ne smejo biti višje za več kot nekaj odstotkov v primerjavi z Nemčijo/Avstrijo/Italijo (razlika v DDV & DMV).
Rihard Repnik | 17.04.2018 | 22:13
K G
Ne, ni tako sedaj. Kot napisano, avto za 200.000€, ki ima motor pod 2500 kubičnih centimetrov, ni obdavčen kot luksuz. 16% davka je pri avtomobilu z motorjem nad 4000 kub. cm. To je ravno tista stvar, ki je nelogična. Kdor ima 200.000, ne pade pod luksuz, nekdo ki kupi močnejši avto za 30.000, pa ga udari davek.
DMV je čisto ločena kategorija davka, ki bi tudi morala biti bolje zastavljena. Tako pa sta oba davka prinesla izgubo, v to sem prepričan.