Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


Spremembna ZVCP - vožnja kolesarjev vzporedno ("vštric"), namesto zaporedno
 
starfotr
Ogledov: 3166
Predlog ustvarjen 23.03.2018
Z odzivom organa 01.06.2018
Zadnja sprememba 23.03.2018 08:24:32

  Predlog   Število glasov   Odziv pristojnega organa   Komentarji (32)  

Predlagam, da se začnete zgledovati po tujini in ukinite nevarno prakso, ki jo učijo v osnovnih šolah in avtošolah.

 

Namreč, kolesarji so bolj varni, če vozijo vštrič, namesto eden za drugim.

 

Lep zapis na to temo je dosegljiv tu:

http://www.matejzalar.si/kolesarjenje-vstric/


Ključne besede kolesarji, promet, vštric
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

toxico | 01.06.2018 | 16:58
meni je vseeno ali vozijo vštric ali en za drugim samo , da ne vijugajo nepredvideno in, da lahko normalno prehitiš.
Burek Man | 09.04.2018 | 15:46
Nekdo je linke širil naokoli :) ogromno glasov s strani novo-ustvarjenih uporabnikov, samo z glasom tukaj in pri predlogu o smernicah glede kolesarskih stez. 
Simon Murgelj | 10.04.2018 | 08:57
Verjetno res. Sicer so novi uporabniki tako na eni kot na drugi strani.
Sicer pa, temu je portal namenjen. Demokracija pa to :)
5r | 29.03.2018 | 15:15 Prikaži
Se ne strinjam. Razlika je 1,5m ali 2,5m širine. Je pa res, da če jih je 40 in se vozijo vštric ali ne jih je zelo težko (beri nemogoče) prehitet.
škot | 29.03.2018 | 11:28
To pravilo je v kolesarskih državah natančno urejeno. Mogoče bi le povzeli npr. špansko uredbo, ki sem jo spoznal pred mesecem, ko sem bil tam, ki dopušča vožnjo vštric, minimalno razdaljo do kolesarja ob prehitevanju 1.5 metra in prepoveduje vsakršno prehitevanje v primeru nasproti vozečega vozila. Ceste so označene z velikimi opozorilnimi tablami 1.5m -  varno razdaljo za prehitevanje kolesarja. In na nekaj so nas opozorili ob prevzemu rent a car vozila - manjša kazen vas bo doletela za vožnjo skozi rdečo luč, kot če se približate kolesarju!!! Policija redno nadzoruje agresivno vožnjo udeležencev v prometu, ki bi na kakršenkoli način ogrožali kolesarje!!! Ne bo le denarne kazni, ampak vas zelo hitro zaprejo!!! In obnašanje v prometu glede na španski temperament me je resnično presenetilo. Vsi so bolj strpni, do kolesarjev se obnašajo, kot do bolj občutljivih udeležencev v prometu. Kultura je mnogo višja in posledično je tudi manj nestrpnosti z obeh strani. Ceste pa so vsakršne, od boljših, podobnih, do tudi mnogo slabših, kot jih imamo pri nas. Podpiram predlog!!!
benF86 | 28.03.2018 | 20:10 Prikaži
Bom za, takoj ko se bodo kolesarji zaceli drzati CPP. Dokler pa vsak drugi veselo ignorira vse od talnih oznacb do znakov in semaforjev, da o pravilih okoli umikanja v primeru oviranja prometa niti ne govorim, pa njet.
tomaz1967 | 30.03.2018 | 08:29 Prikaži
Vsak voznik bi se moral za kak teden preleviti v kolesarja pa bi razumel zakaj se kršijo CPP:Si kdaj kje prebral ,da bi kolesar umoril voznika avta??
Burek Man | 30.03.2018 | 12:42 Prikaži
Saj nekateri smo vsetroje.. pešci, kolesarji in avtomobilisti. In presenetljivo imamo v vseh treh vlogah največ problema z kolesarji. A ni to zanimivo?

Za probleme v avtu so že pisali, da nočnega skakanja brez luči čez cesto 2m pred avtom in podobnih problemov sploh ne omenjam.

Kot pešca me predvsem moti prehitra vožnja tam, kjer je pešcev (in otrok, psov, vozičkov in vsega ostalega) preveč za hitro vožnjo s kolesom. Poglej samo kako nekateri drvijo po Čopovi ulici v ljubljani med največjo gužvo. Pa tudi drugje zna kak kolesar zapeljat 5cm od pešca.  In ja, so že bili pešci, ki so jih umorili kolesarji, nekatere direktno (kar tam), nekatere posredno (starejše osebe, zlomnjen kolk, priklenjen na posteljo do konca precej skrajšanega življenja).  Pa potem razna ustavljanja na prehodih za pešce, s kolesom, ki ovira prehod pešcem, vožnja po pločniku, ipd. sploh v kombinaciji s slušalkami in telefonom v roki.

In kot kolesarju isto. Naredijo lepo kolesarsko stezo, ločeno, dovolj široko za prehitevanje (npr. dunajska, tist lep ločen del nasproti gospodarskega razstavišča, pa še marsikater drugi odsek, ki je ločen tako od pešcev kot od kolesarjev).
In voziš, pred tabo babica 3kmh, prehitet pa ne moreš, ker očitno 90% kolesarjev ne loči leve od desne. Na vsakem semaforju isto, več kolesarjev vozi po levi, kot po desni. Ustavljanje na kolesarski stezi, pa "zdaj bomo pa zavili stran", in obrne kolo pravokotno na stezo, in sestopa dol, da blokira tistih par kolesarjev, ki vozijo v pravo smer, pa še nekajkrat več tistih, ki gredo v napačno. 

Itd. itd. Žal, tako je. 
benF86 | 30.03.2018 | 21:57 Prikaži
tomaz1967 vozim motor, smo na istem, ce ne na slabsem, ker peljemo hitreje - padec pri 20 na uro pac ni primerljiv s padcem pri 80.

Ampak poglej to zanimivost, asfalt je se mrzel, na cesti je se soder od posipavanja in ko se peljem z motorjem, ce so za mano stirje avtomobili, se bom na prvem mestu umaknil in pocakal, da me prehitijo, ker pac z avtom ni problem peljati 90 cez posipane ovinke, kjer bi z motorjem peljal 70. Ce mi bo kdo vozil za ritjo, se mu bom ob prvi priliki umaknil, ker nocem, da me ubije.

No, ko bom srecal kolesarja, ki se bo dejansko umaknil tako, da se bo tudi ustavil, ce bo treba, bom javil. Se mi zdi, da ne bo kaj kmalu.

Skratka, kolesarji so problem, ker se prepogosto obnasajo, kot da so tanki z absolutno prednostjo, za katere CPP ne velja.

In ja, absolutno ogromno avtomobilistov pocne neumnosti, ko prehitevajo (pa tudi sicer), ampak je pa svetohlinstvo kazati s prstom na eno krsenje zakona druge skupine, medtem ko lastna skupina krsi cel kup njih.

Mad_one | 28.03.2018 | 18:26
Pozdravljam predlog. Je zelo smiseln in se v tujini s pridom uporablja.

Poleg možnosti vzporedne vožnje bi bilo treba uzakoniti tudi pravilo, da je potrebno enosledna vozila obvoziti/prehiteti tako, da je med voziloma 1,5 m razdalje (bočne).
V tujini je opaziti mnogo tabel, ki voznike opozarjajo na tovrstno - varno - prehitevanje kolesarjev.

Srž problema je, da vozniki kolesarje obravnavajo kot "statični objekt" na cesti. Odločitev za manever prehitevanja je ocena: "ali je prostor med nasprotivozečim vozilom/neprekinjeno črto dovolj širok, da lahko peljem skozi, ne da bi koga zadel".

Govorim o voznikih, ki sami NISO kolesarji. Mimo kolesarja bodo peljali z razdaljo, manjšo od 20 cm. Ne razmišljajo o tem, da lahko kolesar položaj na cesti nenadoma spremeni zaradi mnogih razlogov:
- sunek vetra
- luknja v vozišču ali ovira na vozišču, spolzko vozišče
- na cesto je pritekla žival ipd.
- okvara kolesa
- ...

Vozniki premalo razmišljajo o tem, da je (tudi) dotik kolesarja lahko zanj usoden!

Nihče od voznikov (še posebej tovornjakov ali večjih vozil) se sploh ne zaveda učinka zračnega vrtinca ob tesnem prehitevanju, zaradi katerega kolesar za trenutek izgubi ravnotežje.
stefanija | 28.03.2018 | 14:40
Jaz predlagam, da bi se vsi skupaj začeli malo lepše obnašat, pa ne bo nobenih težav z ničemer. In kolikor piše v šefovem blogu je podal tudi primer, ko je kolesarjenje vštric manj varno, ampak očitno je na ljubo drugih potrebno prebrat samo del zapisa, s katerim se pobudnik strinja. 
Jan Pincelič | 28.03.2018 | 08:14
Vožnja kolesarjev vzporedno je bolj varna za kolesarje, saj so na ta način bolje opaženi, da ne omenjam, da je lažje prehiteti kolono npr. 6-ih kolesarjev, ki je na tak način dolga za en avto. Velikokrat na cesti opažam, da nas avtomobilisti prehitevajo, ko se vozimo drug za drugim, medtem, ko prihaja nasproti vozeče vozilo. Ker je kolona predolga se ti avto pelje 20cm od balance. Sicer je pa najboljša varianta izgradnja kolesarskih stez kot so v tujini ali kot je ta, ki poteka od Mislinje do Slovenj Gradca, kjer smo kolesarji čisto ločeni od glavne ceste in tako varni pred avtomobili. 
runda | 27.03.2018 | 21:56
Če kolesar vozi meter od roba ceste, voznik pa ga prehiteva z dovolj medsebojne razdalje, na naših cestah nikakor ne ostane dovolj prostora za nasproti vozeče vozilo. V vsakem primeru je treba počakati na varen trenutek za prehitevanje, čemur ni vedno tako, prevečkrat se kolesarje prehiteva v škarje, včasih se jih celo zrine s ceste. Žal komentarji jasno odražajo sliko kulture in strpnosti voznikov na naših cestah. Vsak kolesar dejansko prispeva k zmanjšanju količine pločevine, tako da vozniki na cilj dejansko pridejo hitreje, parkirajo lažje, poleg tega skrbi za zdravje sebe in vseh ostalih, prednosti je nešteto. 

TL;DR: Podpiram. Če je dovolj prostora za prehitevanje enega kolesarja, je dovolj prostora tudi za dva.
zmaj555 | 27.03.2018 | 11:10 Prikaži
Moje mnenje je, da se mi to ne zdi ravno smiselno, ker je tako kolesarje težje prehiteti. Taka vožnja se mi tudi ne zdi najbolj varna, ker zavzamejo kolesarji celotno območje pločnika, kjer je pas za kolesarje. Predstavlja pa tudi oviro za voznike, saj jih je tako še težje prehiteti, s tem ovirajo promet. 
Simon Murgelj | 27.03.2018 | 13:56 Prikaži
Ne vem, kaj ima to veze z vzporedno vožnjo kolesarjev, a vseeno:
Kolesarji ne smejo voziti po pločnikih. Če je nekje zarisan pas za kolesarje, se mora kolesar voziti po kolesarskem pasu.

Kar se tiče prometa po cestnih površinah, pa se vzporedne kolesarje prehiti ravno tako, kot traktor - varno po sosednjem pasu.
mile4 | 29.03.2018 | 00:12 Prikaži
Popolnoma izgubljen slučaj si. Če prehitevaš kolesarja po predpisih, ga ni nič težko prehitet. Ne vem kaj bi naj tukaj bilo težkega in kaj te kolesar sploh ovira. Upoštevati je treba CPP, kje jasno piše, da kolesarja ne smeš prehitet če ti nasproti pelje avtomobil.
ahahahah | 27.03.2018 | 11:09 Prikaži
Sama se s tem predlogom ne strinjam. Vožnja eden poleg drugega je mogoče vredu za določene ceste, ki so široke in nimajo veliko ovinkov. Za podeželske ceste, ki imajo veliko ovinkov in so ozke pa bi bilo to nevarno. Saj, če ima avto hitrost 80km/h in pride iz ovinki pred njim pa so kolesarji jih je težko obvoziti, sploh če je naprej še en ovinek in je to prehitevanje nevarno , za samega šoferja bi pa bilo nevarno bremzati. 
Simon Murgelj | 27.03.2018 | 13:48 Prikaži
Za varnost vseh udeležencev na cesti vas prosim, da obnovite pravila cestnega prometa.

Voznik mora hitrost vožnje prilagoditi tako, da lahko pred pričakovano oviro varno zaustavi.
Če nek voznik vozi na tak način, da je nevarno zavirati, nevestno ogroža lastno in tuja življenja.

Predvsem na podeželjskih cestah so pogosto v prometu tudi traktorji. Če lahko na cesti z ovinki in slabo preglednostjo voznik z 80km/h varno prehiti traktor, lahko varno prehiti tudi dva kolesarja.
mile4 | 29.03.2018 | 06:37 Prikaži
Na takih cestah se ne vozi 80 km/h, ampak se je treba zavedat,da nisi sam na cesti in da je treba upoštevati tudi druge udeležence v prometu se pravi tudi kolesarje in hitrost prilagoditi razmeram. Uporabljaj zdravo kmečko pamet ne gledat samo svojo ritko...
voluhar13 | 27.03.2018 | 11:05 Prikaži
To področje je v tujih državah različno urejeno, vendar vožnja vzporedno ni najbolj varna, saj tako kolesarji zavzamejo celoten vozni pas in tako otežijo prehitevanje na glavnih cestah, ki so zelo prometne. Takšna vožnja je bolj primerna za kakšne stranske ceste, kjer ni toliko prometa in posledično kolesarji za takšno početje niso tako ogroženi.
zmaj123 | 27.03.2018 | 10:51
Se nikakor ne strinjam, saj bi to predstavljalo veliko oviro za voznike- predvsem pri prehitevanju. 
Simon Murgelj | 27.03.2018 | 13:35
Velika ovira za voznike je traktor, pa ga marsikdo brez težav prehiti.
tjaša kociper | 27.03.2018 | 10:47 Prikaži
Se ne strinjam s predlogom, predlog je skregan z logiko, včasih že težko prehitiš kolesarje, ki vozijo zaporedno, kaj šele tiste, ki vozijo "vštric".
Simon Murgelj | 27.03.2018 | 13:29 Prikaži
Vprašanje ni, kaj je lažje, ampak kaj je bolj varno.
Najlažje je prehiteti zaporedne kolesarje, če zmanjka prostora za prehitevanje se pa kolesarje preprosto zrine s ceste.
mile4 | 29.03.2018 | 06:48 Prikaži
Komentar je bil izbrisan.
Razlog: žaljiv komentar
opazovalka | 26.03.2018 | 11:26 Prikaži
Skupine oz. dveh, ki vozita vzporedno ("vštric" kot pravi predlagatelj) je nemogoče prehiteti.
Simon Murgelj | 26.03.2018 | 20:27 Prikaži
Meni se ne zdi preveč zapleteno - https://youtu.be/o9pmw2ckQSU