Prijava z OpenID | Ste pozabili svoje geslo? | Registracija


1.4.2018 se začne e cestninjenje za kamione, predlagam naj se to uvede tudi za osebna vozila
 
verso verso
Ogledov: 488
Predlog poslan 20.03.2018
Konec glasovanja
Zadnja sprememba 20.03.2018 12:23:55

  Predlog   Število glasov   Komentarji (15)  

 E cestninjenje naj se uvede tudi za osebna vozila. Naj bo zgled e cestninjenje kamionov.


Ključne besede cestninjenje
Kategorija: Promet


Zadnji komentarji:

LeonP | 27.03.2018 | 10:53
To se mi zdi smiselno, saj bi tako lahko ukinili sistem z vinjetami. Poleg tega bi lahko podrli cestninske postaje, saj že tako ali tako delajo zastoje na cesti in so tako ali tako samo ovira. Preko e-cestninjenja pa bi plačali samo določeno pot, ki jo prevozimo ter kilometrino, ki jo prevozimo. Poleg tega bi lahko merili hitrost voznikov, saj imamo podan točen čas prihoda ter odhoda na avtocesto ter prevoženo kilometrino, preko katere bi lahko izmerili povprečno hitrost voznikov.
mucka | 27.03.2018 | 11:23
Cestninske postaje imajo namen ukiniti in v prihodnosti porušiti, Na komentar glede meritve hitrosti voznikov, je za hitre voznike slabost, da bi merili hitrost, saj za to so ze radaji na večjih lokacijah postavljeni. Tako da se s tem ne strinjam. Prav tako so problem vozniki, ki se ne vedo pravilo razvrščati in zato prihaja tudi do zastojev, ni problem samo v cestninskih postajah.
znalček | 22.03.2018 | 15:30
Težko razumem logiko, da plačamo enako, če se peljemo vsak dan 2x po avtocesti ali pa 10x v letu. Na tenis igrišču plačam, kolikokrat igram, na smučišču plačam tolikokrat kot smučam, v gostilni plačam kolikor popijem, v trgovini plačam toliko kot kupim. Na nobenem od teh mest mi ne vsiljujejo letne karte, drugače pa lahko igram na parkirišču, štamfam, pijem doma ... Edini smisel vinjet je v enostavnosti uporabe, prodaje, kontrole in nizkih stroških. Ko obstaja tehnologija, ni nobenega razloga, da je ne bi uporabili. Predvsem za tiste, ki bi  se redko vozili po avtocesti. Za tiste, ki se vozijo veliko, je po moje smiselno še vedno ohranjati letne pavšale (v smislu količinskega popusta), ampak po moje je v tem primeru cena obstoječe vinjete nekajkrat prenizka.

V vsakem primeru pa bi morali destimulirati vsakodnevne vožnje na dolgih relacijah, katere sedaj celo spodbujamo (poceni vinjeta na račun tistih, ki se vozijo manj, neobdavčen ekstradohodek s potnimi stroški ...) in spodbujati vožnjo z vlaki in avtobusi ter delo doma in blizu doma, stimulirati potrošnjo izdelkov, ki nastanejo v bližini itd.
Burek Man | 22.03.2018 | 15:53 Prikaži
Plačilo prevoza na delo stimulira dolge vsakodnevne vožnje, ne pa vinjeta. Vinjeta predvsem stimulira varnost, in premik z regionalk na varnejše avtoceste.  Komur se ne izide, ima pa še vedno regionalke. 

Tudi cestnino za regionalne in vse ostale ceste plačaš letno. Pa zdravstveno zavarovanje tudi. Tud če niti 1x ne greš k zdravniku. RTV naročnino tudi. Tudi mestni avtobus plačaš za 90 minut, neglede na to, a greš eno postajo, ali pa bop 8x presedal. Tudi v fitnesu plačaš fiksno karto, neglede na to, a 1x dvigneš utež, ali pa celo popoldne kvihtaš. In na smučišču tudi. Pa tudi tenis igrišča se rezervirajo ponavadi na uro, neglede na to, koliko časa dejansko igraš. 
znalček | 27.03.2018 | 10:12
No tole si dal milo rečeno čudne primerjave. Če  že primerjaš plačilo uporabe avtocest z letnim prispevkom za ceste (cestnino), potem je itak nesmiselna prodaja vinjet. Plačaš prispevek za ceste, zakaj bi plačeval posebej za avtoceste, saj to niso privatne ceste, ki bi jih zgradil privatnik, da bo z njimi zaslužil. Če je ta prispevek premajhen, naj bi bil pač malo večji. Tako pa plačaš prispevek za ceste, če se hočeš peljati po avtocesti dodaten prispevek in če ima avtocesta slučajno bolj dolg tunel še dodaten prispevek za tunel. Samo še čakam, da se bodo v kaki bolj "podjetni" občini odločili, da boš rabil vinjeto za občinske ceste. Edini smisel vinjet je v tem, da dodatno pobereš nekaj denarja od tujcev.

Tisto s tenisom in smučanjem si dal pa čisto napačne primerjave. Če že, bi vinjete lahko primerjal s terminskimi ali sezonskimi kartami,k i so namenjeni uporabniku kot količinski popust ali pritegnitev v stalno uporabo. Ampak ima potem uporabnik možnost, da se odloči, ali bo kupil terminsko (sezonsko) ali enkratno karto. na avtocestah pa ne. Ena vrsta uporabnikov ima obvezno samo eno vrsto (tovornjaki), druga pa obvezno samo vinjete. To je tako, kot če bi v fitnesu imeli moški samo sezonske, ženske pa samo karte za posamičen vstop. Ampak, če si lastnik to izmisli, je to njegova stvar, ceste pa so državne.
Ivan Peter Benko | 21.03.2018 | 09:09
Cestninjenje tovornjakov bo morda zmanjšalo nepotrebne vožnje neizkoriščenih kapacitet vozil. Podobno bi dosegli pri ostalih vozilih. Tehničnih sposobnosti instalirane opreme ne poznam zato morda moj predlog ni v celoti umesten. Ko bi bile registrske oznake vozil v vseh državah izvedene po enotnem standardu, bi lahko služile za evidenco vožnje po AC in sestavljanje zneska za plačilo, brez dodatne elektronske opreme na vozilih.
andrazon | 21.03.2018 | 09:05
 
Če še niste zasledili DARS to tako ali tako planira narediti do leta 2023 tudi za osebne avtomobile in druga vozila. Računalo se bo pa isto kot za tovornjake, seveda po različnih cenah.
verso verso | 20.03.2018 | 14:12
Odličen predlog, vsi enaki, vsi enakopravni. Daleč najbolj pošteno obračunavanje.
Burek Man | 20.03.2018 | 14:54
https://streets.mn/2016/07/07/chart-..5;damage-levels/

Tole poglej, zmnoži, pa boš videl, da če bi hotel, da je fer, bi cestnina za kamione morala biti tako visoka, da bodo vsi mekatorji prazni, ti pa lačen. 
darkside | 21.03.2018 | 06:16
Tega se svet ni videl - najprej spise predlog in hkrati ga se komentira, da je odlicen predlog.
Burek Man | 20.03.2018 | 14:05 Prikaži
Proti.

Za to bi treba kamere nastavit na popolnoma vsak uvoz/izvoz, promet bi se pa preusmeril nazaj na regionalke, kjer je nevarnost nesreč višja.

andrejček | 21.03.2018 | 08:21 Prikaži
Neumnost. Avtocesta more že zdej bit tako pokrita, da se noben ne more izmuznit (tudi kamioni, če se pelje po avtocesti - infrastruktura že stoji, samo še zakon spremenit in je. Seveda bodo proti tisti, ki se vsak dan vozijo po več 100 km po avtocesti, za pa tisti ki prav tako morajo kupiti drago vinjeto, pa se redkeje vozijo po avtocesti, po možnosti zato, kwer je najbližja avtocesta oddaljena od njegovega prebivališča 100 km. Osebno bom glasoval za, ugibej zakaj
Jani 40 | 21.03.2018 | 10:02 Prikaži
tisti, ki gre nekajkrat na leto na avtocesto in se pritožuje nad drago vinjeto, lahko izbere za pot regionalno cesto in bo čisto zastonj.

Tisti pa, ki dnevno migrirajo pa bodo hitro zabasali regionalne ceste zato je trenutni sistem ustrezen in varen.

Tisti pa ki tako zagovarjate uvedbo e- cestnin za osebni promet pa se vprašajte, zakaj avstrija še ni ukinila vinjet.  Bolj smiselno je, da se dodatno cestnini zahtevnejše objekte na AC.
Jančica | 21.03.2018 | 12:39 Prikaži
Zelo se strinjam s tem komentarjem. Pa se ne vozim ravno pogosto po "pravi" AC, ampak večina po obvoznicah, ki pa so tudi v sistemu vinjet. Predlagatelj je pozabil, da bi bila posledica (ponovno) zabasana mesta...
Burek Man | 21.03.2018 | 12:43 Prikaži
> Neumnost. Avtocesta more že zdej bit tako pokrita, da se noben ne more izmuznit (tudi kamioni, če se pelje po avtocesti - infrastruktura že stoji, samo še zakon spremenit in je. Seveda bodo proti tisti, ki se vsak dan vozijo po več 100 km po avtocesti, za pa tisti ki prav tako morajo kupiti drago vinjeto, pa se redkeje vozijo po avtocesti, po možnosti zato, kwer je najbližja avtocesta oddaljena od njegovega prebivališča 100 km. Osebno bom glasoval za, ugibej zakaj

Avtocesta zdaj ni tako pokrita, ampak je nekaj sekcijskih kontrol (zgleda kot kovinski obok nad avtocesto z kar precej kamerami gor - boš videl da niso povsod, ampak da jih je na avtocestah le nekaj - če greš prej dol z avtoceste, pa naslednji uvoz gor, ga obvoziš - kar tovrnjaki ne smejo, avti pa bodo počeli).

Tudi tisti, ki se peljejo 5km vsak dan po avtocesti bodo proti, iz vrhnike v ljubljano lahko dajo avtocesto za samo 50 centov, pa nanese to letno 0.50eur*200dni*2(tam in nazaj) kar 200eur, medtem pa v vsem tem času povzročijo manj škode na cesti kot en nabasan kamion. Stara cesta vrhnika-ljubljana bo pa tako zabasana, da domačini sploh ne bodo mogli iz hiše.

Trenuten sistem je dober. Daš nalepko gor, ne razmišljaš, in greš na avtocesto. Je hitreje, bolj varno, in ne smrdiš ljudem pred hišami.